pc3 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Har et Sony DCR-PC3 kamea der dv-inn er sperrret. Hvordan kan denne åpnes ???. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 29. august 2002 Del Skrevet 29. august 2002 Så at noen foreslo noe som het "DV Widget" på en newsgruppe. Søkte på google og fant denne: http://www.datavision.co.uk/dv_in.shtml På compatibility list fant jeg "DCR-PC1E / PC2E / PC3E /...", så hvis PC3E er det kameraet du har så tipper jeg denne vil fungere. Etter det jeg skjønner kobler du denne til LANC porten på kameraet og så konfigurerer denne kameraet til å akseptere DV IN, da mesteparten av de kameraene som ikke har dette kun har en kunstig sperre for å gjøre prisen billigere og slik at de kan selge en "pro eller deluxe utgave" som har dette (uten å lage to helt separate utgaver av kameraet). Har ikke prøvd dette selv, så litt søking på nettet (groups under google f.eks.) vil sikkert si deg om dette vil fungere. Lenke til kommentar
pc3 Skrevet 10. september 2002 Forfatter Del Skrevet 10. september 2002 Joda jeg har funnet det meste på nettet, laget kabel og lastet ned s/w. Men får ikke dette opp å gå. Lenke til kommentar
pc3 Skrevet 25. september 2002 Forfatter Del Skrevet 25. september 2002 Har nu ordnet dv-inn permanent, lastet ned program fra internett og laget selv kabelen. Kvaliteten på filmer som jeg har kjørt tilbake fra pc til kamra og videre til vhs tape er 100%. Kosnad = 0,- Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-08-29 14:39, skrev lassevk:...for å gjøre prisen billigere og slik at de kan selge en "pro eller deluxe utgave" som har dette (uten å lage to helt separate utgaver av kameraet). Stemmer ikke helt, det skyldes faktisk en EU-regel. I Japan og USA kommer det som regel kun EN utgave av kameraene med DV-inn. Dessverre er det slik at EU har straffetoll på alle "Video-recorders" som ikke er produsert i EU. Derfor vil DV-inn gjøre kameraene dyrere, noe produsentene ikke ønsker. Uheldigvis må vi lide for denne reglen her oppe i steinrøysa også, selv om vi jo ikke er EU-medlem. Lenke til kommentar
bosibobo Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Hei. Pc3 kan du forklare meg hvordan du fikk til det med kabelen? Kjøper i disse dager et brukt pc2 kamera, men det er viktig at jeg får dv inn til å fungere. kan du hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
ragge Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hei dere! Nettbutikken avmedia.no selger sånn dings (les: widget) som gjør at du får DV-inn. Kalles "sony pc-widget" Den koster riktignok noen hundrelapper men.... [ Denne Melding var redigert av: ragge på 2002-11-25 09:49 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå