Gå til innhold

koselig av posten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

posten har kundeundersøkelse for tiden. den går på postkontorene som er i nærbutikkene. regner med de (posten) får seg er overraskelse når folk sier hva folk egentlig mener. spørsmål var: kundeservis, faglig kunskap, om du hadde brukt andre aktører om mulig osv.

 

noe litt morsomt, skulle sende en klokke til Japan. damen bak disken foreslo Norgespakken!! tragisk men sant:)

Endret av capy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
posten har kundeundersøkelse for tiden. den går på postkontorene som er i nærbutikkene. regner med de (posten) får seg er overraskelse når folk sier hva folk egentlig mener. spørsmål var: kundeservis, faglig kunskap, om du hadde brukt andre aktører om mulig osv.

Folk er nok gjennomsnittlig ganske fornøyd med Posten, du kan jo selv se hvaPost og Teletilsynet sier om den saken.

 

Oh my god -traff du en PiB ansatt som ikke visste at Norgespakken kun var innenlands?? Ja, for et satans møkkaselskap Posten er altså -helvete heller!

 

Edit: Klart det er forbedringspotensiale på PiB siden, og det har vel Posten også skjønt siden de har en undersøkelse på gang...?

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Folk er nok gjennomsnittlig ganske fornøyd med Posten, du kan jo selv se hvaPost og Teletilsynet sier om den saken.

Vi får se hva som skjer når spørreundersøkelsen er over.

 

Oh my god -traff du en PiB ansatt som ikke visste at Norgespakken kun var innenlands?? Ja, for et satans møkkaselskap Posten er altså -helvete heller!

Ja, jeg gjorde faktisk det. du syntes ikke det er rart at en som jobber med post til daglig ikke vet at Norgespakken bare gjelder for Norge? Jeg har ikke sakt at Posten er et møkkaselskap. hva er grunnen til at du hisser? jobber du der eller?

 

Edit: Klart det er forbedringspotensiale på PiB siden, og det har vel Posten også skjønt siden de har en undersøkelse på gang...?

stemmer, stemmer. time will show.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Jeez, post i butikk er jo bemannet av butikkansatte og der er jo kunnskapsnivået ganske dårlig. Men klart man burde kunnet det.

 

Jeg jobber ikke på Posten :D , men jeg er såpass "gammel" at jeg har opplevd å måtte ta fri fra studier/jobb for å rekke å stå i kø på på Postkontoret. I tillegg har jeg hatt mye med utenlandske postoperatører, FedEx, DHL, UPS og gjøre og Posten går alle sammen en høy gang. I alle logistiske operasjoner vil det skje feil, store og små -sånn er bare livet.

 

Og jeg vil ikke påstå at jeg hisser, men når bortskjemte fjortiser nærmest flamer Posten fordi siste dingsen ikke blir teleportert inn i stua fem minutter etter at du har bestilt den blir jeg iallefall litt oppgitt.

Lenke til kommentar

jeg nevnte bare et eksempel på reell konkurranse,i motsetning til det du mener er reell konkurranse (norcargo...).

det er ganske åpenbart at befolkningen i norge tilsier at det er uaktuelt med 14 forskjellige postaktører, men så er det nå ikke det jeg er ute etter heller. jeg er ute etter en aktør som kan levere en pakke til grei pris og tid. (og ja, jeg håper inderlig ikke at du tror at posten selger tjenester som de taper på..). jeg bryr meg virkelig ikke om det er posten, dhl eller postmann pat som fungerer som denne aktøren, jeg vil bare ha en aktør som ikke så til de grader bærer preg av å eie markedet.

 

posten er ikke helt oppdatert når det gjelder kundeservice,pris,hvor lang tid det tar å lever pakken og spesielt "levering hjem på døren".

Endret av Syfer
Lenke til kommentar
En annen ting du må tenke på er at Postkontorer er som regel Postbanken og ikke selve Posten. De bare selger postens tjenester. Hvordan det er med PIB veit jeg ikke helt hvem som eier det men tror det er Postbanken som eier de også i en stor grad.

Posten setter postbanken ut på anbud etter så så mange år. For tiden er det dnbnor som har rettighetene til å driver og markedsføre postbanken. Er posten selv som eier postkontorene men tilbyr banktjenester gjennom postbanken

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hvis du hadde giddet å i det hele tatt sette deg inn i på hvilke vilkår Posten driver sine tjenester, f. eks lest postloven og konsesjonen så hadde du skjønt at Posten er pliktige til å levere tjenester som ikke bærer seg økonomisk.

 

Men la oss diskutere realitetene: Hva mener du er akseptabel pris for en pakke fra Tønsberg til Indre Troms og hvor lang tid skal det ta?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hvis du hadde giddet å i det hele tatt sette deg inn i på hvilke vilkår Posten driver sine tjenester, f. eks lest postloven og konsesjonen så hadde du skjønt at Posten er pliktige til å levere tjenester som ikke bærer seg økonomisk.

 

Men la oss diskutere realitetene: Hva mener du er akseptabel pris for en pakke fra Tønsberg til Indre Troms og hvor lang tid skal det ta?

Lenke til kommentar

Jeg jobber i en konkurrent til Posten. Hvis du vil hente pakken din i Tromsø kan jeg hente den i Sandefjord og ha den i Tromsø i løpet av 2-4 dager for ca 200 kroner. Hvis du vil ha den levert på døren i Indre Troms koster det deg rundt 400 kroner og det vil ta 4-7 dager avhengig av hvor du bor. Ved priser under dette vil samlasteren tape penger. Hvis du betaler 120 kroner i frakt, skal du være svært fornøyd hvis du får pakken i løpet av en uke. Samlasteren gjør deg isåfall en tjeneste, og taper sannsynligvis penger på deg.

 

Norges topo- og demografi er vel mest sammenlignbart med Sibir og Nord-Sverige i denne sammenheng. Å trekke inn sentrale strøk i Europa eller USA blir bare tøys. Mange steder i Norge er befolkningstettheten mindre enn en per kvadratkilometer. Hvis du vil ha pakker fortere, kan du enten betale ca 2000 kroner for flyfrakt/budbil eller flytte til mer sentrale strøk. I Norge kan dessverre kun Oslo, Akershus, Bergensområdet, Stavangerområdet, Trondheim, Nedre Glommen, Drammensområdet og Vestfold regnes som sentrale strøk.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som er fornøyd med mitt lokale postkontor. Har aldri opplevd at de bruker lang tid på å finner pakker, nå skal det sies at jeg ikke bor i noen storby.

langt i fra, er storfornøyd med mitt postkontor.

De bringer forhåndbetalte pakker direkte til meg uten at jeg har hverken betalt eller bedt om det. Er jeg ikke hjemme så tar de bare pakken tilbake og jeg henter den på normal måte.

 

Rask og hyggelig betjening er det også :)

Lenke til kommentar
Onsdag i forrige uke var det sendt en pakke til meg før innleveringsfrist for pakker, 3 dager stod det at posten skulle bruke på å sende den til meg. dvs. torsdag, fredag og lørdag. Jeg fikk hentelappen i posten i dag onsdag, pakken hentet jeg i går.

 

Helt sykt at de kan reklamere med den leveringstiden om de ikke klarer å holde den, når man nå betaler nesten 200,- for å sende en pakke burde de klare å overholde leverings tia.

Forlang portoen tilbake da. Dvs du må forlange fra avsender, som igjen går på Posten. Det er automatikk i at den som har betalt porto får pengene tilbake dersom pakken blir forsinket, dersom han krever det.

