thrax Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg har nettopp satt opp routeren DI-624. Bor i rekkehus og vil egentlig ikke at noen uvedkommende skal bruke linjen min. Noen som vet hvordan jeg kan sette opp passord på den? Lenke til kommentar
specs89 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Du kan jo alltids legge inn en WEP-nøkkel! Jeg mener å huske at det kunne gjøres igjennom Wizard'en Lenke til kommentar
Alessandro Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Gå inn på routeren ved å legge inn 192.168.0.1 i web browseren din, når passordvinduet kommer opp bruker du "admin" som brukernavn og bruker blankt passord. Under fane "Tools" kan du legge inn nytt passord for å komme inn på routeren din, dette blir da det nye admin passordet. For å hindre at andre "snylter" på nettverket ditt er det enkleste å disable "SSID Broadcast" under Home---Wireless. Deretter setter velger du type kryptering i "security" boksen. Det enkleste her er WEP, legg deretter inn en "Key" du også skriver ned, denne skal du benytte på nettverkskortet på maskinen din for å kunne koble deg på nett. Trykk "Apply" du vil da miste kontakten med routeren. For å få kontakt igjen må du gå inn på instillingene til det trådløse nettverkskortet i PC`n din, velge det trådløse nettverket uten navn (skrudd av SSID) som kommer opp i "Available Networks". Velg configure og sett WEP kryptering med den riktige nøkkelen (Key). Trykk "Connect". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå