BromZ Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Hei! Lurer på om AMD 64 4000 + er flaskehals i dette systemet: Asus A8N-SLI Premium. 2 GB OCZ ram, Gainward 7800 GTX GS, Raptor 74 GB, 2 x 200 GB WD HD. Har nettopp bestilt meg denne prossesor'n, jeg hadde en 3200 @ 2.4 ghz før, vil jeg merke noe forskjell ?.. Jeg bruker maskina mye til spilling. BF2, HL2, Doom 3 osv... Har ikke råd til å kjøpe FX 57, å fx 55 er vel ikke så mye bedre enn 4000 +? Hva slags vifte bør jeg velge til denne prossesor'n, har tenkt på vannkjøling, men har ikke råd enda.. vil ha en bra luft kjøler. Har det noe for seg å kjøpe et gainward 7800 kort til.. vil det bli mye bedre ? eller blir prossesor'n altfor treg? Hilsen Ove. Endret 22. september 2005 av BromZ Lenke til kommentar
T2 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg har akkurat bygget en maskin med en 4000+ (San Diego) og jeg er meget imponert over hvor lite varme denne utvikler. Har selv bygget den inn i et Atech Fabrication Heatsync 6000 kabinett med kun heatpipe kjøler og den blir knapt lunken (ca 40 grader). Det er nok ikke nødvendig med vannavkjøling. Jeg hadde kjøpt en Termalright XP-90 med en stillegående vifte på toppen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei! Lurer på om AMD 64 4000 + er flaskehals i dette systemet: Asus A8N-SLI Premium. 2 GB OCZ ram, Gainward 7800 GTX GS, Raptor 74 GB, 2 x 200 GB WD HD. Hvorfor tror du det? En tilnærmet toppmodell fra AMD skal være en flaskehals i ett "gamersystem".. Kan jeg ikke tenke meg... Forøvrig får du samme ytelse som det du "oppgraderer" fra, med mindre du ikke har tenkt å klokke denne (4000+) videre.. Dyre modeller.. om det er Intel eller AMD er dårlige kjøp.. Men dette er bare min mening om saken.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hva slags vifte bør jeg velge til denne prossesor'n, har tenkt på vannkjøling, men har ikke råd enda.. vil ha en bra luft kjøler. Imed at du skal ha vannkjøling så kan du like greit kjøre med BOXED viften intil vidre. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 nei vil langt i fra være no flaskehals...topp system det der missunner deg hehe Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei. har hatt den prosessoren i litt over 1 mnd nå, og er storfornøyd Jeg bruker Denne kjøleren, og det fungerer utmerket Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Prosessoren er en gasnke vanlig flaskehals i gaming, men det er ikke vanskelig å overklokke noen få ghz. Du klokker veldig lett opp til en fx 57! 400 mhz til! Har selv klokket min 3500+ (2,2 ghz) til 2,66 ghz med boxed kjøler! Får maks 43 grader i full load. Kan anbefale å kjøpe en zalman 7700/9500! Eller en ganske stillegående http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309233&cks=PRL Den yter faktsik bedre en zalman 9500 (men den er mye styggere og tyngere!) FX 55 og 57 er IKKE verdt ytelse/prisen!! Kjøp 4000+du! NB de sleger vifter og prosessorer mye billigere på www.shg.no NB: 4000+ har også 1 mb cache mot 3200+! Ville egentlig åha kjøpt 4000+ til det systemet. Man kjøper ikke et så RÅTTT system med en ganske dårlig prosessor. Husk at du kan enkelt klokke forbi fx 57! Endret 21. september 2005 av andrull Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Å gå opp fra en AMD Athlon 64 3200+ klokket opp til 2,4 GHz, til en 4000+ pr. dags dato er det samme som å kaste penga ut av vindu (eller gi dem til meg ) Ja. En 4000+ er en noe bedre prosessor, men pr. dags dato ser jeg ingen vits i å betale for ytelse man ikke merker andre steder enn i en Benchmark-score. Ihvertfall ikke når denne fornøyelsen koster over 3000 kr. Mvh Andreasfe Endret 21. september 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
BromZ Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Takk for svar. kommer til å kjøpe Thermaltake Big Typhoon å prøve å klokke den litt.. håper på å få 2.8 iallefall. . Må bare prøve, spent på om jeg merker noe forskjell fra min 3200 +. Grunn til jeg kjøpte denne var at jeg skal sette isammen en maskin til, der mangler jeg stort sett bare cpu, å da flytter jeg bare over min 3200+ til den. Bare et lite tilleggspørsmålpå slutten her. Skulle hatt et bra sett med headphones, pris klasse rundt 2000. har bestilt Sound Blaster X-Fi Fatal1ty FPS, vil heller bruke penger på headphones enn surround pakke pga at jeg ikke kan spille så høy lyd her jeg bor for øyeblikket. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg