aklla Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 jeg er for tiden arbeidsledig, og trenger penger, har søkt aetat om dagpenger, men har vist ikke tjent nok til det, har vært lærling, og har ikke fått så veldig fet betaling, så jeg er 1000 kr under å få dagpenger hvis de regner 1,5x grunnbeløpet, og jeg har jobbet de 16 av de 36 månede de regner med hvis de tar gjennomsnittet de 3 siste årene så det er naturligvis heller ikke nok jeg skal også ut i militæret i januar, så jeg har lite håp om å få meg jobb... noen tips til hvordan jeg kan skaffe penger?? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Sosialkontoret dekker slikt at du skal få nok til å klare deg, samt til å ha tak over hodet. Tror de dekker husleie, samt ~4000 i mnd, hvis je gikke tar helt feil.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 har sett på nettet, og har ringt dem, men har ikke fått tak i de riktige folkene enda... men ett av problemene er at jeg bor hos foreldrene mine, og alt jeg ser der er for hele hus-standen, altså blir det alt for mye ingen som kan litt om dette? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hva er problemet hvis du bor hos foreldrene dine? Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 skaff deg en jobb , manpower og lignende skaffer drittjobber til alle hvordan har du klart og tjent for lite som lærling ? det skal ikke være mulig (altså hvist du har fulført 2 år da ) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 skaff deg en jobb , manpower og lignende skaffer drittjobber til alle hvordan har du klart og tjent for lite som lærling ? det skal ikke være mulig (altså hvist du har fulført 2 år da ) er hele 1000 kr under i minstekravet for dagpenger i fjor, og jeg har hatt økende lønn, så jeg tjente mest de siste 6 mnd, som ikke er med i beregningene har snakket med ManPower, de skulle ringe meg, men de har ikke kontaktet meg, så jeg registrerte meg på sidene deres jada, fulførte 2 år... HKoN-: fant en ting jeg kunne søke på, men da regnet de med inntektene i hele husstanden Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 skal du gå på sossen mens du bor hjemme? Skaff deg heller en deltidsjobb! Er andre enn deg som har bruk for penger å ikke får en dritt.. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 ja vis du bor hjemme så er du garantert å ikke få en dritt av sosial kontoret!! De er sinnsykt streng å det er nesten umulig å få penger når du bor alene tilogme... Bare utlendinger å sånt som får penger gledelig av sosialkontoret da det er jo sååååå synd på dem... Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Bare utlendinger å sånt som får penger gledelig av sosialkontoret da det er jo sååååå synd på dem... Håper ikke den var til meg får jeg syns ikke synd i dem Er greit at de får noen kroner for å komme igang på nytt, men thats it! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 du får vel ta deg noen strøjobber her og der. Hvis du er frisk og rask så ser jeg ikke problemet. Du kan gå til dine lokale matvarebutikker og spørre om jobb,greit det er ikke verdens kuleste jobb,men det er spenn i lomma,og det blir vel ikke så lenge heller, med tanke på at du skal i militæret snart. Å gå på sosialen når du bor hjemme funker ikke,du får ikke ut en krone av dem,jeg har krangla med dem når jeg hadde null i inntekt og satt i leiligheten min og egentlig ikke hadde råd til mat. Jeg hadde heldigvis en arv å leve på,og det gjorde jeg til jeg fikk etterbetalt mine penger av aetat,som tok 7 mnd ... de er veldig raske sånn sett *host* Nei,du får stikke ut å finne deg en eller annen butikk jobb eller no,det er jo lett. Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg hadde heldigvis en arv å leve på,og det gjorde jeg til jeg fikk etterbetalt mine penger av aetat,som tok 7 mnd ... de er veldig raske sånn sett *host* Ja vis du hadde en arv så får du ingenting!! Så lenge du har noen form for penger selv så må du klare deg på det intill videre.. forde om det kanskje er for at dattera di skal få bilappen eller no sånt... