Gå til innhold

Elkjøp beste nettbutikk?

Anbefalte innlegg

De har neppe vurdert utvalget/prisene på hardware mot hverandre siden Interflora også har vært med i "konkurransen", nokså uinteressant kåring m.a.o.

Ja og akkurat pga dette burde ikke elkjøp ha vunnet på utvalg eller best løsning.

Elkjøps nettbutikk har på ingen måte noen god nettløsning, den er rotete og det er vanskelig å få tak i skikkelig info annet enn "et topp produkt" "superraskt grafikkkort" osv

Nå har jeg aldri ment at Elkjøp burde vinne, mitt poeng var at kåringen er uinteressant for de fleste her pga. at kriteriene som er lagt til grunn helt klart er milevis fra hva majoriteten her ser på som viktig.

Det er nok å se på utvalget av f.eks. skjermkort hvor Elkjøp har 9 stk. å velge mellom mens komplett har godt over 100. Elkjøp mangler også lagerstatus i oversikten, og når du klikker deg inn på et produkt de er tomme for står det bare at det er utsolgt, ikke noe om når de forventer å få det inn igjen.

Det kunne vært artig å sett en detaljert begrunnelse for kåringen, men det er klart at når de sammenligner blomsterbutikker (Interflora) med reine hw-butikker, og wannabe hw-butikker som Eljøp må jo resultatet bli litt rart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kunne vært artig å sett en detaljert begrunnelse for kåringen, men det er klart at når de sammenligner blomsterbutikker (Interflora) med reine hw-butikker, og wannabe hw-butikker som Eljøp må jo resultatet bli litt rart.

Og hvofor skulle de IKKE ta med interflora i kåringen? Interflora har mulighet for å handle via nett, ergo _netthandel_, og det var årets netthandel-bedrift som ble kåret.

Lenke til kommentar
Og hvofor skulle de IKKE ta med interflora i kåringen? Interflora har mulighet for å handle via nett, ergo _netthandel_, og det var årets netthandel-bedrift som ble kåret.

Jeg har da aldri sagt at Interflora ikke skulle være med i kåringen, men at resultatet kan bli litt rart når man sammenligner blomsterbutikker og hw-butikker i og med at de henvender seg til nokså forskjellige kundegrupper.

At det ble sterke reaksjoner på at Elkjøp vant var vel ikke til å unngå, i og med at et flertall her i utgangspunktet er negative til Elkjøp.

Poenget mitt er at denne kåringen ikke er veldig interessant i hw-sammenheng, fordi det som du påpeker er en kåring av årets netthandelbedrift og ikke årets hw-sjappe, og dette blir derfor mitt siste innlegg om dette.

Lenke til kommentar

Nei, den kåringen kan en ikke akkurat ta for god fisk... nå er jeg en av disse som irreterer meg hver gang noen kritiserer store aktører som telenor m.m på usakelig bakgrunn.

Men forstår ikke hvorfor elkjop sine sider er kåret til beste nettshop. Det er nesten som at jeg kan være enig i "kjøpt og betalt" som noen referer til.

Ok kun for å se hva de kan være gode til..

1 designet :

svært rotete design men greit nok i kjent elkjop stil

2 brukervennligt:

det er det iallefall ikke, kan nevene problemer ved søking og finne varer er vanskelig.. ulogisk oppsett av menyer. osv

3 ordrelogistikk m.m:

for det første har de ikke varer på lager så der stryker det som bare juling. men at de ikke har info om når de får inn varen igjen er jo verre.. når en bestiller får en ingen informasjon. Og de bruker lang tid på å sende ut varen.. (erfaring)

4: service:

har ikke hatt noen prob med varer kjøpt på elkjop så der skal jeg ikke utale meg..

5: vareutvalg og priser:

vareutvalget er heller ikke av de beste, og det hjelpr lite a ha en liste over vare som de ikke har på lager og som de henviser en til å gå til lokale avd for å bestille. Fleste nettbutikker handler også nå med diverse forbruker elektronikk som for folk som pastår at elkjop er den eneste alternativet snakker tull.

Ser også at flere aktører satser blant annet på vaskemaskin m.m og synest at f.eks deal.no sin nettbutikk er mer komplett nettbutikk og bedre løsning en det Elkjop har.. men også mange av HW butikker som komplett, netshop m.m har store og gode vareutvalg.. Og ikke minst mye bedre pris og kvalitet på sine varer..

Rscue

Lenke til kommentar

Denne testen har jo åpenbart veldig liten verdi. Enda mindre verdi for den generelle bruker her på hw.no forumet skulle jeg tro.

Jeg er uenig i at Elkjøp har de:

- Beste internettsidene.

- De har de enkleste menyene.

- At man får relevant informasjon om produktene deres, hvor er lagerstatus for eksempel?

Jeg kunne fortsatt, men jeg ser ikke det som hensiktsmessig. Dette er min mening, så får andre mener det de mener.

Lenke til kommentar

Ok, nå må dere se på hvem som tildeler prisen; POSTEN!

Hallo!?

Hva trur dere kriteriet var for denne prisen, jo flest pakker/økning i sendte pakker gjennom posten, og her vinner nok elkjøp..

Problemet med denne prisen er at den blir gitt av en bedrift som egentlig ikke har peiling på netthandel, men som gjerne ser at større aktører satser på netthandel og dermed sendes flere pakker gjennom posten..

Dem tar ikke hensyn til de mer seriøse nettbutikkene, og de ønsker det heller ikke..

Posten er en altfor mektig organisasjon med monopol på det norske markedet, et ondt system som vi nok aldri blir kvitt, eneste er om vi går inn i eu, kanskje vi vil få en større konkurranse på dette området og..

Lenke til kommentar

Hvor mange her som er negative til elkjøps nettbutikk som faktisk har handlet noe der? Jeg har kun brukt komplett.no, mpx og ja, jeg har faktisk kjøpt meg en lcd-skjerm hos elkjøp (på nett).

Av disse 3 vil jeg rangere:

1) Komplett

2) Elkjøp

3) MPX

Fant ikke tilsvarende produkt som jeg kjøpte hos elkjøp billigere noe annet sted. Eneste som var å trekke hos elkjøp var at de ikke hadde pakkesporing (og pakken kommer jo når den kommer).

Hos komplett har jeg gjort mange handler, å må si meg fornøyd med det. Har også vært det billigste alternativet til akkurat det jeg kjøpte akkurat da.

Min handel hos MPX ble med en vare. Kommer nok ikke til å bruke de igjen, da det ble alt for mye rot med den (tok vel bortimot 4 og en halv måned før alt var avsluttet når det gjaldt varen. Er klar over at dette nok var et engangstilfelle, men slikt bør jo ikke skje).

Lenke til kommentar

Har handlet på elkjøp..

Problemer:

1. Pakkesporing

2. Kontakt med folka som holder på med nettbutikken, kundeservice kan aldri hjelpe deg. telefon...

3. Levering, pakken kommer når den kommer..

4. Info om varebeholdning..

5. Retur. Når du kommer inn i en elkjøp butikk og viser at du har handlet på nett så ønsker dem egentlig ikke å hjelpe deg, men de må.. Selverfart..

Fordel.

Retur, du kan gå inn i hvilken som helst elkjøp butikk og slipper da å sende varen inn selv..

Og jeg ønsker å rangere noen nettbutikker slik; kun etter service jeg har fått..

1. Mamoz

1. PSdata

2. komplett

3. Netshop

...

...

7. Elkjøp.

.

.

.

.

.

.

.

Siste plass; multicom..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
Ok, nå må dere se på hvem som tildeler prisen; POSTEN!

Hallo!?

Hva trur dere kriteriet var for denne prisen, jo flest pakker/økning i sendte pakker gjennom posten, og her vinner nok elkjøp..

Problemet med denne prisen er at den blir gitt av en bedrift som egentlig ikke har peiling på netthandel, men som gjerne ser at større aktører satser på netthandel og dermed sendes flere pakker gjennom posten..

Dem tar ikke hensyn til de mer seriøse nettbutikkene, og de ønsker det heller ikke..

Posten er en altfor mektig organisasjon med monopol på det norske markedet, et ondt system som vi nok aldri blir kvitt, eneste er om vi går inn i eu, kanskje vi vil få en større konkurranse på dette området og..

Det var litt av et oppgulp!

Ta en titt på hvem som har sittet i juryen. For meg, er det i hvert fall kjente folk som kan netthandel. Jeg tror ikke disse folka ville latt seg bruke av Posten, sånn som du antyder.

Lenke til kommentar

Kanskje en elkjøp-nettbutikk er greit for "mannen i gata", men trossalt, er det ikke stort sett beviste folk som handler over nett likevel? Og servicen jeg har fått hos Netshop tror jeg ikke mange kan måle seg med, har selv aldri prøvd elkjøp sin butikk, kanskje fordi jeg jobber hos fienden, men det eneste jeg syns de kan skryte av er bredt utvalg, infoen ellers er det ikke så bra med der.

Lenke til kommentar
Kanskje en elkjøp-nettbutikk er greit for "mannen i gata", men trossalt, er det ikke stort sett beviste folk som handler over nett likevel? Og servicen jeg har fått hos Netshop tror jeg ikke mange kan måle seg med, har selv aldri prøvd elkjøp sin butikk, kanskje fordi jeg jobber hos fienden, men det eneste jeg syns de kan skryte av er bredt utvalg, infoen ellers er det ikke så bra med der.

99% av norges befolkning har ikke peiling på 'specs' på en laptop. Hvis moren min skulle handlet utifra specs på en laptop så hadde hun ikke skjønt bæret om det det stod 2,94gh m/ centrino og 802.11g osv osv, da er det bedre å skrive "rask maskin med gode trådløse muligheter".

Lenke til kommentar

Ser at Elkjøp har brukt reklameverdien av denne prisen på nettsiden sin. Og tror vi fremmover kommer til å bli "opplyst" om dette i Tv reklame og tilbuds avisene fra Elkjøp.

Tror dere da at "mannen på gata" vil få med seg at kriteriene for prisen går på brukervennlighet, og ikke også pris og kvalitet.

Tror desverre at det er kun de som har peiling på det de skal kjøpe, som leser spesifikasjonene, bruker produktsammenligning, gjør pris-søk, leter etter bruker-erfaringer og tester.

"Mannen på gata" klikker seg vel bare inn på en side, og bruker kun pris til å velge det produkte som er nærmest det de hadde tenkt å bruke/ råd til å bruke. For ham er f.eks en bærbar til 10.500,- selvsagt bedre enn en til 9.600,- , uansett merke og butikk. Hva som står av produkt spesifikasjoner, og hvor enkelt det er å gjøre sammenligninger spiller liten rolle for ham.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

"Problemet med denne prisen er at den blir gitt av en bedrift som egentlig ikke har peiling på netthandel, men som gjerne ser at større aktører satser på netthandel og dermed sendes flere pakker gjennom posten.."

...denne må du forklare..

det er en GRUNN til at det evt. sendes flest pakker fra Elkjøp, hva tror du denne grunnen er ?

Hvor andre stede får en f.eks. mobil til 199,-? (og de er alltid på lager)

Synes dette blir mer for de som skal ha "akkurat det hovedkortet med 100Ghz ultraskinner med doble twinscullwifter" osv.

Elkjøp har et bredt sortiment som tilfredsstiller de flestes behov uten at de f.eks. må bygge pc'en selv..

Lenke til kommentar
"Problemet med denne prisen er at den blir gitt av en bedrift som egentlig ikke har peiling på netthandel, men som gjerne ser at større aktører satser på netthandel og dermed sendes flere pakker gjennom posten.."

...denne må du forklare..

det er en GRUNN til at det evt. sendes flest pakker fra Elkjøp, hva tror du denne grunnen er ?

Hvor andre stede får en f.eks. mobil til 199,-? (og de er alltid på lager)

Synes dette blir mer for de som skal ha "akkurat det hovedkortet med 100Ghz ultraskinner med doble twinscullwifter" osv.

Elkjøp har et bredt sortiment som tilfredsstiller de flestes behov uten at de f.eks. må bygge pc'en selv..

Alltid på lager, den var god :D . Jeg sliter virkelig med at Elkjøp har de produktene jeg vil ha på lager.

Ironi er en fin ting du.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg sett så veldig mye på Elkjøps netthandel, og skal derfor ikke uttale meg skråsikkert om noe konkret på den sida, men EN ting som i alle fall er sikkert er at hele denne tråden er meningsløs på et forum som HW.no. Selv om Elkjøps nettbutikk var den beste i verden, ville alltid noen herfra finne noe å plukke på. At Komplett har en milliard skjermkort mens elkjøp kanskje bare har sju, er TOTALT uinteressant i denne sammenhengen. Nå tviler jeg også på at noen her har så dyptgående kunnskaper om de sjappene det er snakk om at de egentlig har noe å komme med. Kanskje Elkjøps butikk virkelig [/i]er bedre enn de andre, av årsaker verken jeg eller andre forummedlemmer har belegg for å uttale meg om? Nå er det jo engang slik at det i denne sammenhengen gir mer kred å disse elkjøp enn å holde kjeft, så man kunne ikke forventet annet. Dette er den digitale hverdags svar på å snakke med knirkestemme og gi hverandre samtykkende, subtile nikk og kanskje riste på hodet litt. Huffameg så kultiverte vi er.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg sett så veldig mye på Elkjøps netthandel, og skal derfor ikke uttale meg skråsikkert om noe konkret på den sida, men EN ting som i alle fall er sikkert er at hele denne tråden er meningsløs på et forum som HW.no. Selv om Elkjøps nettbutikk var den beste i verden, ville alltid noen herfra finne noe å plukke på. At Komplett har en milliard skjermkort mens elkjøp kanskje bare har sju, er TOTALT uinteressant i denne sammenhengen. Nå tviler jeg også på at noen her har så dyptgående kunnskaper om de sjappene det er snakk om at de egentlig har noe å komme med. Kanskje Elkjøps butikk virkelig [/i]er bedre enn de andre, av årsaker verken jeg eller andre forummedlemmer har belegg for å uttale meg om? Nå er det jo engang slik at det i denne sammenhengen gir mer kred å disse elkjøp enn å holde kjeft, så man kunne ikke forventet annet. Dette er den digitale hverdags svar på å snakke med knirkestemme og gi hverandre samtykkende, subtile nikk og kanskje riste på hodet litt. Huffameg så kultiverte vi er.

Men fy hvor artig vi kan ha det :!:

Forøvrig kan du ha rett i at de har satt elkjøp på topp av grunner vi ikke vet, men samtidig har jo vi som forbrukere litt peiling på hva vi synes er best/ikke-fullt-så-bra. At vi på HW (i hovedsak) ikke liker elkjøp trenger nødvendigvis ikke bety noenting, siden vi kun er ett segment av et stort marked. Men vi må da få lov til å si hverandre enige i dette uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...