Gå til innhold

hvordan få penger av staten?

aklla

Anbefalte innlegg

Tenker du på å leve på lånekassen til høsten? Har begynt på 2.året, men er 85% sikker på at jeg slutter :shrug:

Jeg har ingen spesielle utgifter for tida, så jeg skal ikke leve på lånekassen. Driver å betaler ned gjeld fra lån og stipend fra første semester.

Jeg har også begynt på andreåret, jeg bestemmer meg etter jul om jeg slutter eller ikke. Å være student er ingen enkel oppgave :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
man kan da få sosial penger fordi om man bor hjemme, bare å "leie" hjemme det. får 3300kr pluss dekt husleie, strøm og andre utgifter. det vet jeg fordi jeg får det selv. er for tiden uten jobb, og har ikke tjent nok til å få dagpenger.

Er man over 18 skal man få nok til å kunne leve hvertfall, og mer hvis man leier. Er vel enkelt og greit slikt.

Lenke til kommentar

har fått litt hjelp til å finne frem i den laberinten av etater og folk, fått tak i de rette pappirene, skal ned i morgen å levere søknaden, det jeg får blir regnet ut av siste lønn, jeg får da 3-4000...

de krever av meg er det samme som hvis jeg hadde fått dagpenger, som er å sende inn ett kort en gang pr 14. dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...