Luchy Skrevet 20. desember 2005 Del Skrevet 20. desember 2005 nå som Xbox 360 er kommet er det jo den som overmanner Konsoll delen. dette kan gjøre det litt vansklig å finne andre emner du ser etter. Hvis Konsoll delen ble delt opp ville det jo blitt lettere å finne det emnet om det produktet du søker Støtter dette forslaget Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Støttes. Dette er et alt for stort forum til å kaste alt i en del. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg støtter det ikke. Er nok ikke lenge før Xbox greiene dør ut. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2005 Del Skrevet 21. desember 2005 Jeg støtter det ikke.Er nok ikke lenge før Xbox greiene dør ut. 5320375[/snapback] Er uansett greit å få separert det, mener jeg! Tror oversikten kommer til å bli mye bedre! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 27. desember 2005 Del Skrevet 27. desember 2005 Jeg støtter det ikke.Er nok ikke lenge før Xbox greiene dør ut. 5320375[/snapback] Som du kanskje har fått med deg så kommer både Nintendo og Sony med nye konsoller etterverdt, noe som gjør at vi vil få et temmelig stort mylder av tråder, og det vil bli vanskelig å holde oversikt over ting. Forvent at folk bumper egne tråder, når de fyker ut av side 1 fortere enn man kan trykke på F5. Jeg synes de to gamle konsollforumene kan først settes til read-only, og etterverdt fases ut - man flytter det som er av relevante stickies til de nye forumene, og lar de starte å leve på nytt. Konsollforumene er jo temmelig rotete nå, og jo lenger man venter med å ta en avgjørelse på hva som skal skje, jo verre blir det. Å flytte alle eksisterende tråder ville tatt evig lang tid, men jeg tror ikke det tar lange tiden før ting begynner å blomstre opp igjen, selv om enkelte av forumene muligens får en litt treg start. Og vel, med tanke på at folk poster om PlayStation 2, GameCube og Xbox (den første), så er det vel liten sjangse for at dette er noe som plutselig vil dø. Konsollgaming blir bare større og større, og like greit å få system på forumene først som sist. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Lenge siden en moderator har svart her.. Lurer på om det blir vurdert en slags ny avstemning, eller ikke.. eller noe!? Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 støtter dette jeg også. Er bare et gedigent rot nå, og værre vil det bli Lenke til kommentar
bas Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 (endret) Støtter dette jeg også, er ganske uoversiktlig sånn som det er nå.Dessuten,hvilke typer innlegg som postes i hvilket av de to konsoll delene tror jeg ikke folk hverken bryr seg om eller helt skjønner hva som skal postes hvor.Unasett hvor mye man administrer og opplyser folk om hva som skal postes hvor så vil det ofte bli hipp som happ hva som havner i hvilket delforum så lenge det er to deler av konsollforumet.Det blir sjelden eller aldri så enkelt at det kun dreier seg om ett spørsmål med tilhørende rette/saklige svar uten at det vil oppstå visse diskusjoner f.eks (noe som da i utgangspunktet skal ligge i "Spørsmål og svar - Konsoll") Synes personlig at konsoll forumet bør være en samlet "overskrift" hvor man så videre deler det opp i undeforumer med de åpenlyst største og mest dominerende konsoll typene (ala Xbox, Playstation, Nintendo o.l).Så får det heller bare bli ett samlet underforum for de mindre konsoll typene som ikke blir diskutert så mye. Endret 2. januar 2006 av bas Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Er dette oppe til vurdering blandt moderatorer og administratorer her på Gamer.no? Fint om det kunne blitt delt opp før PS3 og Revolution begynner å komme for fullt, for da blir det nok bra kaos her, iallefall slik forumene nå er delt opp. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg har den tiden jeg har vært aktivt medlem på dette forumet, og nå brukermoderator vært enig i TST sine avgjørelser på denne saken. Jeg er dog nå litt mer i tvil om hva som virkelig er den riktige løsningen. Jeg skjønner godt hva en slik oppdeling kan føre til. Det kan i værste fall føre til at de som kun interesserer seg for Nintendo og deres konsoller (eller Microsoft og Sony for den saks skyld) ikke besøker de andre konsollenes kategorier. Dette vil igjen føre til en veldig ensartet diskusjon, uten "input" fra alle sider. Dette kan jo uten tvil bli klassifisert som negativt. Dette er jo såklart satt en del på spissen. Jeg ville ikke gå så langt som til å si at dette faktisk vil skje, for så trangsynt er jeg ikke. Men at man kanskje vil kunne se tendenser til slikt er jeg ikke i tvil om. Videre har det fram til nå (så lenge jeg har vært her. Altså siden 2004 en gang) fungert greit med den inndelingen som er i bruk nå. Dette er kanskje primært på grunn av at det ikke har vært for mange brukere, og fordi det ikke har vært noen veldig store diskusjoner. Jeg føler dog nå at det kanskje begynner å bli litt for rotete. Som følge av Xbox 360 release-en har begge konsoll-kategoriene blitt fylt opp med store mengder Xbox 360-tråder. Dette har blant annet ført til at tråder om andre konsoller med tilhørende spill og utstyr har blitt trykket vekk fra første side (eventuelt andre og tredje), og er vanskelig å holde ved like. Dette føler jeg kan være et problem, da man jo ønsker å få tilbakemelding på tråden sin. Og hvordan skal dette skje når en tråd blir dyttet vekk til sider lengre bak? Jeg er en ordensmann (Ikke på rommet mitt though), som liker å ha ting oversiktlig og under kontroll. Vet jeg foreksempel ikke hvor skolebøkene mine er blir jeg helt gal. Derfor er skolebøkene mine som oftest i bokhyllen min der de hører hjemme. Jeg ønsker å finne ting jeg vil uten å måtte bruke opp all tiden min på å lete etter dem. Slik ønsker jeg at dette forumet skal være, og denne harmonien har delvis forsvunnet fra meg nå. Jeg ønsker å kunne finne interresante diskusjoner om Nintendo sine konsoller uten å måtte bla meg gjennom massevis av tråder om Xbox 360. For hver ny Nintendo-tråd som startes, startes det minst ti til tyvje nye Xbox 360/Microsoft poster. Dette er for meg lite ønskelig, men en realitet idag. Såklart kan det være interessant for meg å se på Xbox 360 tråder også, og om jeg ønsker å være med i en Xbox 360-diskusjon er jeg selvfølgelig med på dette. Om man deler opp forumet vil jeg fortsatt være aktiv i de andre kategorier. Jeg skulle ønske at jeg hadde vært så naiv at jeg hadde trodd at dette gjaldt alle andre også, men det gjør kanskje ikke det? Men man må da ta et standpunkt til om folk frivelig skal få delta i diskusjoner rundt andre enn sine favorittkonsoller, eller om dette skal skje gjennom tavg. Nettopp ved å tvinge brukere til å lese seg igjennom poster som kanskje ikke egentlig interesserer dem. I det hele og det store er jeg vel fornøyd med den inndelingen vi har idag. Men det er rom for forbedringer, og dersom det er rom for forbedringer synes jeg at vil skal prøve å forbedre. Skulle man holdt ved ordtaket, "Hvis det fungerer, ikke fiks det!", hadde vi ikke kommet noen vei her i samfunnet. Ja, vi hadde sannsynligvis ikke hatt den teknologien vi har idag. Forumet er en stor ressurs for meg og sikkert veldig mange andre, og brukermassen har steget voldsomt de siste månedene. Dette gjør det selvsagt enda viktigere å lage en god inndeling i forumet. Ikke desto ville det være en glede for oss som er tilhengere av mindre diskuterte konsoller og spill å ha det slikt. Når det kommer til "et ekstra klikk for å komme inn på ønsket kategori" kan jeg egentlig ikke annet enn å synes at det plir litt dumt. Det er bare meg, og folk får være enig eller uenig. Om folk ikke har tid til å bruke fem til ti sekunder ekstra per dag, ja da vet jeg ikke hva jeg skal si. Dere sløser nok vekk mer tid på andre ting, så det skulle jo ikke ha noen betydning? Dersom du leser dette har du nå kommet deg helskinnet gjennom mine meninger om denne sak. Jeg vil derfor takke deg pent for å ha lest mitt innlegg, of håper du har funnet det interessant. Dere får svare på det dere gidder om dere ønsker det. Snorre Lenke til kommentar
Bone Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Hoi, hei for Orresnei! ..eller noe sånn.. Jo.. Jeg tror faktisk ikke jeg helt fikk med meg om du var FOR, eller I MOT at det skulle deles opp? ..du nevnte at du i det store og hele likte det slik det var i dag, men hvis det kunne forbedres, så var du positiv til det.. Så.. hmm.. For, eller i mot? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 (endret) Hoi, hei for Orresnei! ..eller noe sånn.. Jo.. Jeg tror faktisk ikke jeg helt fikk med meg om du var FOR, eller I MOT at det skulle deles opp? ..du nevnte at du i det store og hele likte det slik det var i dag, men hvis det kunne forbedres, så var du positiv til det.. Så.. hmm.. For, eller i mot? 5391386[/snapback] Slik jeg ser det nå er jeg faktisk FOR deling. Mine innlegg kan til tider være litt kryptiske Forresten går jeg og legger meg nå. God natt folkens Endret 5. januar 2006 av Orresnei Lenke til kommentar
Alex ws Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Så hva er det som ligger og hindrer tannhjulet i å spinne? Litt respons fra de høyere makter hadde ikke skadet. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Så hva er det som ligger og hindrer tannhjulet i å spinne? Litt respons fra de høyere makter hadde ikke skadet. 5409062[/snapback] Håper virkelig de kan begynne å følge med på hva folk på forumet faktisk ønsker. Det er greit å dele opp for mest populære spill, som den uendelig populære Total War serien(hver post har en uke mellom hvert svar), men å enkelt dele opp et konsoll forum etter 3 produsenter det vil ikke være populært nok? Forumet er et eneste stort rot nå, og det er en del av Gamer forumet som bare vokser og vokser, og kommer desidert ikke til å bli mindre med månedene. Dersom de ikke deler det opp snart gidder jeg rett og slett ikke gidde å sitte å bla gjennom alt det rotet. Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Så hva er det som ligger og hindrer tannhjulet i å spinne? Litt respons fra de høyere makter hadde ikke skadet. 5409062[/snapback] Håper virkelig de kan begynne å følge med på hva folk på forumet faktisk ønsker. 5409800[/snapback] Beklager sen respons i dette tilfellet, men jeg syns det er uheldig av deg å si at vi generelt ikke følger med på hva folk ønsker på forumet. Tillater meg å minne deg på at forumstrukturen slik dere kjenner den i dag, er satt nettopp på bakgrunn av hvordan forumbrukerne selv ville ha det. Kategorien "Tilbakemeldinger, ris og ros" inneholder forøvrig også hundrevis av tråder med ønsker og konstruktiv kritikk gjennom tiden, som har blitt tatt til følge enten på forumet, eller på den redaksjonelle delen av Gamer.no. Videre kommentar rundt dette tas på PM. Så til saken: Det er en stor og tidkrevende prosess å endre forumstrukturen. Det er kanskje ikke så lett for dere å forstå, så jeg statuerer et kjapt eksempel: Nesten uansett hvordan strukturen evnt. skal endres, så må nærmere 30 000 tråder flyttes. Hver tråd må vurderes enkeltvis slik at de havner i rett ny kategori. Dere kan selv regne hvor mye tid det tar, hvis det i snitt f.eks. tar 2 sekunder å vurdere hver tråd. Vi kan ikke dytte alt over i én gammel-kategori, fordi det ikke reverserbart om vi angrer, og fordi vi ønsker å ta vare på trådene i forumet på en skikkelig måte. Med dette i bakhodet ønsker vi som står bak forumet å tenke grundig gjennom et par forslag til forbedringer, som vi deretter kan presentere for dere for å starte en fornuftig debatt. Deretter kan vi evnt. gå videre til en avstemning. Håper derfor på forståelse og tålmodighet fra brukerne, så skal vi komme med våre forslag til forbedringer så raskt det lar seg gjøre :-) Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Må de gamle trådene i "konsoll"-delen flyttes da? .. Kan man ikke bare opprette 3 nye kategorier (en for hver), og la "felles-kategorien" dø ut til slutt? Lenke til kommentar
capy Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 God idé Bone, om det lar seg gjøre da. Jeg har ikke peiling på hvor mye stress det er å flytte tråder (om det er nødvendig), men om det blir aktuelt kan jeg melde meg frivelig til å flytte tråder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 La gamle tråder dø, folk starter nok nye fort nok uansett. Dersom man vil fortsette på en gammel tråd, er det bare starte en ny tråd, for så å linke til den arkiverte posten (som da er read only) i første post, og la diskusjonen fortsette. Lenke til kommentar
TST Skrevet 10. januar 2006 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg gjentar: Vi ønsker ikke å begrave eller slette gamle tråder etter at vi evnt. har gått over til ny forumstruktur. Det er rett og slett ikke et alternativ, og dermed heller ikke noe vi trenger diskusjon på. Tråder skal flyttes om nødvendig, og forbli en del av helheten som om ingenting hadde skjedd. Vennligst forhold dere til den filosofien når dere kommer med forslag. På forhånd takk. Det beste nå er om dere lar oss tenke ferdig på forslagene våre, så tar vi diskusjonen videre når de er presentert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå