skrola Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg trenger noen råd, tenker mest spill messig. Intel pentiumen er noe dyrere men gir den bedre spill ytelse? Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 AMD er nåkk hakket "hvassere" enn Intel når det gjelder spill. Du vil nåkk ikke merke STOR forskjell, men vil kanskje anbefale AMD, visst PC`en hovedsakelig skal brukes til spill. Lenke til kommentar
skrola Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Okey, takk. men jeg tenkte mer spesifikt på de to cpuene, ikke generelt...hvilke av de to cpuene vil yte best i spill, som bf og cs? Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg anbefaler også AMD - de er jevnt over endel bedre til spilling. Lenke til kommentar
skrola Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Så du mener at 2.2ghz cpuen til amd yter bedre enn p4 3.4ghz prossesoren? Derfor ville du ha gått for amd cpuen selvom den ligger i en billigere prisklasse? (500,- i forskjell) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ja, en Winchester/Venice på 2,2GHz er bedre enn en Prescott på 3,4GHz i spill. Frekvensene til AMD og Intel lar seg ikke sammenligne, da de har helt forskjellig oppbygning. AMD har heller PR-Rating-nr på sine prosessorer, for å gi en viss pekepinn på ytelsen for de som ikke gidder å søke etter tester på internett. Lenke til kommentar
skrola Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Ok, men er det merkbar stor forskjell? sammen med et X850XT PE f.eks? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Nei, det er ikke noe du kommer til å merke om du byttet mellom to helt like maskiner der bare hovedkort og prosessorene var forskjellige. Men dersom du skal bygge/kjøpe deg ny maskin til spilling og lurer på hva som er best, så er AMD Athlon 64 bedre enn Intels prosessorer. Lenke til kommentar
skrola Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Hadde tenkt å bestille fra dell.no, og der følger det bare med intel prossesorer Hvis du måtte valgt en intel prossesor egnet for spilling, hva hadde du/dere valgt? Endret 22. september 2005 av skrola Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hadde tenkt å bestille fra dell.no, og der følger det bare med intel prossesorer Hvis du måtte valgt en intel prossesor egnet for spilling, hva hadde du/dere valgt? Jeg har en p4 640 3.2 ghz, funker utmerket til spill. Men om du skal bruke pcen mest til gaming er amd ett godt valg. Ikke gå for dell, bygg deg en pc selv på en av nettbutikkene rundt om kring, får mer for pengene da. Webshops - www.komplett.no - www.netshop.no - www.pstada.no - www.mpx.no - www.pcutstyr.no - www.shg.no - www.multicom.no Her har du noen nettbutikker du kan en titt på. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Enig med siste, hold deg unna Dell. Eg bygget ny PC for en nabo rett etter ferien, for ca 12k. For mor skyld gikk eg inn på Dell og sjekket prisen på en tilsvarende konfigurert PC og havnet på 18k. Dell er svinedyrt, imho Endret 22. september 2005 av Dragavon Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Rett å slett, dell er ett dårlig valg. Men om du skal ha en OK kontor pc, så er Dell greit. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hadde tenkt å bestille fra dell.no, og der følger det bare med intel prossesorer Hvis du måtte valgt en intel prossesor egnet for spilling, hva hadde du/dere valgt? Jeg har en p4 640 3.2 ghz, funker utmerket til spill. Men om du skal bruke pcen mest til gaming er amd ett godt valg. Ikke gå for dell, bygg deg en pc selv på en av nettbutikkene rundt om kring, får mer for pengene da. Webshops - www.komplett.no - www.netshop.no - www.pstada.no - www.mpx.no - www.pcutstyr.no - www.shg.no - www.multicom.no Her har du noen nettbutikker du kan en titt på. Skal du handle på webshop ville jeg valgt Komplett. Ok, så de er kansje ikke alltids de billigste men de har aldri levert noe til meg mer enn 3 dager etter at jeg bestilte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå