Gå til innhold

Senke ned CPU vifta *bråker*

Espein

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny kjøler med vifte, hovedkort og kabinett for en liten måned siden, etter det ville ikke maskinen starte, men fikk det til idag :D Men når jeg kobler i min 4 pins CPU vifte kommer den verste støy lyden ever! Hørest nesten ut som en hårføner.

Hvordan kan man senke vifte farten så støyet blir litt mindre?

CPU'en ligger rundt 40 grader så det er ikke så veeeldig varmt, men den vifta plager livet mitt. For i BIOS kan jeg ikke styre farten, står N/A ellernoe, har viftestyring men det er for 3 pins vifter, dessuten begynner jeg ikke med å klippe ledninger osv..

Dessuten når jeg går i BIOS, så først så finner maskina informasjon, og da kommer det en rask pipelyd fra maskina og en beskjed på lista der det står CPU error. Hva kan være grunnen? Lista forsvinner med en gang CPU error kommer så havner jeg i BIOS, fikk en gang Overklokking failed ( noe i den duren ) men har vel ikke skjedd flere ganger.

Det siste er at jeg må aktivere windows, finner koden fra mitt gamle kabinett, skriver den inn men det fungerer ikke. Har ringt å hørt med kundeservice og det funka ikke da heller. Går det med en annen kode som ikke er i bruk?

-Har Windows XP home edition..

Noen som kan hjelpe meg med problema?

Takk på forhånd. :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...