Oter Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 det han må gjøre,er å finne en som har gjort det samme. og få kopiert papirene på den ombyggingen,da blir det ikke så vanskelig. hk avgiten på 450 hk,blir fort bare 100k den også. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Man kan jo få mye motorisert moro for 400 laken.Er du sikker på at en Mondeo er tingen å satse på når så mye penger skal til pers? Du bør også huske på at om du gjør alvor av denne planen vil bilen være bortimot umulig å få godkjent + at tilleggs avgift for effektøkning kan fort bli en pen slump med 450 hk . sist men ikke minst er at du må regne med å bruke en pen slump bare på å få drivverket til å overleve mer enn 1 tur eller 2 For ikke å snakke om bremsene, som ikke akkurat er kjent for å være ekstremt bra eller ekstremt holdbare. (var ikke Mondeon plaget med skiver som slår seg?) Hehe... Har alltid lyst til å ha en spess bil... Hvis du skjønner... Ikke så mange Ford Mondeo 98 mod. styla med grei motor på veine lix Hadde egentlig litt lyst til å kjøpe en Escort Cosworth... Men får se.. Lettere å trimme den vett.. Hehe.. 4 wd og greier... Har aldri hørt at 98 mod har sliti med skiver som slår seg.. Bare at fjerene forran ofte knekker Endret 24. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
ganilsen Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Hehe, det eneste jeg ser som kult med dette projektet er at det er en gammel mondeo som ingen andre styler/trimmer seriøst. Men, som folk har nevnt her har du ekstra avgift. Hvis du trimmer opp til 450hk må du levere 54'128kr til den norske stat. Så må du regne med 20-30k bare på bremser. Og det samme på understell. Og regner med at du kommer til å bruke rundt 70-80k på interiør og eksteriør, mer hvis du skal ha annlegg. Felger og dekk blir fort 20k. Da sitter du igjen med 160 til å bruke på motor, og hvis du seriøst vurderer det burde du sende en mail til HKS usa. De leverer nemlig ferdig trimede motorer med kasse. Hvor mye dette koster vet jeg ikke. Hvis du skal trimme din egen motor må du ut med sinnsykt med penger. Du trenger smidde stempel, råder og veiv. Skal du ha turtall trenger du andre kam'er og mekaniske vintiløftere. Ventilene må sannsynlighvis bores opp. Oljesystemet må forbedres. Ny(e) bensinpume(er). Så må du bytte topp for den du har kommer til å fly av motoren ved første drag. For ikke å snakke om en gigantisk turbo. + en hel del ting jeg har glemt. Hvis du skal klare dette med 300000, som du i prinsippet har til rådighet får du et stort problem. Her må du ta mange snarveier og da er det ikke vært det. Hjelper liksom ikke med 450hk hvis du kun har ebc bremser til 3k. Anbefaler deg å roe forventningene litt, rundt 300hk og et orntlig satt opp understell. Da vil du få det mest morro, men selv dette vil koste. Men si ifra hvis du vil ha noen tips om andre biler som ikke koster så mye og er billige å trimme. Og hvis du på død og liv virkelig starter dette projektet, så sett opp en slags worklog med hvor mye ting koster, hvor lang tid det ta, etc. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Hehe, det eneste jeg ser som kult med dette projektet er at det er en gammel mondeo som ingen andre styler/trimmer seriøst. Men, som folk har nevnt her har du ekstra avgift. Hvis du trimmer opp til 450hk må du levere 54'128kr til den norske stat. Så må du regne med 20-30k bare på bremser. Og det samme på understell. Og regner med at du kommer til å bruke rundt 70-80k på interiør og eksteriør, mer hvis du skal ha annlegg. Felger og dekk blir fort 20k. Da sitter du igjen med 160 til å bruke på motor, og hvis du seriøst vurderer det burde du sende en mail til HKS usa. De leverer nemlig ferdig trimede motorer med kasse. Hvor mye dette koster vet jeg ikke. Hvis du skal trimme din egen motor må du ut med sinnsykt med penger. Du trenger smidde