Nimzo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg har fått meg en tv-dekoder fra Haugaland Kraft (samme som den fra Lyse), og den har en analog SPDIF utgang. Jeg har bare sett optiske. Hvordan fungerer denne hvis jeg vil koble den til den optiske spdif inngangen på anlegget mitt? Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Mener du at den har koaksial SPDIF istedenfor optisk SPDIF? Endret 21. september 2005 av Anderssb Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Den ser ut som utgangen til s-video osv. Mulig det ja. Er det mulig å gå fra coaxial til optisk? Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Den ser ut som utgangen til s-video osv. Mulig det ja. Er det mulig å gå fra coaxial til optisk? S-video-kontakten ligner vel ikke på noen tilkoplinger som har vært brukt til overføringer av S/PDIF! Denne typen brukes kun til overføring av S-video, og skal da inn til en tilsvarende kontakt i andre enden av kabelen! Ikke-optisk S/PDIF er "coaxial", og denne kan bruke BNC, vanlig "coax", "mini"-stereo-kontakt eller RCA-kontakt. Det finns forøvrig adaptere som gjør om "coaxial" til "optisk" S/PDIF-signaler, men dette må gjøres elektronisk, dvs. ved hjelp av en dekoder-box til dette formålet. Det beste var vel om du fant en bruksanvisning til denne boksen? Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 RCA-kontakt er det. Hvor finner jeg slike dekoderbokser? Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Sjekk på nettet, men også i musikkutstyrsforretninger. Har sett dem i Sandvika i en butikk som selger instrumenter;gitarer, pianoer og andre musikkinstrumenter på torget der! Koster noen kroner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå