Flygg Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 jeg lurer rett og slett på hva som er det svakeste leddet i pc'en, og som dermed bør oppgraderes først. jeg vil også gjerne høre forslag om hva det bør oppgraderes til. oppsett er som følger: XP 3000+ 512 mb billig 2700 ram på asus A7N8X radeon x800 gidder ikke liste opp hdd'er og lignende ettersom det har minimal betydning for ytelser i spill, som for meg er viktigst. jeg har personlig en sterk mistanke om at det er ramen som er problemet, men vil høre hva noen andre mener. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Du burde nok kjøpe en gb pc3200 ram.. Sjekk ukens tilbud rundt omkring.. Finner nok noe som løser problemene dine der. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Enig med tore_v1 1 GB PC3200 ram hadde nok kanskje gjort susen. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 jeg får vel kanskje investere i noe nytt da... er disse (ukens tilbud hos komplett) greie? har ikke så fryktelig mye penger å bruke. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg har 2 stk 512 NoName RAM, og jeg har en stabil og god pc. (Billigste du får ) Men har nok kanskje ville invistert i kanskje 1GB OCZ ram evt. Disse f.eks. Men skal nok holde ganske greit det minnet du nevnte. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ville kanskje gått et lite hakk opp, om du skal bruke rundt 8-900 på ram.. Igjen OCZ, det mest sexy minnet på markedet, disse har litt lavere latency, og har varmespredere, og vil muligens være mer stabile om du skal overklokke, eller om du kjører minnet hardt. Min mening i alle fall.. Tror uansett det er verdt å legge mellom 800-1000 til ram, det vil gi deg en ytelsesboost som blir krem. Men, husk å ta ut de gamle ram-brikkene dine, selg de, og finansier deler av de nye brikkene dine. Du vil miste dual channel fordelene de nye brikkene gir. Så, når du trekker fra det du får solgt de gamle for, litt avhengig av type etc, så ender du opp med oppgradering som koster deg rundt 5-700.. Ikke så verst det! Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ville kanskje gått et lite hakk opp, om du skal bruke rundt 8-900 på ram.. Igjen OCZ, det mest sexy minnet på markedet, disse har litt lavere latency, og har varmespredere, og vil muligens være mer stabile om du skal overklokke, eller om du kjører minnet hardt. Min mening i alle fall.. Tror uansett det er verdt å legge mellom 800-1000 til ram, det vil gi deg en ytelsesboost som blir krem. Men, husk å ta ut de gamle ram-brikkene dine, selg de, og finansier deler av de nye brikkene dine. Du vil miste dual channel fordelene de nye brikkene gir. Så, når du trekker fra det du får solgt de gamle for, litt avhengig av type etc, så ender du opp med oppgradering som koster deg rundt 5-700.. Ikke så verst det! Mottok akkurat de brikkene idag. Hadde fra før 1024 av samme typen, men med tunge programmer på pcn, gikk jeg opp til 2GB 1024 er nesten et must idag, 512 blir for lite ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå