Gå til innhold

Hjelp knakk ram feste saken.

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

hei-- har et a8n sli deluxe.. knakk den vite greia som holder ram brikka på plass.

så nå sitter det skjevt på!! noen ideer? må jeg fram med superlim?

de rammbrikken var noe helvetes harde å få på plass..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oi oi oi... rammbrikker skal IKKE være harde.. de skal slotte rett ned med et lett trykk.. har du knekt den vite skal vel ikke det være no problem egentlig, bare litt mer forsiktighet som trengs..

men det hæres ut som om du har brukt gæren ram , siden du måtte bruke makt for og få den ned..

Mvh Sweet

Lenke til kommentar
oi oi oi... rammbrikker skal IKKE være harde.. de skal slotte rett ned med et lett trykk.. har du knekt den vite skal vel ikke det være no problem egentlig, bare litt mer forsiktighet som trengs..

men det hæres ut som om du har brukt gæren ram , siden du måtte bruke makt for og få den ned..

Mvh Sweet

enig med sweet, ram skal være lett å montere, lett trykk, å lett klikk fra festeklipsene........

hmm, men kordan har du klart å knekke dem?, du må jo ha brøtte sideveis for å bryte de av :hmm:

Lenke til kommentar

RAM er IKKE alltid lett å montere. Noen hovedkort har jævlig trange RAM-slots.

På Mitt A8N SLI Deluxe syns jeg de var middels trange.

Man skal allikevel ikke bruke ukontrollert makt, og på den annen side er man utrolig sløv dersom man setter brikkene feil vei.

Dersom det bare er den vite festeklemmen på den ene siden som har knukket, skal det vel gå greit å fjerne denne/vippe den så den ikke står i veien. Det er jo bare å sjekke at RAM-brikken står jevnt nedi sporet.

Videre kan jeg nevne 4-pins molex-kontakter og IDE-kontakter. Disse er absolutt ikke alltid lette å montere/demontere, og spesielt på molex hender det man må bruke litt makt for å få løsnet dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

alt er som det skal med rammen og sånt,,, bare litt trange slots..

men så datt jo den greia av da..

så hvis jeg fester med den ene som er igjen blir den skjev, for da blir den ikke holdt nede på andre siden.

hadde fungert hvis jeg tok av den andre også? bare satt rammen rett neddi uten klemmene?

eller finne på noe annet lurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...