Sink Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) Pent. En guide om hvordan man lager en singel stage kjøler hadde vært helt topp! Endret 24. september 2005 av Sink Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 (endret) fått gjort noe mer? Hei En desuper heater kjøler ned gassen før den går inn i kondenser eller HX. Vi får se om jeg får tid til en guiede om en stund.... har litt for mye å gjøre nå Utstyr til vacumering/fylling altså vacum pumpe og et service manometer kommer fort på ca 6k Men er du heldig finner du noe billig på f.eks E-bay etc. Termometerne kjøper jeg inn fra Chilly1. Skulle vært svar til unokai dette Har gjort litt mer i dag... kommer med update i kveld om alt går etter planen Endret 24. september 2005 av Overklokk Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Ble ikke store Uppdaten men her er da et bildet av hvordan det ser ut så langt: Steg 2 står nå til trykktest. Til mandag håper jeg på å få montert evap etc og startet den opp. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 (endret) update på gang der var den jo Endret 24. september 2005 av nosto Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 X850XTPE kortet mitt skriker etter kulde.. og nå er den jo på vei... Fikk bestilt meg et nytt P4GD1 kort i dag, så nå skal X850XT kortet mitt med PCI express også i ilden..Dette kortet har 1,6ns minnne.. Dette er et kort som Digital Impuls har gitt meg..... Det er bare å ta av seg hatten for de som sponser oss.. MPX.no Digital Impuls.no AGA Moderne kjøling Lenke til kommentar
storken Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 MPX.noDigital Impuls.no AGA Moderne kjøling hva med 3dfxcool da? og intel? sto i signaturen din husker jeg! Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Joda han glemte de nok i farten 3dfxcool ga oss en Mach2 GT og Intel en 780 ES så de må også takkes ja Lenke til kommentar
The one and only Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Det er bare å kaste hatten... Dette er kunst ... på en litt spesiel måte Lenke til kommentar
BigSkippy Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Oh, BABY!! Dette blir skikkelig coolt Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Oh, BABY!! Dette blir skikkelig coolt Håper den blir bra ja Ting går litt sakte nå for jeg er litt satt ut av influensa Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Man får kjøpt termometere i Norge også.. så det er ikke noe problem.. et eksempel er enten FLUKE to kanals... som jeg bruker.. men den er dyr.. ligger på godt og vel 3500 kroner.. Et annet alternativ er Meterman, tokanals som man kan plukke opp for en drøy tusenlapp.. gjør jobben og er et meget godt termometer.. Meterman ble kjøpt opp av FLUKE nylig.. Du får kjøpt disse hos MODERNE KJØLING AS I GLADENGVEIEN PÅ ENSJØ I OSLO... telefon 22087800 Man kan jo spørre etter Lennart og hilse fra Sturla.. så kan det jo hende at man får litt ekstra god service.. OK... nok sponsor reklame.. Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 29. september 2005 Forfatter Del Skrevet 29. september 2005 Ja da har jeg endelig fått gjort en del arbeid på GPU cascaden igjen. Det er mye jobb igjen, og som dere ser på bildet er det totalt kaos på arbeids benken min.... må nok ta en time med rydding der i morgen Startet denne lille saken opp i dag og de første resultatene var slettes ikke ille. Steg 1 klarte desverre bare -33c så det må tunes mer... bør helst ligge på ca -45c og det skal jeg klare med litt justeringer. Steg 2 virket derimot meget lovende ved første oppstart. Evap tempen dro seg ned til -110,7c Blir meget spennende å se hva denne saken med 2 11ccm kompressorer kan klare av load temp bare jeg får tunet den skikkelig Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 30. september 2005 Forfatter Del Skrevet 30. september 2005 Denne Cascaden har en gammel R12 kompressor på steg 1 som jeg mener er ca 11ccm. Har byttet olje på den og vil kjøre den på R507. Nå mens jeg bare tester kjører jeg den på R290 med -35c inn på HX og -32c ut av HX. Steg 2 bruker en NL11F (prommy kompressor) som også er 11ccm Har justert litt på den i dag og klarte denne evap tempen. Er rimelig overasket over hvor bra disse små kompressorene faktisk er, men om den takler noe gode load temperaturer blir utrolig spennende å se. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Heftige saker, blir iskald bare å se på det der.. Gledet meg til test av begge casadene i drift Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 112 er jo heilt ekstremt ! Kor lav trur du han kan bli på load ? WR er i sikte ! Er jo nesten ingen som kan slå dere på kjøling... Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 112 er jo heilt ekstremt !Kor lav trur du han kan bli på load ? WR er i sikte ! Er jo nesten ingen som kan slå dere på kjøling... Hehe, tror nok det er ganske mange som matcher de på kjøling desverre... Vil du lese mer er jo XS en god plass og begynne... MEn 112C var jo meget bra... Jeg trodde HX burde være i nærheten av -50c for å klare dette..? Menne vil en liten kompressor gi dårlig "flow"/cycling i systemet og gjøre at den holder load dårlig? eller er dette relatert til antall hestekrefter? hva er egentlig forskjellen på CC/HK, jeg vet jo det er to forskjellige mål, men går det an til å si noe om den andre utifra den ene? Hva er egentlig grunnen til at du bruker rør til desuperheater, og ikke bare en radiator/kondenser til? Pris? Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 [quote MEn 112C var jo meget bra... Jeg trodde HX burde være i nærheten av -50c for å klare dette..? Menne vil en liten kompressor gi dårlig "flow"/cycling i systemet og gjøre at den holder load dårlig? eller er dette relatert til antall hestekrefter? hva er egentlig forskjellen på CC/HK, jeg vet jo det er to forskjellige mål, men går det an til å si noe om den andre utifra den ene? Hva er egentlig grunnen til at du bruker rør til desuperheater, og ikke bare en radiator/kondenser til? Pris? Hei, -112,5c var som sagt uten load og da trenger ikke HX være så kald... men når man legger load på steg 2 må man ha lavere temp på HX for at den skal takle en god temp uten at trykket blir for høyt. Jeg testet den så vidt på en FX55@ 3400mhz 1,75v i går og det viser seg at steg 1 kompressoren er litt for svak...... Jeg hadde en Idle temp på -92c på evap men under superpi 8m så sank den til -78c bare Steg1 klarte ikke å holde tempen lavt nok Skal se om jeg ikke finner en litt større kompressor i dag så bør den nok klare -85c eller noe slikt på GPU..... En kobberkveil som desuperheater er MYE rimligere en en ekstra kondenser, og plasert slik at viften blåser over den fungerer den nesten like bra som en kondenser Lenke til kommentar
Overklokk Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Byttet ut kompressoren på steg 1t il en Danfoss FR11 idag og det ga enorme utslag. Min temp måler som jeg bruker på HX klarer bare -50c under det så blir det bare L på displyet. Når steg 2 går så viser både inn og ut tempen på HX L så den er nok kaldere en -50c Hva sier dere om -117,6c på evp?? Skal teste load på en FX55 igjen senere i dag Endret 1. oktober 2005 av Overklokk Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Stå på Stoolman, artig lesing dette her ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå