danjohan Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Ford Mondeo 98. mod Må man gjøre så veldig mye når man monterer turbo på en "ikke turbo motor"? Tenkte sånn ellers bare på å bytte toppen og evt. best å bytte veiver og lagre samt råder. Men er det noe annet som burde byttes? Jeg snakker ikke om en liten "fjott" av en turbo.. Vil helst kline på en med skikkelig krutt i Det er 2.0i 16v 136 hk orginalt. Skal knuse katalisatoren inni, regner med noen hester mer da. Skal også montere chip og noe småtteri. Har også egentlig tenkt på kompressor, mye bedre Er jo bare å sette på en dumventli så blir det det samma som turbo nesten Mine planer er da å oppnå i hvertfall 450 gamp hvis mulig. Ford Mondeo Endret 23. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
exs Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Ford Mondeo 98. mod Må man gjøre så veldig mye når man monterer turbo på en "ikke turbo motor"? Tenkte sånn ellers bare på å bytte toppen og evt. best å bytte veiver og lagre samt råder. Men er det noe annet som burde byttes? Jeg snakker ikke om en liten "fjott" av en turbo.. Vil helst kline på en med skikkelig krutt i Det er 2.0i 16v 136 hk orginalt. Skal knuse katalisatoren inni, regner med noen hester mer da. Skal også montere chip og noe småtteri. Har også egentlig tenkt på kompressor, mye bedre Er jo bare å sette på en dumventli så blir det det samma som turbo nesten Mine planer er da å oppnå i hvertfall 450 gamp hvis mulig. Ford Mondeo du burde ikke bare hule ut katten din ...... da mister du et par hester istedenfor og tjene et par du må enten kutte den helt ut og bare ha et røyr der eller sveise inn ett røyr inni ellers får du turbulens i en uthula katalysator Endret 22. september 2005 av exs Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Du bør ha nye stempel og råder, datasprut, ny bensinpumpe, nytt eksosanlegg i 2 1/2" og ny clutch. Og siden du snakka om toppen regner eg med at du skal levere den inn for porting og endring av forbrenningskammeret for å få samsvar med dei nye stempela. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Du bør ha nye stempel og råder, datasprut, ny bensinpumpe, nytt eksosanlegg i 2 1/2" og ny clutch. Og siden du snakka om toppen regner eg med at du skal levere den inn for porting og endring av forbrenningskammeret for å få samsvar med dei nye stempela. Okaj Ja, hadde planer om det å levere den til noen som har peil på sånt! Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Ford Mondeo 98. mod Må man gjøre så veldig mye når man monterer turbo på en "ikke turbo motor"? Tenkte sånn ellers bare på å bytte toppen og evt. best å bytte veiver og lagre samt råder. Men er det noe annet som burde byttes? Jeg snakker ikke om en liten "fjott" av en turbo.. Vil helst kline på en med skikkelig krutt i Det er 2.0i 16v 136 hk orginalt. Skal knuse katalisatoren inni, regner med noen hester mer da. Skal også montere chip og noe småtteri. Har også egentlig tenkt på kompressor, mye bedre Er jo bare å sette på en dumventli så blir det det samma som turbo nesten Mine planer er da å oppnå i hvertfall 450 gamp hvis mulig. Ford Mondeo du burde ikke bare hule ut katten din ...... da mister du et par hester istedenfor og tjene et par du må enten kutte den helt ut og bare ha et røyr der eller sveise inn ett røyr inni ellers får du turbulens i en uthula katalysator Hmm... Seriøst? Er du sikker på det a? Jeg kjenner en på verkstedet neddi krokstadelva som driver med katalisatorer. Han sa til meg at det bare var å komme ned til han så skulle han hakke ut innmaten, og vips så hadde jeg mer gamp. Han har gjort det på en del biler jeg veit om. Ser ut som om det funker på dem i hvertfall Men men.. Ikke veit jeg.. Lenke til kommentar
BondeMaster Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 på nye biler mister du hester når du fjerner katalysatoren Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 450 gamp i en feilhjulstrekker? Vil ende med at du spinner av veien da.. Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) 450 gamp i en feilhjulstrekker? Vil ende med at du spinner av veien da.. Haha 450 gamp i en forhjulstrekker er ikkeno pes Fins jo folk som har 600 hk og dem kjører jo fett Spinner av veien ja.. Den var god Men uansett, hadde egentlig tenkt å få den byggd om til 4wd Endret 22. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 på nye biler mister du hester når du fjerner katalysatoren Okaj.. Da driter jeg i det Hehe Lenke til kommentar
Oter Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 hvor mye penger har du tenkt å legge i dette? for å få 450hk til å holde,så må du regne med 100k++ å trimme er styggdyrt,spes når det er så mye hk. Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Når både delene og kompetansen/bygginga må kjøpes tviler eg på at han klarer 400+ hk for 100 000. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Å ja, det vil spinne litt vel mye... Et lite trykk på gassen å du legger lakris på veien. De fleste jeg har prata med angående trimming av forhjulstrekk sier at det er unødvendig med mer enn 250-300 hk Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Når både delene og kompetansen/bygginga må kjøpes tviler eg på at han klarer 400+ hk for 100 000. Har tenkt til å legge 350 000 i denna bilen, så laxen Hehe Har 400 000 som skal brukes, først må jeg kjøpe bilen av muttern, så skal det handles styling og diverse Målet er gatebil neste år om jeg får tid Ses Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Å ja, det vil spinne litt vel mye... Et lite trykk på gassen å du legger lakris på veien. De fleste jeg har prata med angående trimming av forhjulstrekk sier at det er unødvendig med mer enn 250-300 hk Hehe.. Ja, trur ikke jeg hadde sliti med å legge igjen gummi med 450 gamp på forhjula.. Men hadde fortsatt vært jævla morro Hehe Blir jo på en måte det samma som han i gatebil, han har en 1150 hk bmw m5 bakhjulstrekk... Seff, han har frie forhjul da... Men uansett, han kan lix ikke gi bånngass, bare spinner og spinner... Når de andre drar stripa ligger han og slenger og lager blårøyk Hehe Bmw m5 1150 hk Endret 23. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Veit at mange av dere sikkert tenker "ahh.. denna gutten snakker sikkert bare piss", men det gjør jeg faktisk ikke For å være helt ærlig, helt siden jeg var en liten gutt har jeg drømt om å ha en sprek bil og kjøre fort.. Og nå er jeg 19 år og har penger nok. Hva hindrer meg da? Jeg kjenner masse folk innen bilbransjen som driver med både lakking og har verksteder med evt. utstyr jeg trenger. Så det skulle ikke være noe problem egentlig. Ps: det eneste som hindrer, er at jeg ikke har så jævla mye peil på motor. Hehe.. Men skal gå mekken neste år trur jeg så da får jeg litt bedre innsyn regner jeg med. Tidligere utdannet elektriker så jeg veit jo litt om det elektriske også. Kjekt det Jaja, som sakt.. Jeg har 400 000 kr som skal brukes. Pengene får jeg av bestemora mi hvis jeg er snill gutt.... Nei da Hehe.. Jeg får låne dem av henne uten renter og kan betale når jeg vil hvor mye jeg vil Digg.. Hehe Så jeg setter veldig stor pris på alle dere her på forumet som hjelper meg Hva skulle jeg gjort uten dere sier jeg bare az.. Kan legge ved et bilde av en Ford Mondeo som jeg syns er ganske feit! Mitt mål er da å få min Mondeo til å bli både sprek og tøff Noe i denne stilen kanskje? Styla Mondeo I hvertfall, jeg tåler kritikk fra alle kanter. Så si deres mening Har også egentlig tenkt litt på om jeg skal droppe Mondeo prosjektet og heller skuffe muttern og kjøpe meg en Ford Escort Cosworth Rs 4wd v6 turbo 400hk. Men da må jeg bruke 260 000 kr på den. Og da har jeg bare 140 000 til diverse. Får se Escort Cosworth Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Nå er ikkje eg stylingfan, men med rein sort farge hadde den stylinga der vært ganske bra, og atskillig betre enn orginalt. Eg ville anbefalt deg han som Marcus i siste Gatebil brukte til diverse motorarbeid på MR2'en. Han er sinnsjukt dyktig når det gjelder motor, og han kan en del om understell og. I tilfelle du ikkje har siste Gatebil så er det ca 470 hk i motoren, og det er en sinnsyk lyd når han drar over 9000 med den Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Nå er ikkje eg stylingfan, men med rein sort farge hadde den stylinga der vært ganske bra, og atskillig betre enn orginalt. Eg ville anbefalt deg han som Marcus i siste Gatebil brukte til diverse motorarbeid på MR2'en. Han er sinnsjukt dyktig når det gjelder motor, og han kan en del om understell og. I tilfelle du ikkje har siste Gatebil så er det ca 470 hk i motoren, og det er en sinnsyk lyd når han drar over 9000 med den Er enig med deg der.. Sort med den typen styling hadde vært i grunn ganske deilig Hmm... Får se hva jeg gjør.. En ting er sikkert, dette er no jeg vil trenge hjelp til Endret 23. september 2005 av danjohan Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 sykt at bestemora di gir deg 400'000 kr til å style bil, vet hun om dette 'lille' prosjektet ditt? Lenke til kommentar
danjohan Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 sykt at bestemora di gir deg 400'000 kr til å style bil, vet hun om dette 'lille' prosjektet ditt? Hehe... Veit.. Men så lenge hu veit hun får igjen penga, så var det greit Ja, hu veit at jeg skal fixe bilen eller evt. kjøpe ny. Hun hjelper meg bare med en start på livet... Hehe Lenke til kommentar
FE3T Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Man kan jo få mye motorisert moro for 400 laken. Er du sikker på at en Mondeo er tingen å satse på når så mye penger skal til pers? Du bør også huske på at om du gjør alvor av denne planen vil bilen være bortimot umulig å få godkjent + at tilleggs avgift for effektøkning kan fort bli en pen slump med 450 hk . sist men ikke minst er at du må regne med å bruke en pen slump bare på å få drivverket til å overleve mer enn 1 tur eller 2 For ikke å snakke om bremsene, som ikke akkurat er kjent for å være ekstremt bra eller ekstremt holdbare. (var ikke Mondeon plaget med skiver som slår seg?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå