Jannis-15 Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 under "hjelp" i forum menyen, vidre nedover til smilies står det: :sad: Sad :o Surprised :-o Surprised Suprised (!) det mangler en "r" i Suprised...! ville bare si ifra om skrivefeil/mangler jeg finner her på hw.no, håper det er greit ... :-) Mvh, Jan Erik Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 litt pirkete kanskje? Lenke til kommentar
EC Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Egentlig ikke - du aner ikke hvor fort det er å gjøre en feil når man trykker som verst på tastene! :smile: Amund, dette er noe for deg. -yummy- Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 hehe, vet jeg er litt pirkete, men er feil er en feil, så når jeg oppdager en sier jeg ifra... :smile: Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-08-15 03:50, Jannis-15 skrev:hehe, vet jeg er litt pirkete, men er feil er en feil, så når jeg oppdager en sier jeg ifra... :smile: Det skal vaere stor forbokstav i begynnelsen paa en setning. "...er feil er en feil...", blir feil. Haaper denne informasjonen kan vaere til nytte for deg paa din videre ferd gjennom livet. Ikke takk meg, jeg er bare glad for aa hjelpe. :smile: Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: DrDoogie skrev (2002-08-15 08:50):Det skal vaere stor forbokstav i begynnelsen paa en setning.Haaper denne informasjonen kan vaere til nytte for deg paa din videre ferd gjennom livet. Ikke takk meg, jeg er bare glad for aa hjelpe Her i Norge bruker man "æ", "ø" og "å". Så å skrive "vaere" og "paa" blir feil. Og når jeg er i gang, blir også "aa" feil. Håper denne informasjonen kan være til nytte for deg på din videre ferd gjennom livet. Ikke takk meg, jeg er bare glad for åa hjelpe. :smile: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Knasje hann ike har æ Ø å Å da blir De aE oe å aA da væit du Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Jimmy Pop skrev (2002-08-15 09:13):Her i Norge bruker man "æ", "ø" og "å". Så å skrive "vaere" og "paa" blir feil. Og når jeg er i gang, blir også "aa" feil. Hvis en sitter på en maskin som ikke har norsk tastaturoppsett, så blir det noe vanskelig! Det å erstatte å med aa er også fullt mulig her i norge, men er vel ikke så mye brukt nå til dags. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Har du ikke hørt om copy/paste? også kjent som ctrl-c/ctrl-v? Eller har du bare ikke hørt om humor på X-Box? Lenke til kommentar
en mann Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Lær deg kodene på NUM pad. Ligger på hw.no et sted. Da har du æ,ø,å . Så slipper stakkers Jimmy Pop å dra seg i håret. :wink: Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Men så slutt å krangle da, JEG har dyskeksi, så at jeg har en del skrivefeil vet jeg, men når jeg ser skrivefeil på en nettside som http://www.hw.no sier jeg ifra selv om feilen er aldri så pirkete. Jeg mener det er viktig å rette skrivefeil på en så stor side som denne. Desuten var denne posten ment for at moderatorene skulle få vite om feilen, IKKE for at dere skulle starte en krangel, hadde det vert en "Skrivefeil-krangel" jeg ville hatt hadde jeg posted denne i "Søppel" ikke "Tilbakemeldinger", forstå det, for helv***!!! (Unskyl at jeg er litt gretten i dag, har akuratt stått opp... :smile: ) Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Er enig i siste innlegg... Det er alt for mange tråder her som ender i en debatt om hvorvidt overskriften er korrekt, dialekten er godkjent og/eller språket er 'rent'... Helt meningsløst egentlig, for ikke å si helt på jordet... Av og til er det fristende å spørre om hvem som er mest intelligent, den som blåser opp feilen eller den som skriver den? De som påpeker feil av en slik karakter anser seg naturlig nok som mer språkmektige og kanskje mer intelligente, men av og til kan det jo lett misforståes dithen at i mangel på et fornuftig svar på spørsmålet stilles et nytt...? Husk at det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar! :smile: Joda, det hender at jeg også irriterer meg over både dårlige formuleringer og dårlig språk som jeg ikke har skrevet selv, men hva i allverden har en slik debatt her å gjøre? Tipper de største kverulantene på området gjør mange feil selv... :smile: Er selvsagt enig i at rett språkbruk er viktig, ikke minst her i landet hvor vi nærmest ligger på et bunnivå hva gjelder generell kunnskap om blant annet rettskriving, men kanskje hadde temaet tross alt passet bedre et annet sted? Det blir på en måte litt dumt når en eller annen som står fast med et PC problem i første omgang blir konfrontert med rettskrivningen, som om det var det mest alvorlige problemet! Da blir det litt for mye 'sosseklubb' for meg... http://www.sprakrad.no/sprakrad.htm for de som er spesielt intelligente... :smile: Ha en fin helg alle! Hmmm.... Måtte innom igjen for å rette... **** ikke lett å være perfekt i dag :smile: [ endret av trn100 den 2002-08-16 22:43 ] Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: ville bare si ifra om skrivefeil/mangler jeg finner her på hw.no, håper det er greit ... :smile:Mvh, Jan Erik Tusen takk Jan Erik! Jeg synes også dette er viktig, men HW dreier seg først og fremst om datamaskiner og problemløsning i forhold til det... Sier dette bare i tilfelle du var usikker... Ha en fin dag! Hilsen Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå