Gå til innhold

Bærbar for kontorbruk

^fmj

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått i oppdrag å finne en bærbar som skal brukes til kontorarbeid.

Kriterier

Pris på maks 12k

God skjerm, 1400x1050

1024 mb ram

Pentium -m prosessor

Ikke over 3 kg

Min 80 gb

OS ikke et must

Moderat støynivå

Integrert grafikkbrikke holder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, her bør du se på Dell Latitude-serien! F.eks. D610 er en fin løsning, under 2,3 kg, fås med 1400x1050 oppløsning, fås både med og uten integrert grafikk. Har selv en slik, meget godt fornøyd. Solid bygd, bråker lite, grei skjerm.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Men hadde tenkt meg en med integrert grafikkontroller. Hvis dette viser seg vanskelig så ser jo den asus absolutt bra ut, men den har litt dilldall som han jeg skal finne pc til egentlig ikke trenger.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Takker for svar.

Men hadde tenkt meg en med integrert grafikkontroller. Hvis dette viser seg vanskelig så ser jo den asus absolutt bra ut, men den har litt dilldall som han jeg skal finne pc til egentlig ikke trenger.

hvorfor skal du absolutt ha integrert grafikkløsning da?og hva mener du med dill dall?

Lenke til kommentar
Jeg er noe skeptisk til dell, etter å ha hørt endel historier.

Du får det du betaler for. De billigste modellene er nettopp det av en god grunn. Holder du deg til den øvre prisklasse fra Dell (opp til 12k, som du oppgir, er det), som likevel er billig i forhold til konkurrenter, så er du minst like trygg som hos hvem som helst av andre leverandører.

Lenke til kommentar
Denne Tundraen gir vel bra mye for pengene. Leveres med og uten os i forskjellige kofigurasjoner mht bl.a. minne. Vekten havner rett under 3 kg. Imidlertid er det ikke en "proffmaskin" som er laget for å være på farten hele tiden, men jfr. test i PCworld Norge passet den godt for brukere som også skulle benytte maskinen hjemme. Den fikk trekk for noe svak konstruksjon og dårlig teknisk layout med bl.a. optisk enhet på framsiden. Bortsett fra det virker den som et bra kjøp. Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Takker for svar.

hvorfor skal du absolutt ha integrert grafikkløsning da?og hva mener du med dill dall?

Tenkte mest på skjermkortet og innebygget webcamera. Integrert grafikkløsning fordi det rett og slett ikke er behov for noe bedre.

Kontruksjon må være over middels, da den nok vil bli tatt med rundt omkring endel.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Takker for svar.

Tenkte mest på skjermkortet og innebygget webcamera. Integrert grafikkløsning fordi det rett og slett ikke er behov for noe bedre.

Kontruksjon må være over middels, da den nok vil bli tatt med rundt omkring endel.

jo men så for du bedre pris senere når du sga selga an da :)

Lenke til kommentar

> Integrert grafikkløsning fordi det rett og slett ikke er behov for noe bedre.

Vær oppmerksom på at en slik løsning reserverer en del av minnet til grafikken. Så har du f.eks. 512 MB RAM, så vil en del av dette bli utilgjengelig for programmene du kjører.

Lenke til kommentar
Denne Tundraen gir vel bra mye for pengene. Leveres med og uten os i forskjellige kofigurasjoner mht bl.a. minne. Vekten havner rett under 3 kg. Imidlertid er det ikke en "proffmaskin" som er laget for å være på farten hele tiden, men jfr. test i PCworld Norge passet den godt for brukere som også skulle benytte maskinen hjemme. Den fikk trekk for noe svak konstruksjon og dårlig teknisk layout med bl.a. optisk enhet på framsiden. Bortsett fra det virker den som et bra kjøp.

Kan noen si meg hvor jeg kan se denne testen?? Har tenkt å kjøpe denne pc'en, men kunne gjerne lest testen først :p

Lenke til kommentar

Ta en titt på hp sine kontor maskiner:

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...883-283883.html

Selv har jeg brukt Nx8220 i halvannen uke nå og er veldig fornøyd med støy, batteritid og "feelingen" i maskinen, ikke noe billig plastikk.

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/no/no/sm/WF...0-61080731.html

Har 2gb ram riktig nok så kan lett redigere video osv...

Evnt ta en tittpå ibm sine for om ikke enda mer solide maskiner enn hp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...