Lenke til kommentar
Jeg jobber i en konkurrent til Posten. Hvis du vil hente pakken din i Tromsø kan jeg hente den i Sandefjord og ha den i Tromsø i løpet av 2-4 dager for ca 200 kroner. Hvis du vil ha den levert på døren i Indre Troms koster det deg rundt 400 kroner og det vil ta 4-7 dager avhengig av hvor du bor. Ved priser under dette vil samlasteren tape penger. Hvis du betaler 120 kroner i frakt, skal du være svært fornøyd hvis du får pakken i løpet av en uke. Samlasteren gjør deg isåfall en tjeneste, og taper sannsynligvis penger på deg.

 

Norges topo- og demografi er vel mest sammenlignbart med Sibir og Nord-Sverige i denne sammenheng. Å trekke inn sentrale strøk i Europa eller USA blir bare tøys. Mange steder i Norge er befolkningstettheten mindre enn en per kvadratkilometer. Hvis du vil ha pakker fortere, kan du enten betale ca 2000 kroner for flyfrakt/budbil eller flytte til mer sentrale strøk. I Norge kan dessverre kun Oslo, Akershus, Bergensområdet, Stavangerområdet, Trondheim, Nedre Glommen, Drammensområdet og Vestfold regnes som sentrale strøk.

Posten har mange konkurrenter på pakker mellom bedrifter i Norge. Slik har det vært i årevis. Posten er ikke markedsleder i dette markedet. Men det er bare Posten som leverer til private på døra på kveldstid. Og det er bare Posten som har postoppkravstjenste for private, der du kan betale på døra med kort. I tillegg er det bare Posten som har lokaler spredd over hele landet, der du kan hente pakken din, dersom du ønsker det eller ikke var hjemme da de prøvde å levere. Derfor er det i praksis ingen som kan konkurrere med Posten for levering til private. Derfor er Posten markedsleder i privatmarkedet. Men Posten har ikke formelt monopol, så det er fritt fram for de som vil å satse på privatmarkedet. Men når kundeforventningene er, som det ser ut til av flere innlegg her, at det helst skal være gratis, samtidig som pakken skal være levert med ekspressfart, da er det kanskje ikke så rart at ingen gidder å konkurrere på privatmarkedet.

 

Innlegget jeg har quotet her, viser jo ganske klart at priser og framsendingstider er ganske like i dette markedet. (Les: I praksis bedriftsmarkedet). Men det er vel ikke så rart. Det er ikke så mange måter å gjøre det på, så kostnadene blir tilnærmet like. Det som gjør prisforskjellene, er graden av tilleggstjenester, samt om du vil betale for raskere framsending.

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
BennyBanassi   Skrevet 23/09/2005 : 14:58

   Hva er det folk syter etter? Posten er hverken bedre eller verre enn andre befraktere spør du meg. Til gjengjeld er de drittbillige og de har IKKE monopol på pakkepost slik noen påstår. Så hvis du er så himla misfornøyd kan du jo gå til en konkurren

 

Hvilken reel konkurent har du til posten. Levrandører som tollpost, nord cargo er ikke reelle konkurenter til posten.

 

 

Posten har tilnærmet monopol, og det er ikke sunt, derfor burde det være et offetlig ansvar at småpakkepost er et offentlig ansvar og ikke en bedifts ansvar.

Posten var en gang en statsbedrift..en av de "tre store".. Har du glemt det? I praksis er det kun litt av det som engang var NSB igjen av de "tre store"..

"Posten" er idag nesten ingengting av det det en gang var.. Som andre skriver her:... Dersom "Posten" eller andre aktører skulle drive etter "sunne bedrifts-prinsipper" kan du bare glemme å sende pakker til "gokk" for en hundrings..

Har du penger nok spiller slikt ingen rolle.. Da flyr du inn kaviar til hytta på Finnmarksvidda for det det koster.. "fordi du har fortjent det"... :)

Og ja....

Post, Tele.. og transport er det noen synes skulle være ett statlig anliggende og ikke noe som "dynamiske aktører i det frie marked" skal ta seg av..

Slikt kan vi sikkert diskutere i mer egnede fora.. :)

Lenke til kommentar

Da emnefeltet enda ikke er endret stenges tråden.

 

Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.

 

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...