Gå til innhold

Hvordan få six-pack i en fei!

DE1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Jeg foretrekker reverse crunches. Altså motsatte situps. Du løfter den nedre del av kroppen din i stedet for den øvre. Ligg på en benk når du gjør denne. Jeg har trent mage mer eller mindre sammenhengende i 7 år og er veldig happy for det, for magemuskler er noe som kommer over tid. Det krever tålmodighet og utholdenhet. Statiske øvelser funker også bra. Hvis du vil at den skal vise er det bare å deffe som en djevel. Ta Brad Pitt i Fight Club for eksempel; han har bare deffet noe helt vanvittig og ser dermed veldig veltrent ut. Fyren er vegetarianer og røyker, så ekstremt veltrent er han ikke, men han ser bra ut fordi han har gjort de rette tingene.

hva vil det si å deffe?

Slanke seg, eller; få vekk underhudsfett. Helst unngå å miste muskelmasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man skal ha i seg 2 - 2,5g proein pr kg kroppsvekt! Dvs. Veier du 70kg skal du ha minst 140 g proteiner per dag.. Dette er ikke så lett hvis man ikke planlegger kosten eller har tilskudd....

Ja, for en som trener aktivt.

En som ikke trener i det hele tatt har ikke det samme behovet for protein.

Edit:

Dessuten må du huske å få i deg proteiner med et høyt innhold av essensielle aminosyrer (kroppen skal ha 20 forskjellige, 12 av disse produserer den selv, mens 8 må komme gjennom kosten), fordi disse har større verdi for oppbygningen av muskler.

Proteiner fra egg, melk og ost er de med mest essensielle aminosyrer, så kommer kjøtt og fisk. Du kan også blande sammen korn og belgvekster (brød og ertesuppe f.eks) for å få i deg protein med like høy kvalitet, men da må du nok opp i kvantitet.

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Hvordan kan man slanke seg uten å miste musklene? Alltid når jeg slanker meg går musklene også..

Ligge kacl intakket rett under din forbrenning. I tillegg kjøre rolig cardio på morgnen før du eter for da er glykogenlagrene dine tomme, og da bruker kroppen enegri fra fettet dit. Gå f.eks 45 min før du spiser frokost. Det tar tid og deffe, og du skal ikke gå noe særlig mere ned en 0,5 kilo i uka.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt selv med underhudsfettet, og jeg Vet det ligger muskler under der et sted. Jeg er 1.80m høy og veier 75kg, men aner ikke fetprosenten, så jeg tenker jeg vil prøve å "deffe" fram til vårparten.

Men da lurer jeg på om alkohol har en stor innvirking på dette, eller om ei fyllekule annenhver helg går greit.

Og stemmer det at gå/joggeturer på 30-60 minutter om morgenen før frokost er den mest effektive måten å forbrenne fett på? (leste det i en link et sted)

Lenke til kommentar

Det er jo en del kalorier i øl og slik, så for ofte er vel ikke så bra på deff.

Du forbrenner bra med fett på morningen, ja. Men da bør du gå før du har spist noe som helst, for da er glyktose-lagrene tomme, og du forbrenner fett, istedenfor muskler.

Lenke til kommentar
Bør vel ha i seg litt proteiner før morgen-trimmen? Melk og egg f.eks.?

Ikke noe særlig behov for proteiner når du skal gå NED i vekt... Da skal man helst ha underskudd i kaloribalansen ;) Dessuten, som sagt ovenfor, er glyktoselagrene tomme, og de fylles fort opp når du får spist...

Lenke til kommentar

Ikke noe særlig behov for proteiner når du skal gå NED i vekt... Da skal man helst ha underskudd i kaloribalansen ;) Dessuten, som sagt ovenfor, er glyktoselagrene tomme, og de fylles fort opp når du får spist...

Helt feil.

Mye proteiner er et must. Proteiner stimmulerer til fettforbrenning, gir høyere metthetsfølese og proteinrik mar har oftere lavere GI. Proteiner gir også et mer stabilt blodsukker.

Og det er spesielt viktig hvis du skal holde på muskel massen som du skal deffe frem.

Husk på at musklene dine er bygd opp av proteiner, så for al del ikke kutt ut det.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Ok... så si jeg skal ha i meg litt proteiner før denne morgentrimmen.

Det første jeg tenker på da må være en liten proteinshake.

Da er det vel viktig at denne er av reint protein og ikke en karbo-protein mix?

Eller bør man få i seg protein på andre måter uten å fylle opp glyktoselagrene?

Lenke til kommentar
Ok... så si jeg skal ha i meg litt proteiner før denne morgentrimmen.

Det første jeg tenker på da må være en liten proteinshake.

Da er det vel viktig at denne er av reint protein og ikke en karbo-protein mix?

Eller bør man få i seg protein på andre måter uten å fylle opp glyktoselagrene?

Nei, skal du forbrenne fett med morgen trening skal du ikke spise noe som helst. Drikk kaffe hvis du liker det, da det setter i gang forbrenningen. For når glykogenlagrene er tomme er det optimalt og trene med lav intensitet, pga at da tar kroppen næringen sin av fettlagrene. Hvis du trener middels til hardt holder ikke det med den næringen kroppen tar fra fett så da går det på musklene i tillegg, og det er ikke ønskelig.

Det jeg sa var helt feil, var at du ikke trengte proteiner når du skal ned i vekt :thumbup:

Lenke til kommentar

Helt feil.

Mye proteiner er et must. Proteiner stimmulerer til fettforbrenning, gir høyere metthetsfølese og proteinrik mar har oftere lavere GI. Proteiner gir også et mer stabilt blodsukker.

Og det er spesielt viktig hvis du skal holde på muskel massen som du skal deffe frem.

Husk på at musklene dine er bygd opp av proteiner, så for al del ikke kutt ut det.

Jeg har ikke sagt at man ikke skal få i seg proteiner, for all del. Det jeg mente var at man ikke skal ha i seg proteiner før gåturen, for da er alle de fø**ings lagrene tomme. Og balansen mellom karb, fett og proteiner må nok forskyves litt, det er det ingen tvil om. Heller proteiner enn de to andre. Men skal du gå ned i vekt, nytter det ikke å proppe i seg proteiner, heller passe på å få i deg mindre fett og sukker.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har ikke sagt at man ikke skal få i seg proteiner, for all del. Det jeg mente var at man ikke skal ha i seg proteiner før gåturen, for da er alle de fø**ings lagrene tomme. Og balansen mellom karb, fett og proteiner må nok forskyves litt, det er det ingen tvil om. Heller proteiner enn de to andre. Men skal du gå ned i vekt, nytter det ikke å proppe i seg proteiner, heller passe på å få i deg mindre fett og sukker.

4978864[/snapback]

Skal du ned i vekt, samtidig som du beholder/legger på deg muskelmasse, så MÅ du "proppe i deg" en god del proteiner. Ser dessuten ikke motsetningen mellom å få seg mindre fett og sukker, med det å spise en del proteiner. Trener man aktivt burde man få i seg 2,5 ganger så mange gram proteiner, som det man veier. Men er enig i at man heller burde ta proteinene etter gåturen/ gerilja-cardio.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Man trenger virkelig ikke frem med proteinbøtta og kalkulator for å få frem litt ruter på framsia ...

Det er strengt tatt bare byggere som behøver ekstra tilskudd av proteiner. Det er proteiner i det meste man spiser. Er man i tvil, ja så spis et egg, da.

Lenke til kommentar
Man trenger virkelig ikke frem med proteinbøtta og kalkulator for å få frem litt ruter på framsia ...

Det er strengt tatt bare byggere som behøver ekstra tilskudd av proteiner. Det er proteiner i det meste man spiser. Er man i tvil, ja så spis et egg, da.

6078117[/snapback]

Vel du kan jo selvfølgelig slanke deg uten proteiner, resultat? Jo muskelsvinn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...