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Skaff deg en bud-jobb i lokalavisen, forutsetningen er selvsagt at du har tilgang på bil mellom kl. 04.00 og 07.00 om morgenen, pluss at du er såpass interessert i å skaffe penger at du gidder å ta en slik jobb. Jeg driver med dette nå etter at jeg sluttet med studiene, og avisbud-jobben var enkel å skaffe seg og er mye triveligere enn kundebehandling i butikk (iallefall min erfaring etter å ha prøvd begge delene). Dessuten får du vanligvis godt betalt, månedslønnen for en to-timers rute ligger på ca 8000. Tror faktisk jeg vil beholde jobben når jeg igjen skal ta fatt på nye studier, for da slipper jeg faktisk å ta opp studielån. Ulempen er arbeidstiden, men jeg er såpass fleksibel at jeg kan sove når det passer. Man føler seg mye bedre hvis man har en jobb og yter noe for samfunnet enn om man sitter hjemme hele dagen og mottar dagpenger, så jeg ville spydd ut noen søknader var jeg deg. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Hva må man tjene for å få dagpenger av aetat? Og hvilke mnd regner de med? Jeg gikk med avis 2t rute en gang, men når ruta var ferdig måtte jeg gå samme vegen hjem, dvs flere timer uten lønn Endret 27. september 2005 av War Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg gikk med avis 2t rute en gang, men når ruta var ferdig måtte jeg gå samme vegen hjem, dvs flere timer uten lønn Hehe, vil nok anbefale en bilrute som ikke ligger alt for mange km unna bosted. Å gå med aviser tror jeg neppe ville blitt aktuelt. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg gikk med avis 2t rute en gang, men når ruta var ferdig måtte jeg gå samme vegen hjem, dvs flere timer uten lønn Hehe, vil nok anbefale en bilrute som ikke ligger alt for mange km unna bosted. Å gå med aviser tror jeg neppe ville blitt aktuelt. Jeg har søkt på jobb som avisbud nå, begynner å bli ei stund sida og, har ikke fått no svar. Forslag til andre greie jobber? Har lite lyst til å sitte i ei kasse dagen lang.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 man kan da få sosial penger fordi om man bor hjemme, bare å "leie" hjemme det. får 3300kr pluss dekt husleie, strøm og andre utgifter. det vet jeg fordi jeg får det selv. er for tiden uten jobb, og har ikke tjent nok til å få dagpenger. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) ingen tjener nok, men hva er nok? av aetat Endret 27. september 2005 av War Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg vurderer sterkt å hoppe av lærerutdanningen etter at jeg har funnet ut at dette muligens ikke var yrket for meg. Har skulket ganske mye i det siste, så motivasjonen for å fortsette er meget lav. Mens jeg venter på at Grafisk Design skal begynne i Tromsø så må jeg ha noe å gjøre i mellomtiden. Har ikke tenkt å sitte på ræva fram til da, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram. Jeg har ikke jobbet noe særlig de 3 siste årene, og sånn som jeg har skjønt det så må man ha tjent en viss sum penger for å få dagpenger fra aetat. Er det ikke håp for meg å få dagpenger mens jeg venter på at aetat finner jobb til meg? Jeg får fremdeles penger fra lånekassen siden jeg ikke har sagt opp studieplassen skriftlig, burde jeg leve på lånekassen fram til jeg finner meg jobb? Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Ja, hvorfor ikke leve på lånekassen imens? Hvor lenge har du studert til lærer da? Jeg driver å betaler til lånekassen nå, det er utrolig kjedlig. Heldigvis er det ikke allverdens til gjeld. Endret 28. september 2005 av Dagon Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Ja, hvorfor ikke leve på lånekassen imens?Hvor lenge har du studert til lærer da? Tenker du på å leve på lånekassen til høsten? Har begynt på 2.året, men er 85% sikker på at jeg slutter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå