kyrsjo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Emacs og JDEE. Emacs er bra den, men man mister lett oversikten. Jeg vet ikke helt hva du sikter til, men Speedbar (som JDEE baserer seg på) gjør det veldig enkelt å finne fram. Tenkte nå spesiellt på den saken til høyre (som standard i alle fall) i Eclipse som viser variabler/klasser/etc. Samt at integrert debugger er *digg*. jdb er knot... På en annen side så kan du sikkert få alt dette her til emacs, inkludert koking av Java-kaffe. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 En må nesten prøve de forskjellige IDE'ene å se hva en liker selv, for folk er forskjellig og liker forskjellig IDE'r. Men når man skal lære seg java, og er totalt blank på det, da er det ikke så lett å finne ut selv hva som er best å bruke. Tror jeg kommer til å holde på med BlueJ for en stund, da vi bygger veldig enkle klasser bare for å få inn grunnprinsippene foreløpig. Takker for alle tips... Eclipse virker å være noe! Lenke til kommentar
.... Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Emacs og JDEE. Emacs er bra den, men man mister lett oversikten. Jeg vet ikke helt hva du sikter til, men Speedbar (som JDEE baserer seg på) gjør det veldig enkelt å finne fram. Tenkte nå spesiellt på den saken til høyre (som standard i alle fall) i Eclipse som viser variabler/klasser/etc. Akkurat dette får du i Emacs med Speedbar. Samt at integrert debugger er *digg*. jdb er knot... Å bruke JDB fra kommandolinja er knotete, ja. Heldigvis kommer JDEE med en front-end til JDB. Om det er like pent som Eclipse, vet jeg ikke, men JDEE er nå veldig kjekt dersom man allerede er vant med Emacs. Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 Borland JBuilder er genial. real time debugging og greie feilmeldinger. Jeg prøvde Eclipse, men den er irriterende og treig. Lenke til kommentar
Frankium Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 TextPad er da genial til å begynne med! Du får fargekoding og formatering, og må samtidig lære deg alt sammen. Etterhvert er JBuilder å anbefale, selv om den ikke er serlig flink til å lage JAR-filer. Jeg er iallefall ikke flink til å få JBuilder til å være flink til det, og da er programmet igrunn dårlig designet. (ikke fordi jeg er så smart, men fordi det tydeligvis ikke er så intuitivt som det kanskje burde være) Lenke til kommentar
Vial Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 jGRASP! Auto-indentering, generering av UML og et psycho bra interface gjør jGRASP til det ultimate valget innen programmering. Jeg programmerer java kun i jGrasp Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 jcrasp så ikke spesiellt bra ut. har du laga den selv? Lenke til kommentar
Vial Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 The development of jGRASP has been supported by a research grant from the National Science Foundation. The development of previous versions of GRASP was supported by research grants from NASA Marshall Space Flight Center, the Department of Defense Advanced Research Projects Agency (ARPA), and the Defense Information Systems Agency (DISA). ... Merk at du kan skifte interface, du trenger ikke det "wannabe" javax.swing interfacet. Alt er programmert i C++ Lenke til kommentar
ELR Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Liker veldig godt XEmacs. Er jo en ren teksteditor, men itterer for meg, og fargelegger teksten. Holder plenty. Lever i den tro at jo mer jeg må skrive selv jo mer lærer og forstår jeg av hva jeg driver med. Går nok over til Eclipse eller NetBeans når jeg føler jeg har en skikkelig forståelse av java. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Har ikke prøvd så mange editorer, men synes selv Eclipse er ganske behagelig å bruke. Liker hvordan den sjekker for compileringsfeil mens man skriver, så kan jeg rette opp feil med en gang. Og at den gir syntaxfullføring ikke bare på api klasser, men også på egne klasser. Og hvordan den automatisk endrer referanser til klassenavn i alle filene som hører til prosjektet, hvis man endrer navnet på en fil. Skader heller ikke at den har støtte for litt av hvert av plugins, som f.eks UclipseUML som gjør at jeg slipper å bruke MS Visio til å tegne UML modeller på skolen! Og såklart at den er kryssplattform, så jeg enkelt kan samarbeide med mine Windows-brukende gruppemedlemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå