krutselno Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei ! Kjøpte meg nytt hovedkort og ram for noen dager siden, men det rare er at med mindre jeg klokker ned min allerede trege prosessor så nekter pcn min å gå inn i windows.. Jeg har et hovedkort som heter MSI KM4AM, link. Når jeg velger 133 FSB i biosen og det samme på hovedkortet starter pcn, finner harddiskene og går viderere...til en helt svart skjerm, men med en gang jeg velger 100 FSB på hovedkortet starter pcn og går rett inn i windows.. det er ganske frustrerendes men en allerede treg prosessor.. noen som har noe forslag til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Prøvd å stille hovedkortet til å høre på bios. altså ingen instilling på selve hovedkortet. bare ved bios? Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Forklar litt nærmere er du snill.... for det vet jeg ikke hvordan jeg skal gjøre... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Tipper det er S3 Graphics UniChrome som sinker. Et AGP-kort vil nok gjøre susen (kunne ikke se det i maskinvaren din), f.eks. Radeon 9250SE Anbefaler MSI Live Update oppdatere alt den finner, og avinstallere programmet når det er fullført. Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Jeg har et Radeon 9800 pro(flashet til 9800XT)... har oppdatert alt via msi live update... men nå tror jeg at jeg vet hva problemet kommer av... prosessoren min er på ca. 90 grader når jeg starter pcn... har nettopp kjøpt meg ny og kraftigere vifte, fortsatt over 90 grader... jeg har IKKE for mye kjølepasta, og heller ikke for lite Lurer på om kanskje biosen rapporterer feil cpu temperatur? edit: hmm... sisoft sandra i windows rapporterer at den er 98 grader ! nå blir jeg seriøst REDD! Endret 22. september 2005 av krutselno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå