tor_erik Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Hei! Tenkte på å kjøpe meg kamera. Så at de hadde HP R717 til under 2000-lappen på Elkjøp, er det noe tess? Er det andre kameraer, gjerne billigere, dere kan anbefale? På forhånd takk! Endret 25. september 2005 av tor_erik Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det spørs litt hva du er ute etter av egenskaper. Her er forresten en link til prisguiden, med en rekke linker til tester av kameraet. Der får du vite litt som styrker og svakheter. Forøvrig så koster det bare 1809 kr i prisguiden og 2495kr på lefdal. Hvis du har de i nærheten så får du altså kameraet til bare 1466 kr på grunn av deres 150% prisgaranti. (Man kan regne nettbutikker og selv om ikke varen er på lager. Frakt skal ikke taes med i beregningen slik det kommer frem i slutten av denne tråden) En rent kvalitativ vurdering av kameraet og om det er et godt kjøp kan jeg ikke gjøre da jeg ikke kan nok om hvilke valg du har og hva andre kameraer koster. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Da ville jeg heller gått for Nikon Coolpix 5600 eller Canon Powershot A520. Disse gir bedre bildekvalitet, til tross for at A520 har fire megapixler (HP R717 har vel fem?). De koster også under 2000 kroner for tiden, men tror begge er på vei ut, så du bør være kjapp. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 R717 har 6.2 megapixler. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Pixler er ikke alt Sammenlign heller bildekvalitet i tester. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Simen har sagt det, pixler er ikke alt. Etter det jeg har hørt suger HP kølle på bildekvalitet. Beklager usmaklige utsagn men det er det jeg har hørt. Onkel var på "digitalkamerakurs" han ble sterkt frarådet å kjøpe kamera det sto HP på fordi det ikke holder mål når det kommer til bildekvelitet. Endret 22. september 2005 av engekri Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg kan nevne at jeg kjenner to personer som har like HP-kameraer (forgjengeren til dette kameraet). Begge sliter med ekstremt dårlig batteritid. Det er så ille som 10-20 bilder med blitz selv etter at en av de oppgraderte til 2100mA batterier og den andre til 2000mA-batterier. Nå tror jeg dette problemet er betydelig forbedret i R717, men i følge testen her på akam så er det fortsatt ikke helt på høyde med andre kameraer. Personlig så sikler jeg seriøst på Canon Powershot A610 og har store forhåpninger til eventuelle tester som kommer. Det er riktignok litt dyrere enn R717, (fra ca 2400kr) men jeg tror det er vel vert pengene. (I hvertfall i forhold til mitt bruksområde) Fordelene jeg faller mest for på A610 er: * 4x optisk zoom * DIGIC II prosessor (= høy ytelse på oppstart, AF, samt lavt strømforbruk og meget bra filtreringsalgoritmer. Kanskje mulig med .RAW via firmware-hack) * Flust med manuelle funksjoner Lenke til kommentar
Jove Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Har brukt R707 endel, og det mest negative der er støyen, mener jeg. Batteritiden er grei. Er vandt med et 3 år gammelt Canon-kamera, og støyen er iriterende på HP i forhold til Canon sitt. Men HP har en del fine meny-funksjoner, spesielt for nybegynnere. En annen ting, om jeg tok bilder av akkurat det samme på samme tidspunkt, i "auto-modus", gir hp-kameraet bilder der det ser ut som været er dårligere enn det canon-kameraet gir. mvh JO Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Drar på Elkjøp nå, har notert meg Canon Powershot A610. Tar med meg noen som har litt peil. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Jeg tror ikke Elkjøp har fått inn A610. Det er bare 1 måned siden den ble lansert og de hadde ikke den når jeg var innom der i går (Lade, Trondheim). En annen ting er at prisen jeg nevnte (2400kr) er basert på prisguiden og ikke elkjøp-pris. Dvs. hvis du finner kameraet der så tror jeg du kan regne med minst 2995 kr, kanskje opp mot 3295 kr. Og det blir vel litt over den prisklassen du nevnte? Endret 23. september 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvis du har råd til å gå litt opp i pris ville jeg vurdert Ixus 40 eller Ixus 50 fra Canon, de er gode og ganske rimelige kameraer. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Evt. Nikon Coolpix 5900. Får du vel til rundt 2500. Men tror det er på vei ut, og ikke så mange som har det inne. Større enn Ixus 40/50, men med bedre bildekvalitet. Det står masse om det på forumet, så søk så finner du info. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Hvis du har råd til å gå litt opp i pris ville jeg vurdert Ixus 40 eller Ixus 50 fra Canon, de er gode og ganske rimelige kameraer. Jeg endte opp med et Ixus 40 fra Canon. Godt fornøyd med det! Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå