kongkaizer Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hei! Jeg får ikke koblet opp routeren (CNet Wireless-G Router, CWR-854) jeg har kjøpt. Vi har ADSL (LOS), dette går via modemet inn i en stasjonær pc. Hvordan skal jeg koble opp dette? Trenger en simpel forklaring som jeg kan skjønne! Håper på hjelp! På forhånd takk... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Lese bruksanvisninga kanskje? Står nok tålig greit forklart der. Lenke til kommentar
kongkaizer Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Det fulgte bare med en cd med en pdf-fil... ikke til særlig hjelp! Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Bruker LOS pppOe? Lenke til kommentar
kongkaizer Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 for og være helt ærlig så vet jeg ikke... vet svært lite om dette Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvis alle innstillingene står på "automatisk", samt de på PCen, skal det bare være å koble opp. Slik har det nå alltid vært med alle routere / switcher og PCer jeg har koblet opp. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvis alle innstillingene står på "automatisk", samt de på PCen, skal det bare være å koble opp. Slik har det nå alltid vært med alle routere / switcher og PCer jeg har koblet opp. Er det PPPoE så må brukernavn og passord legges inn i routeren. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Ja, de har PPPoE. Da må du gå inn i routeren og sette internettilkoblingen til PPPoE og bruker + passord. Gå inn i dosvindu og skriv ipconfig. Standard gateway er adressen til routeren. Legg inn denne adressen (tall) i adresselinjen på nettleseren din. Da får du opp påloggingsvindu til routeren. Legg inn data... ----------------------------------------------------------------------------- Fra LOS sin hjemmeside: IP-adresse - dynamisk via PPPoE DNS - 82.116.64.37 / 212.4.36.204 Alternativ sekundær DNS - 212.4.62.140 POP3 - pop.losmail.no SMTP - smtp.losmail.no NEWS - nntp://news.minlos.no Hjemmeside - http://home.minlos.no/~pppoe-brukernavn Endret 21. september 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg