PT Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg har en laptop som er trådløst koblet til en ruter. Hvordan kan jeg dele den tilkoblingen med en stasjonær pc? Laptopen og den stasjonære er koblet sammen med kabel. Begger kjører Windows XP SP2. Trådløs ruter | | Laptop --- [Kabel] --- Stasjonær Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 jeg har lurt på det samme selv, så det blir moro å se hva løsningen er. i mellomtida kandu jo kjøre kabelen mellom maskinene direkte fra router til stasjonær. det plerier å være noen lan porter på de fleste routere Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 i mellomtida kandu jo kjøre kabelen mellom maskinene direkte fra router til stasjonær. det plerier å være noen lan porter på de fleste routere Selvfølgelig kunne jeg gjort det, hadde det ikke vært for at den er en etasje under den stasjonære. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 hehe da blir det litt vanskelig ja. tenkte ikke så langt i farta Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Sett opp Internet Connection Sharing på den bærbare. Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Denne her du mener? Og skal det settes opp på kabeltilkoblingen eller den trådløse tilkoblingen? Lenke til kommentar
andreasheim Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Denne her du mener?Og skal det settes opp på kabeltilkoblingen eller den trådløse tilkoblingen? Det skal alltid settes opp på den koblinga som skal deles. dvs den koblinga som du har internett-aksess på (sannsynligvis den trådløse). Lenke til kommentar
brazir Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Kjøp deg et trådløst nettverkskort til den stasjonære du Koster ikke all verden. Eller dele tilkoblingen mellom laptopen og den stasjonære. DVS. Laptopen har direkte oppkobling med den trådløse enheten. Denne må du dele med den stasjonære. Endret 21. september 2005 av brazir Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Ok, merkelige saker. Har koblet maskinene direkte sammen med kabel, men ingen av pcene oppdager at det har skjedd. På begge pcene står det at 'En nettverkskabel er koblet fra'. Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Ok, har testet litt nå og kommet frem til at det funker glættis når jeg har en switch mellom pcene, men switchen lånes bare av en nabo, så det går nok ikke. Noen forslag anyone? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ok, har testet litt nå og kommet frem til at det funker glættis når jeg har en switch mellom pcene, men switchen lånes bare av en nabo, så det går nok ikke. Noen forslag anyone? Tyder på at du trenger en krysset nettverkskabel... Lenke til kommentar
PT Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Er det mulig å se forskjell på en vanlig og en krysset nettverkskabel? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 HVis du holder pluggene ved siden av andre, så skal de fargede lederne inni pluggen være i samme rekkefølge på vanlig kabel, mens noen (husker ikke hvilke i farta...) er byttet om på en krysset kabel.. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) http://www.mreriksson.net/miscdocs/tpcable/ edit: det er crossover du skal lage Endret 21. september 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå