Gå til innhold

GPU Cascade til Stoolman

Anbefalte innlegg

Hei,

Ja da er jeg igang igjen :)

Denne gangen er det Stoolman som skal ha en dedikert GPU Cascade. Den blir bygget på et enklere vis en CPU cascaden, men målet er at den skal klare ca -80c load på GPU.

Stoolman-GPU-nr1.jpg

Her er Kondenser + Steg1 kompressor+ desuperheatere og olje utskiller montert.

Stoolman-GPU-med-HX.jpg

Her har den lille HX'en (Varmeveksleren ) også funnet sin plass :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir bare verre og verre. Dere (du og Overklokk) gir oss så mye å lese og det er virkelig bra at vi får lære av dere, meget positivt! Får håpe denne GPU cascaden blir "suksess" som CPU cascaden, og lykke til videre, og får håpe jeg snakker for flertallet, i at dere har piffet en del opp i worklogg aktiviteten :D

Lenke til kommentar
Dette blir bare verre og verre. Dere (du og Overklokk) gir oss så mye å lese og det er virkelig bra at vi får lære av dere, meget positivt! Får håpe denne GPU cascaden blir "suksess" som CPU cascaden, og lykke til videre, og får håpe jeg snakker for flertallet, i at dere har piffet en del opp i worklogg aktiviteten :D

Hei,

Ja håper dere liker å lese om de prosjektene vi har og om interessen for dette bygget blir bar så lover jeg at det vil komme større og enda bedre kjøle prosjekt fra meg framover :)

Om det viser seg at det kan være interesse for en liten guide på hvordan man bygger en singel fasekjøler ala Mach2 etc så kan det hende jeg lager en liten guide på dette også.

Lenke til kommentar
Dette blir bare verre og verre. Dere (du og Overklokk) gir oss så mye å lese og det er virkelig bra at vi får lære av dere, meget positivt! Får håpe denne GPU cascaden blir "suksess" som CPU cascaden, og lykke til videre, og får håpe jeg snakker for flertallet, i at dere har piffet en del opp i worklogg aktiviteten  :D

Hei,

Ja håper dere liker å lese om de prosjektene vi har og om interessen for dette bygget blir bar så lover jeg at det vil komme større og enda bedre kjøle prosjekt fra meg framover :)

Om det viser seg at det kan være interesse for en liten guide på hvordan man bygger en singel fasekjøler ala Mach2 etc så kan det hende jeg lager en liten guide på dette også.

:dribble:

Ja takk!! Syns du/dere i Sub-Zero-Norway har noe seriøst på gang her,så all kunnskap som deles mottas med stor takk. Ser virkelig fram til en evt. guide på dette området.

Btw: når kommer Sub-Zero-Norway siden opp? har lagt den til favoritter for en god stund siden,men ingenting har skjedd på lange tider?

Mvh

Lenke til kommentar

Hei, ser bra ut dette også Kjell Erik :thumbup:

Jeg har noen spørsmål jeg håper du kan svare på. For det første så har jeg enda ikke fått med meg hva en desuperheater gjør? Bortsett fra det tror jeg jeg begynner å få en grei forståelse for hva som skjer iallefall :)

En guide hadde vert kjempeflott! Jeg sysler med ideen å lage meg en waterchiller for bruk med sli. Så vidt jeg forstår er det bare evaporatoren som er annerledes utformet på disse, slik at en single stager guide lett vil kunne overføres til dette..

Hvor mye ca. koster utstyr for å kunne lage en single stager? da tenker jeg også på utstyr for fylling og gass (propan fra grill?) Hvor kjøper du de gule termometerne jeg har sett du bruker forresten?

Lenke til kommentar

Kan så godt som garantere dere interesse ihvertfall xD

Det høres som vanlig helt rått ut! Men hvorfor bygger du en "enkel" gpu-cascade? :p Hvis WR eller liknende er målet er vell det beste av det beste over alt nødvendig?

Eller har dere ikke noen Wr's i siktet kanskje?

Lover å følge med ;):w00t:

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
Enkel og enkel...

Vist han klarer -80 load så blir det jo rimelig heftig kjøling å må vel bli meir enn bra nok !

Med tanke på at 6 plassen i 3DMark05 bruker vannkjøling...

og med den sinnsvake kjølingen han lagde sist til cpu blir dette ett prosjekt av dimensjoner.

Jeg gleder meg virkelig til dette, like mye som jeg gledet meg til å lese om bequiet :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...