CurSe Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Kjøpte 1024mb RAM og et Gefore 4 4400 til pc'n min for noen uker siden. Skulle formatere den i dag, men det ville ikke la seg gjøre. jeg måtte fjerne RAM'en jeg hadde kjøpt og sette tilbake det gamle skjermkortet før det lot seg gjennomføre. Det jeg lurer på er om HK'et mitt støtter 512+512+256mb RAM og Geforce 4 4400? Søkte litt på google, men klarte ikke finne noen spesifikasjoner av noe slag, ikke som jeg skjønte hvertfall. HK: Epox 8KTA3+ UDMA100 RAID sokkel-A Skjermkort: Geforce 4 4400 RAM: 512+512+256mb SDram PC133 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 VIA KT133A støtter totalt 1,5GB og 6 minnebanker. Fordelt på 4 ram-sloter kan du bruke dobbeltsidet ram i slot 1 og 2, det blir 4 minnebanker. Slot-3 og -4 deler minnebuss og har bare 1 bank hver. Dvs. bruk enkeltsidet ram i slot-3 og -4. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Jeg vet at de to 512 brikkene er dobbelsidig, men aner ikke hva 256-brikken er. Hvordan finner jeg ut av det? Tror jeg må stokke litt om på RAM-brikkene for jeg har følgende oppsett: Slot 1: 256 Slot 2: 512 Slot 3: 512 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg vet at de to 512 brikkene er dobbelsidig, men aner ikke hva 256-brikken er. Hvordan finner jeg ut av det? Den skjønte jeg ikke helt... det blir samme som 512mb-brikkene. Har minnemodulen ram-chip på en side, så plasseres den som beskrevet over, dvs. i slot 3 eller 4. Er den dobbeltsidet så har du evt. 256mb å selge Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Ah, men da tror jeg at jeg vet hva du mener. Dobbelsidig RAM er når det er sånn svart firkant på begge sidene, mens enkelsidig-RAM bare har på en side? Kan legge ved et bilde som jeg tegnet i Paint Edit: Streken på den nederste Ram-brikken er litt vanskelig å se uten å forstørre bildet. Endret 22. september 2005 av CurSe Lenke til kommentar
Zink Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 jepp, det er korrekt Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Da har jeg 3 dobbelsidet RAM-brikker i hovedkortet mitt, betyr det at selv om den teller opp all RAM'en under oppstart så utnytter hovedkortet bare 2 av dem? Er det skummelt å ha en dobbelsidet RAM-brikke i en slot som bare støtter enkelsidet? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvis jeg har skjønt teorien rett, så skulle den ene brikka nå bare vise halv kapasitet, og jeg tror ikke det er noe farlig. Volten er den samme, men kanskje det kan bli noe ustabil maskin? Høyreklikk 'Min datamaskin' og velg 'egenskaper' for å se om regnskapet går i balanse. At alt minne blir med opp i windows, evt. så har jeg fått noe å grunne på, igjen Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Høyreklikk 'Min datamaskin' og velg 'egenskaper' for å se om regnskapet går i balanse. At alt minne blir med opp i windows, evt. så har jeg fått noe å grunne på, igjen Maskinen er ikke ustabil, men jeg måtte fjerne de to 512-brikkene+skjermkortet for å få formatert harddisken for noen dager siden. Windows viser at jeg har 1.25gb RAM i maskinen. Er det et godt eller dårlig tegn? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Er det et godt eller dårlig tegn? Stabil maskin er opplagt et godt tegn - det viser seg helst når maskina jobber for fullt. Kjør ivei, bra jobba! Noen tester av Epox 8KTA3+: OConline All-About-PC Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Da tolker jeg dette som at det antakeligvis var RAM'en og ikke skjermkortet som skapte trøbbel under formateringen. Klarer ikke finne noe på nettet som tilsier at HK'et mitt ikke støtter GeForce 4 4400. Tusen hjertelig takk for hjelpen Zink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå