daniello Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hei! Nå har det ramlet inn en del problemer for meg og håper noen kan hjelpe.. Har prøvd å søke, men har ikke kommet mye lenger.. Har et Zyxel Prestige 650R-13 modem/router og netgear WGR614 v5. Bestemte meg for å gjøre netgear til swich, da det var noen konflikter som router. Gikk veldig greit å koble dette, men har fått en del problemer. Jeg får ikke åpnet porter ved nating i Zyxel ser det ut til ved sjekk på canyouseeme. Alle portene jeg sjekker er stengt. Ip telefonen vil ikke fungere lenger. Og sidene ved surfing har blitt så utrolig mye tregere. Ved hastighetssjekk, er hastigheten noenlunde som før, det er bare sidene aom lastes tregt.. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Håper på snarlig svar! Mvh daniello Lenke til kommentar
daniello Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Har fått hastigheten tilbake, men sliter fortsatt med dette.. Ip telefonen vil ikke fungere, og får ikke kontakt gjennom nettverket til en dreamboks. Har nå skiftet tilbake til før prosjektet, men nå kobler nettet seg av i ett.. Noen med gode forslag til hvorfor jeg ikke får kontakt med ip-telefonen og dreamboksen? daniello Lenke til kommentar
Rim Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 99% av P650R-13 modemene tilhører Telenor og er låst i bridgemode. Er du sikker på at modemet står i ruting mode? Dersom det står i bridgemode trenger du ikke åpne noe som helst i det modemet. Lenke til kommentar
daniello Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 99% av P650R-13 modemene tilhører Telenor og er låst i bridgemode. Er du sikker på at modemet står i ruting mode? Dersom det står i bridgemode trenger du ikke åpne noe som helst i det modemet. Det står i bridgemode ja. Noen instillinger må vel gjøres en plass, for at dette skal bli riktig oppsatt? Jeg skal vel bruke zyxel som dhcp, for så å bruke netgear som en vanlig swich eller? Ikke bruke wan inngangen, men lan.. Dette har jeg prøvd, men da fungerer ikke ip og dreambox.. Kommer inn på begge webinterfacene da, noe som jeg ikke gjør nå selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 La ZyXEL modemet stå i bridge mode, skru av DHCP-server, evt. bare reset modemet. Nå fungerer modemet som en regn ADSL til Ethernet converter. Absolutt alt går igjennom. Ingen fremtidige endringer trenger å gjøres på modemet. Alt vil nå gå gjennom NetGear boksen som må konfigureres med PPPoE brukernavn og passord og evt. port forwarding o.l. skal nå gjøres i NetGear boksen. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 eg har configer til 650R T3 visst du vil ha.. Lenke til kommentar
daniello Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 La ZyXEL modemet stå i bridge mode, skru av DHCP-server, evt. bare reset modemet. Nå fungerer modemet som en regn ADSL til Ethernet converter. Absolutt alt går igjennom. Ingen fremtidige endringer trenger å gjøres på modemet. Alt vil nå gå gjennom NetGear boksen som må konfigureres med PPPoE brukernavn og passord og evt. port forwarding o.l. skal nå gjøres i NetGear boksen. Det vil si at oppsettet mitt nå er korrekt da.. At jeg ikke skal kunne komme meg inn på modemet, men kun routeren. koble meg fra modem til wan og ikke lan? Det er dette jeg har nå, men møter noen konflikter ved enkelte nedlastinger, som: at nedlastingen ikke vil åpne ip til pc, men isp ip.. Stopper en el. annen plass. Dette fungerte når jeg endret oppsett og koblet til lan og ikke wan og endret ip'er på boksene. modem .......1.1 og router .......1.2. Men da fungerte ikke ip-tlf.... Nå er nettet utrolig ustabilt.. Takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
Rim Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Sjekk om det har kommet en ny firmware til NetGear boksen da. Startet problemene når ip-tlf kom i hus? Ikke alle rutere takler SIP-trafikk så bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå