Ulkesh Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei, Innstallerte først Ubuntu og deretter Windows XP på to forskjellige partisjoner, og da jeg var ferdig var Ubuntu fjernet fra multiboot menyen og jeg får nå ikke tilgang til Ubuntu, kun Windows XP. Hvordan redigerer jeg bootmenyen til å inkluderer Ubuntu igjen ? Er ikke keen på å installerer på nytt, da laptop'en min er heller treig. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er det GRUB du bruker? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Er det GRUB du bruker? Ubuntu bruker GRUB. Lenke til kommentar
olear Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Boot Ubuntu fra installasjoncd'en og installer/oppdater GRUB. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Jeg kommer ikke til det alternativet.... Er det noen kommandoer som jeg kan bruke med CD'en ? Jeg trenger ting forklart i store ord, gutter ! Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det fins mange how-to's på dette forumet og google hvordan man installerer Grub. Søk litt Lenke til kommentar
iDude Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei, Innstallerte først Ubuntu og deretter Windows XP på to forskjellige partisjoner, og da jeg var ferdig var Ubuntu fjernet fra multiboot menyen og jeg får nå ikke tilgang til Ubuntu, kun Windows XP. Hvordan redigerer jeg bootmenyen til å inkluderer Ubuntu igjen ? Er ikke keen på å installerer på nytt, da laptop'en min er heller treig. Ehrm.. Har du en boot-meny eller går maskinen rett in på windows? Vil tippe det siste... Ubuntu-CDen skal ha en "rescue mode", har aldri prøvd det men vil tippe at det er enkleste måten å fikse boot-problemet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå