Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Virker denne eller er det bare tull?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH

Denne tror jeg jeg så i katalogen til "charlie postordre" sammen med noen vekstmidler som ga 30 cm brede jordbær og slankemidler med vekttap på 1 kg om dagen mens du spiste hva du vil...

Så dette er svindel ;)

Lenke til kommentar

Trodde slike ting kun fungerte på edderkopper og maur jeg.. Tenkte faktisk at de fungerer, men har aldri verken prøvd eller sett en sånn i virkeligheten. Om de lager lyd som vi kan høre, så er det vel ikke noe poeng idet hele tatt vel?

Kanskje det er det som er greia?! At vi blir så irritert av lyden at vi driter i insektene? :!:

Lenke til kommentar

Dette er regelrett bullshit.

1. Siden det er ultralyd (antar det er det man mener med ultrasonic) så skal ikke et eneste menneske klare å høre den, og har "Ut i Naturen" hørt en slik lage lyd, ja så tror jeg vi kan si at de faktisk lager hørbarlyd. Det et kjent faktum at konstantelyder er farlige over tid (man blir imun mot akkurat den frekvensen).

2. Mygg er som tidligere nevnt i tråden altså døv, hvilket vil tilsi at den ikke vil ha en effekt på mygg. Det samme vil jeg anta vil gjelde for fluer og maur.

3. "ETTER DU HAR SATT DENNE I KONTAKTEN VIL DEN AUTOMATISK FØLGE STRØMMNETTET RUNDT I HUSET OG GI FRA SEG EN LYD SOM IKKE ER FARLIG FOR MENNESKER OG HUSDYR ."

"(...)automatisk følge strømnettet rundt i huset (...)"? Ja altså, følger lyden ledningen inn i sikringsskapet, over i hovedledningen (sikkert ikke det mest korrekte ordet for den ledningen, men den går iallfall fra hovedinntaket til skringsskapet), tar en usving og går inn i alle de andre utgangene fra sikringsskapet? Ja, Julenissen lever ja? :roll: Ærlig talt, dette er direkte latterlig.

Tror vi sier det er sånn cirka 99,9999999999999999999% sjanse for at det IKKE fungerer.

Edit: Ved nærmere ettertanke så er da vitterlig utralyd og radiobølger to vidt forskjellige ting :hmm: Dessuten har da hunder hørsel godt opp i ultralyd-frekvenser.

Edit2: ... og etter litt etterforskning har jeg funnet ut at katter har hørsel enda lengre opp enn hunder. Tror ikke denne dingsen er så "uten effekt på husdyr" jeg.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...