melli123 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg lurer egentlig bare på hvordan man kan få en div til å ligge nederst på siden uansett hva man har over. Diven skal være 100% i width, og 100px height. Tingen er den at jeg vil gjerne ha en linje øverst på siden, noe jeg har fått til, og en nederst på siden, noe jeg ikke har fått til enda. Noen som forstår hva jeg mener og kan hjelpe meg? Mvh Vegard Melsom Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Dette er litt vanskelig, dessverre. Jeg er ikke helt sikker på hva du mener, men vil du ha slik at footer-div-en alltid ligger i bunn og ikke scroller? Slik at den alltid er synlig? Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 stemmer på en prikk. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 med mindre du skal ha noe dynamisk tekst eller linker i footeren din vil det letteste være å bruke et bilde. Lag da bildet. Leg det som backgrund i body el lignende: * {margin: 0; padding: 0; } html, body { width:100%; height: 100%; } body { background: url('footer'); background-repeat: no-repeat; background-position: center bottom; } Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Slik? Funker utmerket i alt annet enn IE Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 min vil funke ved at den ligger nederst til innholdet strekker seg lenger enn 100%. glemte at man må bruke min-height Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) med mindre du skal ha noe dynamisk tekst eller linker i footeren din vil det letteste være å bruke et bilde. Lag da bildet. Leg det som backgrund i body el lignende: * {margin: 0; padding: 0; } html, body { width:100%; height: 100%; } body { background: url('footer'); background-repeat: no-repeat; background-position: center bottom; } Jepp, det er det jeg har gjort med den linjen jeg skal ha øverst, men jeg sitter igjen med linjen jeg skal ha nedest. body { background: url("header.jpg") no-repeat; } Det går vel ikke ann å gjør det samme nedrest også vel?, siden jeg allerede har satt en bakgrunn? ( altså header bilde ) Loomy: Ja, det er noe allà slik jeg mener. Synd at den ikke vil fungere i IE, fordi jeg vil gjerne at siden skal være lik i IE og FF, så godt som ihvertfall. Men takk llikevel, da fikk de andre her se bedre hva jeg mente. Endret 22. september 2005 av VgaR Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 da må du ha en div i en div bare da altså: <div id="owrap"> <div id="iwrap"> </div> </div> i teorien skal man kunne bruke after for å slippe det(da den ekstra div'n er rent design messig) men IE skjønner det jo ikke Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Loomy: Ja, det er noe allà slik jeg mener. Synd at den ikke vil fungere i IE, fordi jeg vil gjerne at siden skal være lik i IE og FF, så godt som ihvertfall. Men takk llikevel, da fikk de andre her se bedre hva jeg mente. Det er faktisk mulig. Lenke til kommentar
melli123 Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Loomy: Ja, det er noe allà slik jeg mener. Synd at den ikke vil fungere i IE, fordi jeg vil gjerne at siden skal være lik i IE og FF, så godt som ihvertfall. Men takk llikevel, da fikk de andre her se bedre hva jeg mente. Det er faktisk mulig. Ser man det. Trenger man bare skrive følgende i CSS filen til footer DIVen? Jeg har ikke mulighet til å skjekke det her jeg sitter. div#footer { overflow: auto; width: 100%; height: 6em; position: absolute; bottom: 0; left: 0; color: #000; background: #ddd; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå