Gå til innhold

Er lei min 6680, treigt galleri\ temaer

4Wheel

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om noen her, har en Nokia 6680 eller har prøvd en. Er det noen som har hatt problemer med minnekort på de. Jeg kjøpte et Kingston MMC Mobile Dual Voltage 256MB 1.8V or 3.3V, 7/8MB Write/read speed, for 1 måned siden til min 6680.

Jeg har fått oppgradert softwaren på den for 2 uker siden, men å åpne Galleri og Temaer går utrolig seint. Jeg må vente i cirka 2 minutter for å åpne bilder\ temaer, og samme tid for å lukke de ned. Jeg har 120 MB på minnekortet, og i går tok jeg i bruk det 64 MB minnekortet som følgte med mobilen. Det går litt raskere å åpne\ lukke bilder, men får ikke alt innpå det 64 MB da.

Begynner å bli lei hele mobilen min nå, og er det noen her som har noen forslag til meg om hva som kan prøves\ gjøres. Er det noen som vet om det er noen stor forskjell fra min 6680, til Nokia N70 som kommer nå. Jeg har tenkt litt på om den Nokia N70, er en bra mobil.

Det plager meg litt at lyset på keypad\ tastaturet, kommer og går også.

På forhånd TAKK, og ønsker dere en fortsatt god dag

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min 6680 er der slet ikke de problemer. Faktisk er der ingen problemer overhovedet.

Galleri og Temaer åbner næsten med det samme, og i det hele taget kører telefonen godt og hurtigt, selv om jeg stadig kører med fw 2.04.15

Jeg købte telefonen 15. april, så jeg har efterhånden haft den i nogle måneder.

Som du har jeg et 256 mb kort - dog ikke et kingston, men et mobymemory købt hos mobymemory.com - og det fungerer 100 %.

Årsagen til dine problemer er svær at sige noget sikkert om, men prøv evt. at resette telefonen. Husk blot lige at tage en back-up af de ting i telefonhukommelsen, som du vil gemme, for de forsvinder nemlig. De ting, du har liggende på kortet, bliver derimod ikke berørt.

Det med at lyset i tastaturet kommer og går, skyldes dog nok, at der er lysmåler på telefonen - placeret øverst i midten lige over Nokia-navnet.

Hvis du sidder og kører en finger henover lysmåleren, mens du zapper i menuen el. lign., vil virkningen netop blive, at lyset i tastaturet tændes og slukkes spontant.

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar

4Wheel: Tror ikke ditt problem med 6680 er vanlig. Jeg har ikke hatt noen problemer med den, ei heller ved oppgradering til større minnekort (256 MB).

Telefonen er ikke lynrask, men det er vel heller ikke de fleste symbianmobiler. Man har fordelen av å kunne kjøre ulike oppgaver samtidig, samt god tilgang til ulike tilleggsprogrammer, og telefonen er suveren på kalender og telefonbok, samt raske dataoverføringstider. Den har i tillegg en Mp3-spiller med meget god lyd; bedre enn på SE K750i. Den har også et meget bra kamera.

Kanskje en oppgradering av softwaren på din 6680 vil hjelpe. Dersom du i utgangspunktet er fornøyd med de funksjoner 6680 har, kan du trygt fortsette med den.

Lenke til kommentar

Hei!

Det er et par triks du kan gjøre.

1. Ikke ha for mange oppgaver aktive samtidig. Da går hastigheten ned. Du kan sjekke hvilke oppgaver som er aktive ved å holde inn meny-tasten.

2. Lag mapper i galleriet og bruk disse flittig! Ligger det mange filer på en rot tar det laaaang tid. Del opp i mapper og sorter, så skal du se at det går mye raskere

Mvh Vegard

Lenke til kommentar

JA som innlegget sier, så er jeg lei min 6680 og det er jo ikke rart. For jeg har prøvd alt. Har bestilt et TwinMos minnekort for å se om det kan virke, og hvis ikke så gir jeg min 6680 til min søster og hun klarer seg sikkert lenge med det 64 MB Minnekortet som følgte med mobilen. Tror jeg satser og venter på den Nokia N70, som ser bra ut.

TAKK IGJEN for alle svar

Lenke til kommentar
JA som innlegget sier, så er jeg lei min 6680 og det er jo ikke rart. For jeg har prøvd alt. Har bestilt et TwinMos minnekort for å se om det kan virke, og hvis ikke så gir jeg min 6680 til min søster og hun klarer seg sikkert lenge med det 64 MB Minnekortet som følgte med mobilen. Tror jeg satser og venter på den Nokia N70, som ser bra ut.

TAKK IGJEN for alle svar

Har du prøvet at resette telefonen?

Og hvis det heller ikke hjælper, så må du have den på værksted. Garantien dækker jo.

Der er i hvert fald helt sikkert et eller andet galt med din 6680. Den skal slet ikke være så langsom.

Jeg har jo selv en 6680, og det går i fint tempo deruda', selv om jeg pt har et par hundrede mb liggende på kortet.

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar

Jeg har som sagt prøvd alt. Har resette den flere ganger, formattert minnekortet flere ganger uten at det hjelper. Jeg har skjønt det på alle med 6680, at alt virker raskt og greit. Men ikke min, snufs. Jeg prøver en gang til, med det TwinMos minnekortet når det kommer.

TAKKER IGJEN til alle dere som har vært så grei å svare meg. Ha en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...