stempel, råder og veiv. Skal du ha turtall trenger du andre kam'er og mekaniske vintiløftere. Ventilene må sannsynlighvis bores opp. Oljesystemet må forbedres. Ny(e) bensinpume(er). Så må du bytte topp for den du har kommer til å fly av motoren ved første drag. For ikke å snakke om en gigantisk turbo. + en hel del ting jeg har glemt. Hvis du skal klare dette med 300000, som du i prinsippet har til rådighet får du et stort problem. Her må du ta mange snarveier og da er det ikke vært det. Hjelper liksom ikke med 450hk hvis du kun har ebc bremser til 3k. Anbefaler deg å roe forventningene litt, rundt 300hk og et orntlig satt opp understell. Da vil du få det mest morro, men selv dette vil koste. Men si ifra hvis du vil ha noen tips om andre biler som ikke koster så mye og er billige å trimme. Og hvis du på død og liv virkelig starter dette projektet, så sett opp en slags worklog med hvor mye ting koster, hvor lang tid det ta, etc. En kar med peiling må jeg si. Artig Hmm... Ja høres litt sjukt ut når man får detaljer... Men hadde jo seriøst vært utrolig morsomt da. Syns jeg da Har lurt på en ting.. Hvor mye trur du det hadde kostet å bygge om til 4 wd? Uansett, har nok insett at jeg heller får kjøpe meg en Escort Cosworth eller Sierra Cosworth Fant en Sierra Cosworth på nette her om dagen med 600hk +. Men da må jeg kjøpe den i Sverige. Er vel dyrt å importere den hit :S Har jævla lyst på en Cosworth Samtidig som jeg gjerne vil fullføre Mondeo prosjektet.. Men må nok innse at en Cosworth er det beste valget, siden jeg vil ha ford. Alltid hørt det er lett å få dem til å gå som faen Kanskje du har peil på Cosworth? Lett å trimme til 500 - 700 hk? Tar evt. et extra lån på noen hundre tusen om nødvendig! Og ja, seff skal jeg lage "worklog" Her er noen linker så dere kan se hvilke Cosworther som er aktuelle! Escort Cosworth Escort Cosworth Escort Cosworth Escort Cosworth Escort Cosworth Sierra Cosworth Escort Cosworth Escort Cosworth Sierra Cosworth Endret 24. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
Oter Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 kan jeg spørre hvor gammel du er? er man under 30,så kan du slite med å få registrert en cosworth på deg,da de fleste forsikrinsselskaper har restriksjoner med det,og det er ikke sikkert det hjelper at den står på faren din heller(hvis du er under 30)da de krever at sjåføren er over 30. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 kan jeg spørre hvor gammel du er?er man under 30,så kan du slite med å få registrert en cosworth på deg,da de fleste forsikrinsselskaper har restriksjoner med det,og det er ikke sikkert det hjelper at den står på faren din heller(hvis du er under 30)da de krever at sjåføren er over 30. Hehe... Skal den registreres blir det på mamma... Og uansett, kjenner noen som er under 30 som eier en 400 hk cossy.. Så burde gå Lenke til kommentar
Oter Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 vet av flere under 30 som har prøvd å forsikre cosworth,uten at de har fått gjort det. ville tatt en ringerunde før jeg hadde kjøpt bilen,for å være sikker,kjedelig å ha kjøpt en bil man ikke får forsikret. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 vet av flere under 30 som har prøvd å forsikre cosworth,uten at de har fått gjort det.ville tatt en ringerunde før jeg hadde kjøpt bilen,for å være sikker,kjedelig å ha kjøpt en bil man ikke får forsikret. Det er sant Det man evt. må gjøre da, er å bruke den kunn på bane Hehe Lenke til kommentar
FE3T Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Kan ikke annet enn å lure. ER du helt sikker på at du vil ha en bil med 4 cyl motor og 450-700 hk?? Har du noen som helst anelse om hva slags motor karakter du vil få med et slikt oppsett? Selv om du kjører med en kulelagret turbolader vil du ende opp med en bil som ikke eier krefter under 3000-4000 o/m Det vil mao si at du feks kan ligge 80 km/t og gi full pinne i både 5te og i mange tilfeller i 4de gear uten føle noen nevneverdig akselerasjon. Når effekten først kommer må du derimot slite for å holde bilen på veien hvis underlaget ikke er optimalt. spør du meg vil en slik motor karakter ganske raskt bli slitsom. legger du lista ved 250-300hk og velger en dertill egnet turbolader derimot kan du lykkes med å få en bil som funker fra bunnen av. her snakker jeg om å få en motor karakter som kan minne om en turtallsvillig V8 masser av drag fra bunnen av og en aks som gjør forbikjøringer til en lek uansett hvilke gear du velger å bruke. Kan som en bisetning nevne at Rallyfolket kjører med ytelser på rundt 300hk men motorene produserer nærmere 700nm og er sterke langt ned i turtall. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Kan ikke annet enn å lure.ER du helt sikker på at du vil ha en bil med 4 cyl motor og 450-700 hk?? Har du noen som helst anelse om hva slags motor karakter du vil få med et slikt oppsett? Selv om du kjører med en kulelagret turbolader vil du ende opp med en bil som ikke eier krefter under 3000-4000 o/m Det vil mao si at du feks kan ligge 80 km/t og gi full pinne i både 5te og i mange tilfeller i 4de gear uten føle noen nevneverdig akselerasjon. Når effekten først kommer må du derimot slite for å holde bilen på veien hvis underlaget ikke er optimalt. spør du meg vil en slik motor karakter ganske raskt bli slitsom. legger du lista ved 250-300hk og velger en dertill egnet turbolader derimot kan du lykkes med å få en bil som funker fra bunnen av. her snakker jeg om å få en motor karakter som kan minne om en turtallsvillig V8 masser av drag fra bunnen av og en aks som gjør forbikjøringer til en lek uansett hvilke gear du velger å bruke. Kan som en bisetning nevne at Rallyfolket kjører med ytelser på rundt 300hk men motorene produserer nærmere 700nm og er sterke langt ned i turtall. Hehe... Nå hadde ikke jeg planer om å ha mer enn 450 hk max hvis jeg valgte Mondeon da.. Hvis jeg derimot kjøper meg en Cosworth, det er v6 så det funker fett Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Både Sierra og Escort Coswort har 4 sylindra motorer, og dei to eg kjenner som har Cossi med over 450 hk (500 og 600+) sliter med bunndraget. Kan jo bruke Marcus sin Mr2 som eksempel, den i Gatebilbladet. Kameraten har en tilsvarende med 350 hk på hjula, og den har meir krefter enn Marcus sin opp til 7000 rpm, men fra 7000 rpm og opp knuser Marcus den lille gule. Nå satteg på med den lille gule på bane, og det var ikkje akkurat fritt for turbolag der heller. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Både Sierra og Escort Coswort har 4 sylindra motorer, og dei to eg kjenner som har Cossi med over 450 hk (500 og 600+) sliter med bunndraget. Kan jo bruke Marcus sin Mr2 som eksempel, den i Gatebilbladet. Kameraten har en tilsvarende med 350 hk på hjula, og den har meir krefter enn Marcus sin opp til 7000 rpm, men fra 7000 rpm og opp knuser Marcus den lille gule. Nå satteg på med den lille gule på bane, og det var ikkje akkurat fritt for turbolag der heller. Hehe.. Ja, fader sant det.. Mener jeg har sett en cossy med v6 24v... Kanksje bygd sjøl.. Får se hva jeg gjør da.. Skal i hvertfall ha cossy Dårlig bunndrag er ikke så gøy.. Men det går når det først kommer Hehe Endret 24. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Cosworth har levert 4, 6 og 8 sylindra motorer, V6 motoren sitter i Scorpio og V8 motoren er den mestvinnende Formel 1 motoren. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Cosworth har levert 4, 6 og 8 sylindra motorer, V6 motoren sitter i Scorpio og V8 motoren er den mestvinnende Formel 1 motoren. Okay.. Åssen motor sitter det i den Cossyn til Stian Hafsengen a? 750 gamp veit jeg i hvertfall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå