^fmj Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei Har fått i oppdrag å finne en bærbar som skal brukes til kontorarbeid. Kriterier Pris på maks 12k God skjerm, 1400x1050 1024 mb ram Pentium -m prosessor Ikke over 3 kg Min 80 gb OS ikke et must Moderat støynivå Integrert grafikkbrikke holder Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Noen der ute som har en god bedriftsbærbar å anbefale? Lenke til kommentar
twb Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Ja, her bør du se på Dell Latitude-serien! F.eks. D610 er en fin løsning, under 2,3 kg, fås med 1400x1050 oppløsning, fås både med og uten integrert grafikk. Har selv en slik, meget godt fornøyd. Solid bygd, bråker lite, grei skjerm. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Jeg er noe skeptisk til dell, etter å ha hørt endel historier. Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310944&cks=PRL denne ser ut som en meget god laptop som vil holde en stund, ellers har du denne 12" som er ganske så lekker http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311173&cks=PRL eller kanskje denne ? http://www.psdata.no/ps.asp?it=113199&mlevel=130200 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Takker for svar. Men hadde tenkt meg en med integrert grafikkontroller. Hvis dette viser seg vanskelig så ser jo den asus absolutt bra ut, men den har litt dilldall som han jeg skal finne pc til egentlig ikke trenger. Endret 25. september 2005 av ^fmj Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Takker for svar. Men hadde tenkt meg en med integrert grafikkontroller. Hvis dette viser seg vanskelig så ser jo den asus absolutt bra ut, men den har litt dilldall som han jeg skal finne pc til egentlig ikke trenger. hvorfor skal du absolutt ha integrert grafikkløsning da?og hva mener du med dill dall? Lenke til kommentar
twb Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg er noe skeptisk til dell, etter å ha hørt endel historier. Du får det du betaler for. De billigste modellene er nettopp det av en god grunn. Holder du deg til den øvre prisklasse fra Dell (opp til 12k, som du oppgir, er det), som likevel er billig i forhold til konkurrenter, så er du minst like trygg som hos hvem som helst av andre leverandører. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Denne Tundraen gir vel bra mye for pengene. Leveres med og uten os i forskjellige kofigurasjoner mht bl.a. minne. Vekten havner rett under 3 kg. Imidlertid er det ikke en "proffmaskin" som er laget for å være på farten hele tiden, men jfr. test i PCworld Norge passet den godt for brukere som også skulle benytte maskinen hjemme. Den fikk trekk for noe svak konstruksjon og dårlig teknisk layout med bl.a. optisk enhet på framsiden. Bortsett fra det virker den som et bra kjøp. Endret 25. september 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Takker for svar. Men hadde tenkt meg en med integrert grafikkontroller. Hvis dette viser seg vanskelig så ser jo den asus absolutt bra ut, men den har litt dilldall som han jeg skal finne pc til egentlig ikke trenger. hvorfor skal du absolutt ha integrert grafikkløsning da?og hva mener du med dill dall? Tenkte mest på skjermkortet og innebygget webcamera. Integrert grafikkløsning fordi det rett og slett ikke er behov for noe bedre. Kontruksjon må være over middels, da den nok vil bli tatt med rundt omkring endel. Endret 25. september 2005 av ^fmj Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Takker for svar. Men hadde tenkt meg en med integrert grafikkontroller. Hvis dette viser seg vanskelig så ser jo den asus absolutt bra ut, men den har litt dilldall som han jeg skal finne pc til egentlig ikke trenger. hvorfor skal du absolutt ha integrert grafikkløsning da?og hva mener du med dill dall? Tenkte mest på skjermkortet og innebygget webcamera. Integrert grafikkløsning fordi det rett og slett ikke er behov for noe bedre. Kontruksjon må være over middels, da den nok vil bli tatt med rundt omkring endel. jo men så for du bedre pris senere når du sga selga an da Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Joda det er sant det, hvis det skulle bli aktuelt å selge den engang. Lenke til kommentar
kvase Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 har du sett denne http://www.zepto.no/Default.aspx?page=Conf...d=P4soVAsbfE0Rg Lenke til kommentar
twb Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 > Integrert grafikkløsning fordi det rett og slett ikke er behov for noe bedre. Vær oppmerksom på at en slik løsning reserverer en del av minnet til grafikken. Så har du f.eks. 512 MB RAM, så vil en del av dette bli utilgjengelig for programmene du kjører. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Vet det låner minne, men skal ha 1024. Vurderer jo selvsagt et standalone grafikkort, et low-end et vel og merke. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Husk 3 ords regelen i emnefeltet. Lenke til kommentar
marcen_f Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Denne Tundraen gir vel bra mye for pengene. Leveres med og uten os i forskjellige kofigurasjoner mht bl.a. minne. Vekten havner rett under 3 kg. Imidlertid er det ikke en "proffmaskin" som er laget for å være på farten hele tiden, men jfr. test i PCworld Norge passet den godt for brukere som også skulle benytte maskinen hjemme. Den fikk trekk for noe svak konstruksjon og dårlig teknisk layout med bl.a. optisk enhet på framsiden. Bortsett fra det virker den som et bra kjøp. Kan noen si meg hvor jeg kan se denne testen?? Har tenkt å kjøpe denne pc'en, men kunne gjerne lest testen først Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Husk 3 ords regelen i emnefeltet. ? Er da vitterlig tre ord i emnefeltet. Lenke til kommentar
chma Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ta en titt på hp sine kontor maskiner: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...883-283883.html Selv har jeg brukt Nx8220 i halvannen uke nå og er veldig fornøyd med støy, batteritid og "feelingen" i maskinen, ikke noe billig plastikk. http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...0-61080731.html Har 2gb ram riktig nok så kan lett redigere video osv... Evnt ta en tittpå ibm sine for om ikke enda mer solide maskiner enn hp. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kan noen si meg hvor jeg kan se denne testen?? Har tenkt å kjøpe denne pc'en, men kunne gjerne lest testen først Mener det var i siste nummer av PCWorld Norge. Ligger nok ikke ute på nett enda. Dessverre har jeg gitt bort mitt eksemplar, hvis ikke skulle jeg gjerne mailet deg scan av testen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå