oandre Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) heihei skal begynne å skifte ut alle komponentene i den gamle hjemmekinoen min(pro logic). det første som blir byttet ut er forsterkeren å frontene. regner med å fullføre innkjøpet i løpet av neste år. er bare 16 år å går på skole, så penger er det ikke så mye av. anlegget skal først og fremst brukes til film, men skal også brukes til en del musikk(tecno, rock, listepop osv...altså musikk med trøkk) liker action å skrekk filmer har gjemt bort tanken med å kjøpe cv, siden rommet mitt er for lite for slike store høytalere. skal kjøpe denon avr-2106 å fire stativhøytalere. har kikket litt på dali consept å blue serien(fin pris) trenger ikke så mye bass i første omgang, skal kjøpe sub etterhvert. skal front å bakhøytalere være like store, eller kan jeg for eksempel ha dali blue 2002 som front å dali blue 1001 bak?. er det ikke en fordel å ha like høytalere? skal kjøpe senter i samme serie som resten. er det lurt å kjøpe en del om gangen, eller spare å kjøpe alt samtidig? har ikke mulighet å høre på høytalerne, så derfor spør jeg dere om hjelp om hva jeg skal velge. kom gjerne med andre forslag som passer min film å musikk smak Endret 23. september 2005 av oandre Lenke til kommentar
pahf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Tror ikke du vil ha noe problem med å drive de på den forsterkeren. Kjørte selv e-310 på min nad c340 å det spilte mer enn høyt nok og med plenty bass det. når ikke lydkvaliteten er så viktig så kjør på Lenke til kommentar
oandre Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 bra rommet anlegget skal stå på er på 11m2 det blir sikkert nok av trøkk med cv på et så lite rom Lenke til kommentar
pahf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det kan hende rommet blir for lite for clsc 10'rn. De krever litt plass for å yte skikkelig. Tror nesten jeg hadde sett på den mindre serien. Men det kan du høre etter om hos hifiklubben fks. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 okey, bra jeg får vite det nå har du noen andre høytalere å anbefale i den kategorien? Lenke til kommentar
pahf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 njash. du sa jo du ville ha noe spilte høyt, hva med et par ifra jbl northridge serien? De er jo også under kategorien amerikansk lyd. jbl e60 Ellers så har du noen billigere jbl blboa 30 Tror disse vil passe bedre på rommet ditt. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 nice:) men cv'ene frister mest. skal høre med hifiklubben angående romstørrelsen. er det noen forskjell lydmessig på v og clsc serien? bortsett fra utseende. Lenke til kommentar
pahf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det skal jeg ikke uttale meg så mye om, men vet at clsc serien har fått mye ros av cv brukere. Men det er vel v- serien som har en "mindre" høyttaler i form av v-6f Du får ta å sammenligne de to seriene på din lokale hifiklubb. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) vil de spille dårlig i et så lite rom, eller er det ikke så stor forskjell? det som står i rommet er: 3 seters sofa, bord å tvbenk. var akkurat å målte, rommet er på 12m2 ikke sånn at dette harnoe å si. Endret 21. september 2005 av oandre Lenke til kommentar
pahf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Slik jeg ser det vil du få lite utnyttelse av såpass store høytalere i et rom som ikke er større. Da de for det første trenger litt plass ifra veggen,og det kan jo være vanskelig nok å få surround i et slikt rom med alle høytalerne. Blir det for lite bass kjøp deg en clsc 10 når den tid kommer. men du må høre på de før du bestemmer deg å snakk med hifiklubben. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 skal snakke med hifiklubben om det. hva med å kjøpe 4 stativhøytalere i clsc serien, en center å sub. vil dette funke bra? Lenke til kommentar
pahf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Vil sikkert funke greit det å, hvis du skal ha clsc. Hvis ikke så tror jeg nok at v-6f spiller helt greit å. Med en sub så vil du få bra gufs i gutterommet. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) v6f er jo å et alternativ, de er jo ganske billig. vill ikke legge så mye penger i dette anlegget. i første omgang blir det forsterker å fronter. har et par jamo e430 fronter fra før av. kan bruke de som bakhøytalere til heg får nye. må bakhøytalerne være i lyttehøyde? "hodehøyde" Endret 21. september 2005 av oandre Lenke til kommentar
pahf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Er ingen upris på de nei. Spiller høyt nok tenker jeg. Og hvis du skal utvide til noe større engang, så vil de passe fint som bakhøytalere i et cv oppsett. Er vel meningen at bakhøytalerne skal være i lytte høyde ja. Endret 21. september 2005 av pahf Lenke til kommentar
oandre Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 da blir det nok denon avr 2106 å v6f, har jo et bra grunnlag til oppgradering da Lenke til kommentar
oandre Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 hvordan er det med dvd spiller. må dvdspilleren ha dts å dd kodek får å få surround? Lenke til kommentar
pahf Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det vil jeg tro du har ja. Får nok mang en knall filmopplevelse på gutte rommet tenker jeg. Lykke til. Men husk å hør på de å snakk med de på hifiklubben. Det er du som skal ha de og derfor må du høre de selv Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Bare husk at de du snakker med på HiFiklubben,er selgere. Lenke til kommentar
oandre Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 skal huske på det tror v-6f blir store nok til mitt rom alternativt dali 3003 eller de jbl høytalerne. hvordan er lyden til dali? trøkk eller "engelsk" Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 tror v-6f blir store nok til mitt romalternativt dali 3003 eller de jbl høytalerne. hvordan er lyden til dali? trøkk eller "engelsk" Til din musikksmak vil nok JBL passe deg best.De har også en impedans på 8 ohm,noe som reciveren vil "like" bedre.Dra å lytt på de hvis du har muligheten. Dali er en mellomting av trøkk og "engelsk" vil jeg si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg