AudioNIssen Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Finnes det noen duppedings som gjør at man kan gjøre en USB-enhet trådløs. Jeg skal kjøpe et USB lydkort, men vil helst ha det i andre enden av rommet, og unngå kabelstrekking Så, kan man gjøre en USB enhet trådløs? (finnes det evt. trådløse lydkort?) Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det måtte i såtilfelle være over trådløs nettverks protokollen. Men jeg kan ikke si jeg kan huske å ha sett noe slikt. MEN Det er under utvikling en trådløs USB standard. Som vil gjøre akkurat det du ber om. Men den er knapt i startfase, så ikke forvent noe på markedet før om 2 - 3 år. Utfordringen er ikke å få det trådløst, men å få båndbredden høy nok, og samtidig teknologien liten og sparsomlig på bruk av strøm. AKIRA Lenke til kommentar
AudioNIssen Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Det måtte i såtilfelle være over trådløs nettverks protokollen. Men jeg kan ikke si jeg kan huske å ha sett noe slikt. MEN Det er under utvikling en trådløs USB standard. Som vil gjøre akkurat det du ber om. Men den er knapt i startfase, så ikke forvent noe på markedet før om 2 - 3 år. Utfordringen er ikke å få det trådløst, men å få båndbredden høy nok, og samtidig teknologien liten og sparsomlig på bruk av strøm. AKIRA Kunne du ikke kjørt det via 802.11g/b standard noe i den dur? , en slik overføringsprotokoll gir vel rundt 50mbs nå? Når det gjelder trådløs kunne jeg hatt strøm i selve enheten Problemet er at jeg ikke vil ha ledning gjennom hele rommet Endret 21. september 2005 av AudioNIssen Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Kanskje er en slik løsningen ? Lenke til kommentar
AudioNIssen Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Kanskje er en slik løsningen ? Nai, det er ikke godt nok. Lyden kan ikke overføres ferdig "laget".. Har forøvrig en tilsvarende løsning Den må enten lages i lydkort ved pcen pluss masse kabling, eller så må lydkortet være i andre enden av rommet Endret 21. september 2005 av AudioNIssen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå