Gå til innhold

priser på Compaq maskiner.


nadz79

Anbefalte innlegg

Jeg har lest en del tråder i dette forumet hvor folk anbefaler Compaq maskiner. Da jeg nå skal kjøpe bærbar føler jeg at Compaq har priset seg ut av markedet i forhold til feks Dell. Har intrykket at de sikter mer mot Bedrifter en privatpersoner. De prisene jeg har sett ligger rundt 30.000NOK.

 

Kunne noen postet et svar på hvor en eventuelt får tak i følgende Compaq:

P4M 1,6-1,8

256 Ram

40 GB HD

CD-R/DVD

Ati Radeon XXXX 32-64mb eller nVidia Go4 32-64mb

14/15" sxga/uxga 1400x1050/1600x1200

 

Har personlig et dårlig intrykk av Compaq, men hvis det stemmer at batteriene har en "oppetid" på 4 timer er jeg villig til å vurdere disse..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Compaq Evo N800c passer til beskrivelsen. Sjekk http://www3.compaq.no/produkter/baerbare/Armada/ifamilie.cfm?objectid=CDCAC947-C5B5-437A-9F332E0A56EB603A&method=productfamily_display_full&cid=848C1493-D0D9-4558-A3394B8C3792D52B&specs=1&specid=E2D1B9C7-6D6C-40D3-A6016933060603DB#go. Det er riktig at Evo-serien retter seg mot bedrifter, noe som er en god grunn til å unngå Presario-serien.

 

Tror du finner en forhandleroversikt på Compaqs sider.

Lenke til kommentar

har en compaq evo n 600 og det stemmer at batteritiden er mot 4 timer, har av og til fått over 4 timer.

 

skal du sammenligne compaq og dell, så må du sammenligne med latitude serien til dell, som er mot bedrifter, en evo og en inspiron er ikkke sammenlignbar, det merker du med en gang du tar i dem. evo oser av kvalitet.

 

av n800 så er det to utgaver 800v og 800c, der c er med 3 års garanti, mens v er med 1 år, v er rimelig mye billigere,men jeg anbefaler å velge en c! konge etter 2,5 år og kunne sende pcen på service uten noen garantikrangel.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-15 17:22, geokri skrev:

skal du sammenligne compaq og dell, så må du sammenligne med latitude serien til dell, som er mot bedrifter, en evo og en inspiron er ikkke sammenlignbar, det merker du med en gang du tar i dem. evo oser av kvalitet.


 

Jeg støtter helhjertet det resonnementet. Altfor mange ser bare på pris/ytelse og glemmer hvor viktig det er å kjøpe kvalitetsmaskiner. Modellene som retter seg mot hjemmemarkedet, bør man etter min mening unngå.

 

Quote:


av n800 så er det to utgaver 800v og 800c, der c er med 3 års garanti, mens v er med 1 år, v er rimelig mye billigere,men jeg anbefaler å velge en c! konge etter 2,5 år og kunne sende pcen på service uten noen garantikrangel.


 

Godt poeng! Dessuten ser det ikke ut til at man får 800v med større enn 30 GB harddisk, og i beskrivelsen ovenfor var kravet 40 GB. Av Compaqs maskiner er det nok 800c som oppfyller kravene best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...