Gå til innhold

Trøbbel med RAM/skjermkort, HK'et for gammelt?

CurSe

Anbefalte innlegg

Kjøpte 1024mb RAM og et Gefore 4 4400 til pc'n min for noen uker siden. Skulle formatere den i dag, men det ville ikke la seg gjøre. jeg måtte fjerne RAM'en jeg hadde kjøpt og sette tilbake det gamle skjermkortet før det lot seg gjennomføre. Det jeg lurer på er om HK'et mitt støtter 512+512+256mb RAM og Geforce 4 4400?

Søkte litt på google, men klarte ikke finne noen spesifikasjoner av noe slag, ikke som jeg skjønte hvertfall.

HK: Epox 8KTA3+ UDMA100 RAID sokkel-A

Skjermkort: Geforce 4 4400

RAM: 512+512+256mb SDram PC133

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet at de to 512 brikkene er dobbelsidig, men aner ikke hva 256-brikken er. Hvordan finner jeg ut av det?

Den skjønte jeg ikke helt... :hmm: det blir samme som 512mb-brikkene. Har minnemodulen ram-chip på en side, så plasseres den som beskrevet over, dvs. i slot 3 eller 4. Er den dobbeltsidet så har du evt. 256mb å selge ;)

Lenke til kommentar

Ah, men da tror jeg at jeg vet hva du mener. Dobbelsidig RAM er når det er sånn svart firkant på begge sidene, mens enkelsidig-RAM bare har på en side? Kan legge ved et bilde som jeg tegnet i Paint :blush:

Edit: Streken på den nederste Ram-brikken er litt vanskelig å se uten å forstørre bildet.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Hvis jeg har skjønt teorien rett, så skulle den ene brikka nå bare vise halv kapasitet, og jeg tror ikke det er noe farlig. Volten er den samme, men kanskje det kan bli noe ustabil maskin?

Høyreklikk 'Min datamaskin' og velg 'egenskaper' for å se om regnskapet går i balanse. At alt minne blir med opp i windows, evt. så har jeg fått noe å grunne på, igjen ;)

Lenke til kommentar
Høyreklikk 'Min datamaskin' og velg 'egenskaper' for å se om regnskapet går i balanse. At alt minne blir med opp i windows, evt. så har jeg fått noe å grunne på, igjen ;)

Maskinen er ikke ustabil, men jeg måtte fjerne de to 512-brikkene+skjermkortet for å få formatert harddisken for noen dager siden. Windows viser at jeg har 1.25gb RAM i maskinen. Er det et godt eller dårlig tegn? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...