paolo Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Har et problem med 2 maskiner i nettverk. De bruker Win 2000 Pro - Når begge maskinene er av og slaven blir slått på så starter tjenermaskinen automatisk. - Når tjener blir slått av og slaven skal slås av, så starter tjener opp igjen automatisk Har 2 spørsmål til. 1. Maskinene deler Internett tilkopling. Da slaven slås på kopler den automatisk opp til Internett 2. Hvordan skal slaven kunne avbryte en oppkopling til Internett Setter pris på hjelp! Lenke til kommentar
Shadow_iX Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Høres ut som om "tjeneren" har WOL (Wake On LAN) enabled.. Mulig jeg er på bærtur, men orøv å "disable" WOL (i bios, el dra av en ledning ifra NIC) Lenke til kommentar
bok2 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hei! Ditt problem skyldes mest sannsynlig at tjenermaskinens nettverkskort er satt til "Wake On Lan"-modus. Har aldri brydd meg om å slå denne av, så jeg vet ikke nøyaktig fremgangsmåte. Men det er sannsynlig at dette styres i Bios, eller vha en jumper på nettverkskortet ditt. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Hvis du vil slå av WOL, så er det bare å ta en liten titt inn i maskina. Fra det ene nettverskortet går det en liten leding med to eller tre ledere ned på hovedkortet. Drar du ut denne, funker ikke WOL lenger. (selv om det er enablet i BIOS) :wink: Lenke til kommentar
paolo Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Beklager gutta. Men dette kan nesten ikke være problemet. WOL ledningen som kom med kortet har jeg ikke tilkoplet hovedkortet engang. Er det mulig at WOL kan være aktivert i bios og fungere likevel?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå