Gå til innhold

Trust design tegnebrett

Anbefalte innlegg

Hei hei,

Er det noen som har erfaringer med "Trust design&work-tablet" som selges av bl.a. komplett?

Jeg er plaga av senebetennelse, og skal bruke tegnebrettet til pekeredskap, ikke til å tegne med. Fungerer det?

Jeg tror jeg eventuelt kommer til å gå for den trådløse USB-varianten, er det noen som vet noen om den?

mvh

Are-Harald.

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-08-15 09:32 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et wacom tegnebrett i omtrent samme stil og det fungerer greit til pekeredskap og litt småfikling i photoshop.

Det du bør se om er mulig er å gi knapper på tastaturet samme funksjon som de på pennen til tegnebrettet.

Det kan være litt vrient å trykke ned knappene på pennen. Nå er knappene på mitt wacom ganske greie og jeg veit ikke hvordan trust sine er, men om de er tunge å trykke inn kan det bli problem.

Uansett bruker det ikke så ofte.

Det du kan vurdere er å skifte mellom tegnebrettet og en ergonomisk skikkelig mus slik at du får god variasjon.

Kjøpte selv logitech desktop pro med trådløst tastatur (bøyd) og mus og går ikke tilbake til vanlig tastatur etter det.

Sjekk også at du sitter riktig, arbeidsplassen din er riktig utformet osv.

sitter du mange timer foran skjermen hver dag så bør i det minste arbeidsplassen din være god.

Lenke til kommentar

Hei

har ikke noe erfaring med tegnebrett, bortsett fra wacom.

De kan være behagelige som pekeredskap, hvis man har vondt, men slik jeg ser det, får man vondt uansett, om man først har fått det. Det viktigste er som nevnt, sitte riktig og ikke minst være avslappa i skuldre etc.

En annen viktig ting er å ha pekeredskaper å bytte mellom.

Og ta pauser og strekke ut.

Hilsen en som har slitt med dette en stund..

M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...