Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen blir svart - maskin fortsetter å gå

Anbefalte innlegg

Har det siste døgnet slitt med at skjermen (laptop Elitegroup Green 551) blir svart når programmer åpner seg i fullscreen-modus. Det skjer for eksempel dersom jeg starter spill (før selv menyen viser), dersom jeg lar den stå for seg selv en stund (trolig noe med skjermsparer) osv. Allikevel går maskinen som normalt, den løser seg ikke helt. Det er bare skjermen som blir svart. Eneste mulighet for å få ting til å fungere igjen (som jeg har funnet til nå ihvertfall) er så starte maskinen på ny (dog enkelte ganger har ikke dette fungerte heller, da må jeg la den stå avskrudd noen sekunder lengre).

Det hele begynte da jeg stod opp igår. Har ikke endret noe innstillinger før dette, og har heller ikke lagt inn noen nye programmer.

Har, for sikkerhetsskyld og fordi dere kommer til å spør, oppdatert driverne til skjermkortet. Dette hjalp ikke.

Trenger tips om hva jeg bør se etter for å finne ut hva som er galt. Hjelp meg guruer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjer blandt annet når skjermsparer går på, det vil si, det tar noen sekunder før skjermen blir svart. I denne korte perioden "fungerer" det. Skjer også dersom jeg tar preview av skjermspareren.

Tror ikke maskinen går i dvale. Innstillingene er som alltid før, og tilsier ikke at dette skal skje. Harddisken er fortsatt i gang også.

Lenke til kommentar

Nå har problemet blitt verre. Når jeg starter maskinen så fungerer det av og til, de fleste ganger forblir skjermen svart. Dersom det fungerer så varer det som regel en stund ved vanlig bruk, men kan plutselig finne på å svartne igjen (også utenom fullskjermmodus som beskrevet tidligere).

Antar nå at det er skjermen det er noe galt med. Men det rare er at når den fungerer så er den helt klar, alt virker helt normalt.

Hjelp folkens. Er det bare å sende den inn til reperasjon? Er ikke skjermen på en bærbar noe av det dyreste å fikse? Hva bør jeg gjøre videre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...