Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtocuh 510i problemer

Anbefalte innlegg

Har nokon problem med mitt speedtouch 510i modem...

Har tenkt å åpne nokon porter i routeren... men når eg loggar inn med brukernavn: adsl og passord: 1024 så får eg berre opp"Basic", ikkje "advanced"

Så har eg prøvd å køyre setup for å innstallere det, men da finn ikkje setupen modemet....

kva må eg gjere for å få det til??

grunn er at eg skal åpne port for å få fart på azureus.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått til litt sidan eg skreiv sist.... no har eg fått starta upgraden til 510... men når den er ferdig medå oppdatere: "The device is starting upgrade mode" får eg opp ein feilmelding:

The wizard was unable to upgrade speedtouch device. Following…

The device is not responding during discovery.

Check that the device is connected correctly and up and running…

Kan det vere at modemet mitt er ødelagt??

Lenke til kommentar

en kamerat av meg har mye problemer med modemet sitt og det er vist en Speedtouch 510i. han har ikke noe loginn på den rutern (altså han har ikke maualen og vil åpne porter men aner ikke åssen) noen som hva hva standard log inn på dette modemet er ? og husk at alt dere skriver hjelper :thumbup:

Lenke til kommentar
en kamerat av meg har mye problemer med modemet sitt og det er vist en Speedtouch 510i. han har ikke noe loginn på den rutern (altså han har ikke maualen og vil åpne porter men aner ikke åssen) noen som hva hva standard log inn på dette modemet er ? og husk at alt dere skriver hjelper  :thumbup:

Modemene som telenor leverer er uten brukernamn og passord. men de sendte ut noen få modemer helt i starten med brukernamn 'adsl' og passord '1024'.

Men på de modema så må du også eventuelt legge inn fast ip adresse på nettverkskortet ditt først:

IP: 10.0.0.2

nettmask: 255.255.255.0

gateway: 10.0.0.138

dns: 10.0.0.138

men som sagt de aller aller fleste av de modemene som kommer fra telenor er det ikke noe brukernamn og passord på. kan eventuelt være noe han selv har lagt inn... så da er det bare å prøve seg fram :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sist gang eg hadde dette problemet, lasta eg ned nat manager og då fikk eg det til. No skulle eg igjen åpne porter, men no fekk eg det ikkje til...

Etter sist gang har eg fått ny brannmur, men i går lasta eg ned noko på 150 kb/s.. men i dag, er det nede på 8-10 kb/s igjen...

Nokon forslag som kan hjelpe meg med nat manager?? noko eg må gjere for å få åpna nat manager??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...