Gå til innhold

Samsung 815 - samples!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De er desverre ikke imponerende. Mye støy allerede ved iso 50, og ved iso 100 ser det rett og slett grusomt dårlig ut (sjekk båten på det ene bildet). Dårlig skarphet i hjørnene også.

 

Hva syns dere andre?

 

http://www.samsungcamera.com/product/pro_v...&tabmenu=3#tabs

Jeg er helt enig, men hadde heller ikke ventet meg noe bedre av Samsung.

 

Jeg har 28-480mm zoom i en kombinasjon med 2 kameraer, og de gir bedre bildekvalitet en dette.

 

Canon EOS 350D med Sigma 28-300DG (45-480) og Canon S70 med 28-100 zoom.

8 og 7 MP og begge med samme batteri. Perfekt kombinasjon for turbruk. Slipper og bytte objektiv. Vidvinkel og tele altid klar til bruk.

Lenke til kommentar
Jeg er helt enig, men hadde heller ikke ventet meg noe bedre av Samsung.

 

Hva bygger du det på? Samsung har faktisk steget fra bangla-koreansk merke til et av de bedre/beste på en del områder. Jeg har f.eks. deres mobiltelefon D500, som ble kåret til beste mobil da den kom, og jeg er helt enig. De lager også markedets beste LCD-panel, som flere av de kjente merkene benytter i sine flatskjermer, i tillegg til Samsung selv. De er skikkelig på høgget, og satser sterkt på både kvalitet og ytelse, og da forventet iallfall jeg rimelig bra kvalitet på Pro815. Jeg ble derfor svært overrasket over bildene de la ut, men synes heller ikke de later til å ha benyttet fotograf med peiling på antatt gode testbilder, hva motivene og resultatene angår. Synd ikke Kai Thon på Digit.no kunne testet den tidlig. Han vet iallfall hvordan de skal testes, og får frem det beste og verste. Personlig har jeg nå heller kastet blikket på Panasonic FZ30, som seiler opp som en god erstatter.

Lenke til kommentar

var inne på dpreview og leste litt om pro 815,der sto det at det var lite støy,og gode bilder,Samsung Pro 815 - ISO 800 samples

momchilcha - 2 months ago

One of the owners of the major photo forum in Bulgaria was ivited to the presentation of the camera in Russia. He has a lot of experience with different digital cameras (including DSLR) and was quite impressed by the performance and the image quality of Pro 815.

 

In his opinion ISO 800 is absolutely usable without any significant noise and loss of detail.Of course he was not allowed showing any crops and detailed tests of the preproduction camera.

 

He says it is a quite responsive camera and the lens is tack sharp and pictures lack any aberrations.

 

So, a serious FZ30 competitor... :)

--

http://momo.fotopic.net/

 

 

Here are some samples at ISO 800:

 

de eksempel bildene jeg så på var veldig bra!

Endret av pleiadene
Lenke til kommentar

Samsung har nylig byttet ut de opprinnelige bildene de hadde lagt ut, de somtrådstarter refererte til. Og de var ikke særlig imponerende. Jeg la også merke til at de var tatt med lav ISO. Der er faktisk alle de nye også, men nå bærer de preg av å være tatt av professjonelle. Det forhindrer imidlertid ikke at også disse er litt kornete her og der, selv altså i høylys dag. Snodig at de ikke tør legge ut kveldsbilder og slikt som viser hva det etter sigende skal være kapabelt til.

 

Vel, forelskelsen min har gått noe over. Jeg falt for de manuelle ringene for fokus og zoom, toppskjermen, den store skjermen m.m. Nå har jeg heller kastet blikket på det nye Lumix FZ30. De tviste seg å også ha manuelle zoom- og fokusringer, ingen toppskjerm, men vippbar hovedskjerm. Når i tillegg den digre 3.5" skjermen til Pro8165 har samme oppløsning som FZ30's mindre, sier det seg selv at det må bli grov oppløsing på den store. Forskjellen i zoom blir i nærområdet, fra 28 til 35mm. Det får jeg tåle, jeg har jo 38-380mm på min C-750 nå. Og ja, jeg har også sett det like nye Fuji 9500, som har brennvidde fra 28, men stopper da på 300 i stedet, mens Lumix'en går til 420. Jeg har lest mye om alle 3 i det siste, men har altså falt for Lumix'en. Det har riktignok vært lagt ut noen testbilder med noen støy i ISO200-området, men jeg har sett testbilder fra flere steder, bl.a. Digit's, og synes totalintrykket er meget bra.

Jeg er dog selvsagt spent på første test av Pro815, og håper Digit får kloa i det straks det er å oppdrive.

Lenke til kommentar

Vel, har fortsatt et lite håp. Når det gjelder Panasonic fz30, så er den uaktuell for meg da den er dårlig på macro og kunstig belysning som lysrørbelysning. Jeg kommer til å ta mye akvariebilder, både helbilder av i karet og nærbilder av fisk og planter. For bruk til familiebilder og utebilder er jeg faktisk fornøyd med kameraer som f.eks. mitt sony p150 :p .

Lenke til kommentar

Joda, lekre bilder det også. Iallfall hvis man ser på hovedmotivet. Tigeren var f.eks. svært pen. Men laster man fullstørrelsebildet, og ser på sanda i bakgrunnen ti lhøyre og venstre for hodet på'n, synes jeg det var svært mye fargegrums.

Jeg får da faktisk ikke det på mitt gamle C-750, i den grad, iallfall. Greit at det er uklart, det var jo hensikten, men jeg synes altså det ble vel mye graut der.

Lenke til kommentar
synes at alle er for snar til å trekke gale konklusjoner/avskrive pro 815,vent til det har blitt testet av noen proffe!

 

Selvfølgelig. Det er bare at i mitt tilfelle skal jeg reise på tur midt i oktober, og hadde tenkt å ha nytt kamera med på turen. Og siden jeg opprinnelig hadde bestemt meg for Samsungen basert på produktbilder og tekniske data, ble jeg skremt fra det etter å ha sett bildene de la ut. Tross alt svir man ikke av 7K hver dag, det skal liksom holde stand et par-tre år. Når jeg da så 4-5 uavhengie nettsteder som la ut bilder av Lumix FZ30, med betydelig bedre resultater, falt iallfall jeg heller for det. Og det til tross for at noen her klaget på det også.

Totalt sett er vel ingen av dem svært dårlige, så de fleste får sikkert et brukbart kamera. Jeg gleder meg iallfall svært til mitt kommer.

Lenke til kommentar
Kan vel trygt si at Samsung var noe heldigere med disse bildene enn de forrige ja.... Men det er en del støy på det ISO 125 bildet.

 

Venter fortsatt i spenning på tester!

Synes vel at det er litt "sleipt" å bruke sand og stein som bakgrunn når man tar ISO125-bildet. Men det skal jo være skrytebilder, så...

 

Fotograferer man sand får neppe to tilstøtende bildepunkter samme farge uansett, så sand maskerer eventuell støy en del. Jeg synes ihvertfall at det er vanskelig å konkludere ut fra tiger-bildet at korningen er støy...

 

Vi får vente på de første seriøse testene, tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...