Grant_Lee Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Hei, Har et kabinett fra 3R System. I dette kabinettet fulgte det med 2 stk. 120mm vifter, og disse kunne styres i fra frontpanelet på kabinettet. Nå har jeg byttet ut disse 2 viftene med Papst vifter. "Problemet" er at disse Papst viftene (i likhet med de fleste andre vifter) har 3 pins hun-kontakter, og passer dermed ikke inn på kabelen som går til viftestyringen som kun har 2 pins hun-kontakter. Finnes det noen smarte overganger som kan løse dette? Kan man eventuelt modifisere dem selv? Jeg har forstått det slik at den 3 pinnen på vifter kun er for turtallsavlesing, og dermed ikke kritisk. Svar mottas som vanlig med stor takk. Mvh /Grant_Lee Endret 22. september 2005 av Grant_Lee Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 hvordan ser disse 2-pins-kontaktene ut? på mine vifter har jeg vanlige molex-kontakter med bare to pinner...(og jeg bruker en overgang som bl.a. microplex selger...) Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 hvordan ser disse 2-pins-kontaktene ut? Jeg vet ikke riktig hvordan jeg skal beskrive dem... De er hun-kontakter, og det er vel det... Hvis du er litt mer spesifikk i ditt spørsmål så skal jeg forsøke å svare etter beste evne. /Grant_Lee Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Er kontaktene like små som tre-pins-kontaktene, eller er de like store som kontaktene til cd-rom/harddisker osv? Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Er kontaktene like små som tre-pins-kontaktene, eller er de like store som kontaktene til cd-rom/harddisker osv? De er like små som tre-pins kontaktene. Takk for at du interesserer deg for problemet mitt. Grant_Lee Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hmm...fant ingen overgang i farten...men, sjekk diverse casemods-butikker! (eventuelt kan du jo klippe og koble ledningene direkte) Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (eventuelt kan du jo klippe og koble ledningene direkte) Det er selvsagt en mulig løsning... Vil det fungere? Er det noen sjanse for at det kan "kortslutte" på en alvorlig måte? Grant_Lee Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Det kan se ut som om saken løser seg selv. Fikk mail i fra Microplex i går, og de sa at de skulle lage overganger for meg - kostnadsfritt. Bra service fra Microplex! Grant_Lee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå