xpert Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 http://www.dn.no/forsiden/IT_Telekom/article600482.ece Denne prisen virket veldig kjøpt og betalt på meg. Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 http://www.dn.no/forsiden/IT_Telekom/article600482.ece Denne prisen virket veldig kjøpt og betalt på meg. Javel? Hvordan kan du mene det? Lenke til kommentar
expose2k Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Denne prisen virket veldig kjøpt og betalt på meg. Helt enig Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Det dummeste jeg har hørt Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 La oss i hw.no kåre vår egen nr1, og hvorfor ikke ha flere nr1, nemlig alle som er bedre enn elkjøp. Bare for å nevne noen www.netshop.no www.psdata.no www.komplett.no www.microplex.no www.mpx.no osv Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) La oss i hw.no kåre vår egen nr1, og hvorfor ikke ha flere nr1, nemlig alle som er bedre enn elkjøp. Bare for å nevne noen www.netshop.no www.psdata.no www.komplett.no www.microplex.no www.mpx.no osv Nå ramser du opp nettbutikker som er for den harde kjerne av selvbyggere og andre med litt datakunnskaper. Elkjøp sin nettbutikk henvender seg til den alminnelige mannen i gata med sitt vareutvalg. Så her har nok prisen tatt hensyn til vareutvalget og ikke hvor god nettbutikkløsningen er. Det er det juryen har lagt vekt på. Enkelt å handle Juryen begrunner sitt valg med at Elkjøp gjør netthandel mulig for menigmann ved å legge fokus på brukervennlighet og enkle, men nyttige funksjoner. Edit: La inn Siri Skaalmo som referanse til artikkelen. Endret 22. september 2005 av BennyXNO Lenke til kommentar
xpert Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Enkelt å handle Juryen begrunner sitt valg med at Elkjøp gjør netthandel mulig for menigmann ved å legge fokus på brukervennlighet og enkle, men nyttige funksjoner. Jeg synes ikke nettbutikken til elkjøp er spesielt brukervennlig, i tillegg er den full av feil. Stakkars menigmann som handler overpriset utgått vare fra elkjøp istedenfor fra en seriøs nettbutikk som kan det de driver med. Hvem handler vaskemaskin på nettet? Ikke jeg hvertfall. Lenke til kommentar
coban Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Enkelt å handle Juryen begrunner sitt valg med at Elkjøp gjør netthandel mulig for menigmann ved å legge fokus på brukervennlighet og enkle, men nyttige funksjoner. Jeg synes ikke nettbutikken til elkjøp er spesielt brukervennlig, i tillegg er den full av feil. Stakkars menigmann som handler overpriset utgått vare fra elkjøp istedenfor fra en seriøs nettbutikk som kan det de driver med. Hvem handler vaskemaskin på nettet? Ikke jeg hvertfall. Hvorfor ikke handle den på nett? Vri det andre veien da.. Hvem handler vel laptop på nett?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Nei Elkjøp er ikke den beste nettbutikken. Den er ikke brukervennlig og service er fremmedord. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Elkjøp :!: Når de endelig har noe på tilbud så er det aldri på lager uansett.. Sist jeg sjekket etter ting der så fant jeg masse som var ganske rimelig, eneste problemet er at på HVER ENESTE vare jeg var intr i sto det: "Beklager, varen er for tiden utsolgt i internettbutikken" Endret 22. september 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Bare for å poengtert noen småting; Elkjøps nettbutikk har _ingen_ relasjon til Elkjøps øvrige butikker, det er forskjellige som driver det og det er forskjellige priser på nettet i forhold til butikkene; Elkjøps prisgaranti gjelder heller _ikke_ mot sin egen nettbutikk. Til de av dere som mener at nettbutikken ikke er servicevennlig - Hvilken service får du av å handle på Netshop, MPX, Komplett osv osv? Du kan klikke deg frem og bestille, men du får ingen som kommer og anbefaler deg ting o.l.? Servicebiten kommer først inn ved defekte varer osv. Jeg er ikke enig i at Elkjøp har den beste nettbutikken, men de har det bredeste utvalget - Du kan handle vaskemaskin, laptop og mobiltelefon fra stua, uten å måtte slite deg ihjel ved å stå i kø, i telefoner med mer. Jeg har handla mye hos både Netshop og Komplett, så jeg vet hva de driver med og hva de står for når det gjelder serviceinnstilling og ytelse, men jeg må få påpeke at å handle der stort sett er forbeholdt de med litt peiling på ting og tang. -- Jeg ser også at endel av dere ikke klarer å argumentere for og imot noe som helst, for bare å skrive "NEI! Jeg synes ikke det!" eller "Jeg hater *sett inn ett stort firma i Norge, eks. Telenor, Elkjøp osv.*" Det blir for dumt. **EDIT** I tilfelle noen av dere skal kverulere, ja, jeg jobber i ett av Elkjøps varehus, uten at dette farger noen av mine meninger - jeg har forøvrig også jobbet i Telenor. Bare for å bringe klarhet i dette. **EDIT** Endret 22. september 2005 av oysfaerg Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 største aprilsnar spøken jeg har hørt om ...kjøpt og betalt vat det noen som sa....det er jo ulovelig men fårstår at man lurer....var en luring som argumenterte med DETTE : ((Nå ramser du opp nettbutikker som er for den harde kjerne av selvbyggere og andre med litt datakunnskaper. Elkjøp sin nettbutikk henvender seg til den alminnelige mannen i gata med sitt vareutvalg. Så her har nok prisen tatt hensyn til vareutvalget og ikke hvor god nettbutikkløsningen er. Det er det juryen har lagt vekt på. )) akk som ikke nett butikkene tilbyr startpakker / ferdigpakker / samt "hværmansen" utstyr av diverse samt go kundestøtte...si meg du som skrev dette har du vært inne på en nettt butikk mer en 2 sek før? til syvende og sist Lkjøp og kundeservice *kremt* Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Til de av dere som mener at nettbutikken ikke er servicevennlig - Hvilken service får du av å handle på Netshop, MPX, Komplett osv osv? du mener fortelle deg at varen du ville ha ikke er på lager men du blir prakka på en adskillig dyrere vare du ikke ville ha ? den "kundecervisen" klarer jeg meg godt uten hva får du av sjefen din for og "spamme" dette forumet me "reklame"? Lenke til kommentar
sssh Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 ja, jeg jobber i ett av Elkjøps varehus, uten at dette farger noen av mine meninger Riktig.. :!: Jeg har handlet et par ganger i Elkjøp sin nettbutikk, og en del ganger i andre nettbutikker.. Og som en utenforstående (kall det gjerne habil), er jeg generelt sett mye mindre fornøyd med Elkjøp sin nettbutikk en mange andre nettbutikker. Nettsida er før det første dårlig, noe som egentlig teller mest i mine øyne når det gjelder brukervennlighet. For det andre er varene (de med en attraktiv pris vel å merke) sjelden på lager, og man må vente i en evighet på bestillingen. For det tredje suger pakkersporing og kontoalternativer de luxe, og for det fjerde kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor det skal hete "det er dumt å betale for mye" når de faen ikke har de beste prisene uansett! Nei, takke meg til HW.no sin prisguide og velkjente nettbutikker uten utgifter til leie av butikklokaler og tåpelige ansatte. Lenke til kommentar
xpert Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Jeg har handlet et par ganger i Elkjøp sin nettbutikk, og en del ganger i andre nettbutikker.. Og som en utenforstående (kall det gjerne habil), er jeg generelt sett mye mindre fornøyd med Elkjøp sin nettbutikk en mange andre nettbutikker. Nettsida er før det første dårlig, noe som egentlig teller mest i mine øyne når det gjelder brukervennlighet. For det andre er varene (de med en attraktiv pris vel å merke) sjelden på lager, og man må vente i en evighet på bestillingen. For det tredje suger pakkersporing og kontoalternativer de luxe, og for det fjerde kan jeg ikke fatte og begripe hvorfor det skal hete "det er dumt å betale for mye" når de faen ikke har de beste prisene uansett! Nei, takke meg til HW.no sin prisguide og velkjente nettbutikker uten utgifter til leie av butikklokaler og tåpelige ansatte. Jeg har handlet en gang på Elkjøp.no. Kjøpte det berømte skjermkortet Leadtek 6600Gt på tilbud og MS flysimulator :-) Elendig nettside, ingen tilbakemelding per epost om hvordan det gikk med bestillingen. Etter flere uker med venting og gjentatte henvendelser til kundeservice både per telefon og epost med forvirrende svar tilbake hadde jeg plutselig hentelapp i posten. Skal mye til at jeg gjentar den suksessen ja. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 De har neppe vurdert utvalget/prisene på hardware mot hverandre siden Interflora også har vært med i "konkurransen", nokså uinteressant kåring m.a.o. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 De har neppe vurdert utvalget/prisene på hardware mot hverandre siden Interflora også har vært med i "konkurransen", nokså uinteressant kåring m.a.o. Ja og akkurat pga dette burde ikke elkjøp ha vunnet på utvalg eller best løsning. Elkjøps nettbutikk har på ingen måte noen god nettløsning, den er rotete og det er vanskelig å få tak i skikkelig info annet enn "et topp produkt" "superraskt grafikkkort" osv Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (...)og det er vanskelig å få tak i skikkelig info annet enn "et topp produkt" "superraskt grafikkkort" osv Enig der, men det er også nettbutikker alà komplett\netshop som ikke har det heller(men i mye mindre grad selvfølgelig). Skal jeg handle et produkt er det viktig at nettsiden er grei å navigere på(akkurat som det er oversiktlig i en vanlig butikk) og at de oppgir den mest relevante opplysningen(med mulighet for mer ved hjelp av en "mer info"-knapp). Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Funksjonaliteten på komplett, netshop, mpx, psdata etc. overgår jo elkjøp totalt når det gjelder brukervennlighet spør du meg. Hvis vareutvalget var et kriterie så må de kalle det "Nettbutikken med best vareutvalg" ikke "Beste nettbutikk". Leveringstider, antall på lager, god oversikt over ordre etter bestilling gjennom innlogging, returhåndtering av defekte varer på nett etc. Det er jo ikke akkurat Elkjøp veldig bra på... Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 En typisk notis på Elkjøp er vel bl.a.: "256MB dedikert grafikkminne, 40(!)GB lagringsplass, og en Pentium4 prossessor." Forklarer det mye om en data? Har alltid irritert meg like mye over slike ting. Dette gjelder kanskje ikke i like stor grad på nettsida, men det er fortsatt altfor dårlig i forhold til konkurrerende bedrifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå