Gå til innhold

Oppkjøringsruter i Drammen..

edonis

Anbefalte innlegg

Nå er det bare halvannen uke til oppkjøring, og jeg angrer meg grønn på at jeg valgte Drammen (bor i Asker). Selv om jeg har vært å kjørt et par ganger i Drammen er jeg jo utrolig dårlig kjent, og jeg vet liksom ikke hvor det er vits å kjøre for å øve seg heller, det blir liksom den samme ruten om og om igjen.

Derfor lurte jeg på om det er noen her som har kjørt opp i Drammen og kunne fortelle meg hvilken rute dere fikk og hvor dere måtte kjøre, slik at jeg kanskje kunne ha tatt å kjørt samme ruten for å orientere meg litt. Det går jo så utrolig mye bedre om man er litt kjent på forhånd..

Har på følelsen av at jeg stryker.. Huff.. :roll::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan gi deg et tips; de fleste som har oppkjøring i drammen får seg en tur innom landfalløya, der er det en enveis-kjørt gate som det er mange som stryker på! Litt vanskelig å få med seg skiltet dersom du kommer ovenifra.

Den enveiskjørte gaten er rett ovenfor sentralgaragen. :)

Lenke til kommentar
Kan gi deg et tips; de fleste som har oppkjøring i drammen får seg en tur innom landfalløya, der er det en enveis-kjørt gate som det er mange som stryker på! Litt vanskelig å få med seg skiltet dersom du kommer ovenifra.

Den enveiskjørte gaten er rett ovenfor sentralgaragen. :)

Sentralgaragen? Hvor er dette? Jeg er (som dere sikkert har skjønt) nesten helt blank på Drammen.. Jeg prøvde å søke meg frem til det på kart, men mislykkes..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Utdrag fra bfisk's innlegg i denne tråden.

Kjøreruta blir valgt av en datamaskin umiddelbart foran oppkjøringa, og er ikke noe sensoren bestemmer. Sensor parres heller ikke med kandidaten før rett før oppkjøringa, slik at det ikke skal bli mulig å "ordne" noe.

Det bfisk skriver stemmer sikkert, men datamaskinen velger ikke bare tilfeldige gater - den velger mellom menneskelagde ruter. (I Oslo er det visstnok over 10 forskjellige oppkjøringsruter.) Dermed skal det gå an å øvelseskjøre oppkjøringsrutene - noen må bare avsløre hvor de går.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Kjøreruta blir valgt av en datamaskin umiddelbart foran oppkjøringa, og er ikke noe sensoren bestemmer. Sensor parres heller ikke med kandidaten før rett før oppkjøringa, slik at det ikke skal bli mulig å "ordne" noe.

Det bfisk skriver stemmer sikkert, men datamaskinen velger ikke bare tilfeldige gater - den velger mellom menneskelagde ruter. (I Oslo er det visstnok over 10 forskjellige oppkjøringsruter.) Dermed skal det gå ann å øvelseskjøre i oppkjøringsrutene - noen må bare avsløre hvor de går.

Det blir en del å øve på da. Jeg vet ikke hvor mange det er i Drammen, men det er vell en del der også.

Lenke til kommentar

Det bfisk skriver stemmer sikkert, men datamaskinen velger ikke bare tilfeldige gater - den velger mellom menneskelagde ruter. (I Oslo er det visstnok over 10 forskjellige oppkjøringsruter.) Dermed skal det gå an å øvelseskjøre oppkjøringsrutene - noen må bare avsløre hvor de går.

er vel flere enn 10, men sensor eller hva han kalles kan velge en annen rute om det er rushtrafikk etc =)

Lenke til kommentar

er vel flere enn 10, men sensor eller hva han kalles kan velge en annen rute om det er rushtrafikk etc =)

Har 13:50 på Fredag 30/9, riktignok dagen høstferien begynner, men kanskje ikke så mye trafikk så tidlig? Beste hadde vært om enten a) Stappfulle veier så jeg hadde utrolig god tid til å tenke meg om, eller b) Verken mennesker eller folk i gatene, bare kjøre på :)

Lenke til kommentar

Tror faktsisk den eneste muligheten du har er å øve deg en del på å kjøre i Drammen. Siden det er en uke til har du litt tid.

Kjør de minste veiene og de største, men egentlig burde det ikke være noe å grue seg til, ta det med ro, det viktigste er å se skiltene. Klarer du det er du i mål på 1, 2, 3 :)

Lenke til kommentar
Kjenner selv en som bor i Asker som hadde oppkjøring i Drammen. Det han strøyk på var at han ikke så skiltet om at det var enveiskjørt.

Vet du hvor denne enveis-kjørte gaten var?

En ting jeg lurer på er hvordan jeg skal plassere meg i denne rundkjøringen. Bildet er sikkert litt utdatert, men de som har vært der skjønner sikkert hva jeg mener..

rundkjringdrammen.jpg

1) Hvordan skal jeg plassere meg ved den grønne flekken hvis jeg skal mot Sentrum? Skal jeg ligge innerst eller ytterst?

2) Hvordan skal jeg ligge ved den oransje flekken hvis jeg a)Skal på E18 mot Oslo eller b) mot Drøbak/trafikkstasjonen? Lurer på om det står Drøbak mm. på skiltet over venstre felt, mens E18 i høyre felt, skal jeg da ligge i venstre felt hvis jeg kommer fra sentrum og skal til trafikkstasjonen?

Lenke til kommentar

Jahoo.. jeg bestod! :cool:

Kjørte mot Drøbak, og så videre utover mot Røyken og Hyggen.. Dette må da være en av de letteste rutene som finnes? :love: Bommet på sikkerhetskontrollen, og jeg kvelte bilen ved første kryss. Ellers ingen feil bortsett fra at jeg kjørte i 60 der det var 80-sone men som jeg ikke var klar over..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...