Gå til innhold

Hvordan få six-pack i en fei!

DE1

Anbefalte innlegg

Nå sa jeg ikke at man ikke trengte proteiner, men at de fleste får i seg nok proteiner gjennom et normalt sunt kosthold. Unntaket er dere som virkelig bygger muskler.

Slanking uten proteintilskudd fjerner neppe grunnlaget for rutete mage, for å si det enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, sitter man i sofaen med lavere inntak enn forbruk for å slanke seg, blir det sikkert fort for lite protein. Er man i aktivitet kan man også spise mye i tillegg til å gå ned i vekt.

Jeg er ingen trenings- eller ernæringsfysiolog, men har fått med meg noen foredrag i olympiatoppens regi. Det er da snakk om utholdenhetsidretter som hverken deffer eller bygger, men som det her etterlyses er det ingen kroppsbygger det er snakk om. Magemusklene eksisterer i utgangspunktet og de forsvinner neppe av litt slanking.

Jeg må påpeke at det ikke er deg jeg retter tipsene mot, for jeg forstår godt at de som løfter vekter må få nok protein, i tillegg til at de kanskje deffer hardere og mer intensivt enn de som slanker seg jevnt og trutt på lang sikt.

Endret av kjerts
Lenke til kommentar
Ja, sitter man i sofaen med lavere inntak enn forbruk for å slanke seg, blir det sikkert fort for lite protein. Er man i aktivitet kan man også spise mye i tillegg til å gå ned i vekt.

Jeg er ingen trenings- eller ernæringsfysiolog, men har fått med meg noen foredrag i olympiatoppens regi. Det er da snakk om utholdenhetsidretter som hverken deffer eller bygger, men som det her etterlyses er det ingen kroppsbygger det er snakk om. Magemusklene eksisterer i utgangspunktet og de forsvinner neppe av litt slanking.

Jeg må påpeke at det ikke er deg jeg retter tipsene mot, for jeg forstår godt at de som løfter vekter må få nok protein, i tillegg til at de kanskje deffer hardere og mer intensivt enn de som slanker seg jevnt og trutt på lang sikt.

6078491[/snapback]

Proteinet brukes ikke til og forbrenne fett, men for og opprettholde å overta noen av rollene til karbohydratene som mangler når man er på slanking. Å når jeg snakker om muskelsvinn mener jeg ikke at magemusklene forsvinner men generelt over hele kroppen. Uansett om du er kroppsbygger eller olanordmann så er biokjemien lik.

Å uten proteiner på en lavkarb diett vil man miste muskelmasse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Hvis jeg nå står opp, drikker et glass melk åsså går/jogger en tur på 30-40 min. også spiser en god frokost med melk og brød. Hjelper det da på six-packen ?

Jeg vil så gjerne har sixpack, men har litt "valpefett" nederst på magen.

Hjelp :)

Lenke til kommentar
Og hva er en lav-karb-diett ?

Å få i deg så lite karbohydrater som mulig om jeg ikke har misforstått helt. Kutte brødmat og andre ting som inneholder mye karbohydrater og spise mer mat med proteiner og fett for å få kroppen til å forbrenne fett istedenfor å måtte jobbe for lenge med karbohydratene du har i deg. Er mye info angående dette på forumet her, leste nettopp en post om det på kosthold underforumet som lærte meg endel nytt både om lav karb diett og kostholdsintrodusert ketosediett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...