aspstein Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Når du spiller av film som er interleaced så økes bildekvaliteten. Interleaced er når bare halvparten av skjermbildet oppdateres for hvert skjermbilde. Det er annenhver linje av bildet som oppdateres hver gang. Altså først linje 1,3,5,7,.. så linje 2,4,6,8,.. Ved raske bevegelser så i bildet (f.eks en bil som kjøer forbi i stor fart) så vil man tydelig se linjene. F.eks har bilen kjørt 1 meter mellom de to bildeoppdateringene. Da vil den andre skjermoppdateringen (linje 2,4,..) ikke stemme over ens med den første oppdateringen. Bilen har jo kjørt 1 meter fremover siden sist så da vil den se tydelig feil ut. Altså som en rekke linjer som stikker ut i både bakkant og fremme på bilen. Men hvorfor akkurat 5 retninger vet jeg ikke. Jeg skulle tro at det kun er 1 retning som er av betydning: horisontal bevegelse. De 5 retningene er trolig 0° (horisontalt), 36°, 72°, 108°, og 144°. (pga symmetri/speiling så dekker det hele sirkelen med hver 36° grad) Simen1: Er dette det samme som progressive scanning?? Høres jo ut som det funker på samme måten... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Æsj, ingen linux-drivere kom ut denne gangen. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Nye Linux drivere kommer ut annhver måned. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Simen: Takk for forklaringen. Ikke aner jeg hvorfor du går rundt og husker 5x36° men noen må vel kunne sånt også Hehe, ingen årsak Det var forresten ikke fra Ram under topplokket jeg hentet 5x36° fra, men fra CPU'en under topplokket. En sirkel er 360°. På grunn av symmetri (en retning = både frem og tilbake) så vil det si totalt 10 retninger. 360°/10 = 36°. Simen1:Er dette det samme som progressive scanning?? Høres jo ut som det funker på samme måten... Nei, progressive (non-interleaced) er det motsatte. Der scannes hver eneste linje: 1,2,3,4,5,6,7,8,.. Endret 22. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Nye Linux drivere kommer ut annhver måned. Er fullstendig klar over det, men ATI burde få øynene opp for hva nVIDIA holder på med. De gir ut Linux/FreeBSD/Solaris-drivere nesten oftere enn det de gjør med sine windows-drivere. Den oppdateringssyklusen ATI har, skapte store problemer da driver 8.14.13 ikke støttet 2.6.12-kjernen uten patching. Denne kjernen kom i juni. Man måtte vente helt til august før man fikk en driver som støttet 2.6.12-kjernen uten patching. nVIDIA kommer med en ny linux-driver med en gang de finner ut at den gjeldende driveren har problemer med den nyeste kjernen. Og da drar de også med seg FreeBSD og Solaris i tillegg. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Linken funker ikke, hvor finner jeg driverne med catalyst control centre? Endret 22. september 2005 av DragonFlyer Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Linken funker ikke, hvor finner jeg driverne med catalyst control centre? https://support.ati.com/ics/support/default...&questionID=640 Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 jeg regner med at siden jeg kun spiller World Of Warfraft og har et Rad9800Pro kort så er det lite poeng for meg å oppdatere driveren, eller ? Epz. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 jeg regner med at siden jeg kun spiller World Of Warfraft og har et Rad9800Pro kort så er det lite poeng for meg å oppdatere driveren, eller ? Epz. Ja det er det! Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 jeg regner med at siden jeg kun spiller World Of Warfraft og har et Rad9800Pro kort så er det lite poeng for meg å oppdatere driveren, eller ? Epz. Ja det er det! erhm... det svaret der ble litt tvetydig i mitt hode. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 hvis denne driveren gir bedre video enn den forrige.... Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Tror han mente at det ikke var noe poeng for deg å oppgradere... Men, jeg spiller ikke WoW... Kan hende at den løser andre ting som gir deg en bedre opplevelse av spillet.. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Installerte denne Catalyst Mobility 5.9 på Fujitsu Siemens Amilo D1840. Denne skal ha 1280x800 oppløsning, men det valget ble borte. Prøvd igjen og igjen. Får bare valget mellom 800x600 og 1024x768. Noen ide?Eller rett og slett bug? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Kan hende den ikke registrerer hva so mer lovlige valg og ikke.. Sjekk om det dukker opp om du skrur av funksjonen som plukker vekk valg skjermen din ikke kan vise. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Simen1:Er dette det samme som progressive scanning?? Høres jo ut som det funker på samme måten... Nei, progressive (non-interleaced) er det motsatte. Der scannes hver eneste linje: 1,2,3,4,5,6,7,8,.. Hehe selvfølgelig. Var bare jeg som leste feil. Lenke til kommentar
Pep Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Kan hende den ikke registrerer hva so mer lovlige valg og ikke.. Sjekk om det dukker opp om du skrur av funksjonen som plukker vekk valg skjermen din ikke kan vise. Får ikke dette valget. Etter ett søk på diverse utenlandske sider ser jeg at det er flere som sliter med rett oppløsning på bærbare med den nye mobility driveren. Antagelig en feil fra ATI da. Noen som vet hvordan man kan endre innstillingene?Og få rett oppløsning? Ini-filer eller i registeret eller lignende? Lenke til kommentar
totten Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 hvor finner jeg . ATI Multimedia Center 9.08 drivere til windows xp 64? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå