834HF42F242 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Hvilken er den beste java-editoren? Hva bør jeg velge av følgende alternativer: -BlueJ Version 1.3.5 -JCreator™ LE Version 3.10 -jEdit Version 4.1 -jGRASP Version 1.7.0 -NetBeans™ IDE Version 3.6 Lenke til kommentar
Gazette Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Liker veldig godt NetBeans 4.1 Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Ja, jeg sitter visst med foreldet programvare. Det fulgte med læreboken... Skolen sier at vi bør bruke BlueJ, men jeg lærer fort, og er interessert i å bruke det mest avanserte programmet. Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Eclipse er ganske bra program, men personlig bruker jeg Editplus Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Skal ikke bruke det i forbindelse med html... Da foretrekker jeg Dreamweaver. Skal kun kompilere og kjøre enkle programmer for øyeblikket... Webdesign skal vi dessverre ikke borti Typisk... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Personlig liker jeg eclipse fra eclipse.org svært godt... Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Eclipse er supert! Lenke til kommentar
.... Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Emacs og JDEE. Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
boemane Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Personlig liker jeg IDEA utrolig godt. Idea vs. Eclipse diskusjoner tar aldri slutt, så jeg vil ikke gå inn i en ny IDE krig Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Eclipse vs IDEA-diskusjoner har jeg aldri hørt om. Hvor finner man dem? IDEA har jeg for øvrig aldri hørt om, men det er sikkert bare meg. Lenke til kommentar
boemane Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Eclipse vs IDEA-diskusjoner har jeg aldri hørt om. Hvor finner man dem? IDEA har jeg for øvrig aldri hørt om, men det er sikkert bare meg. Google har mye småsnask om IDEA vs Eclipse debatten(e): http://www.google.com/search?client=safari...=UTF-8&oe=UTF-8 IDEA finner du på www.jetbrains.com. IDEA er ikke gratis, men personlig synes jeg det er den beste Java editoren for J2ME, J2SE og J2EE applikasjoner. En norsk debatt som tar for seg IDEA vs. Eclipse finner du på Java.no's forum: http://www.java.no/forum/posts/list/12.page Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Jeg hadde tenkt å laste ned for å teste, men sjekket prisen først. Det er mulig IDEA er bedre enn Eclipse, men $500 er jo alt for dyrt. Jeg gidder derfor ikke å teste Trial-versjonen, for jeg kommer aldri til å kjøpe det uansett. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Eclipse er BY FAR den beste editoren. Ingen over, ingen ved siden. Fins veldig mange nyttige plugins for å nevne noe. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 selv har jeg brukt Borland JBuilder og er fornøyd med denne Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 BlueJ er helt genialt i begynnelsen. Code pad'en og object inspector er utrolig bra hjelpemidler til å få teken på OOP. Når man har fått Java "i fingrene" og fått forståelsen er derimot Eclipse et supert verktøy. Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Eclipse er BY FAR den beste editoren. Ingen over, ingen ved siden. Fins veldig mange nyttige plugins for å nevne noe. ...rent bortsett fra at Eclipse mangler en del SVÆRT nyttige funksjoner du finner i feks. IntelliJ IDEA. Har også slitt med teite bugs; Eclipse greier ikke alltid å holde styr på syntasken, så du ender opp med markering av syntaksfeil som ikke er der. Irriterende. Mine preferanser: Har du penger eller samvittighet til å stjæle fra et firma som er utviklernes beste venn går du for IntelliJ IDEA. Skal du bruke noe gratis bruker du NetBeans. Skal du kode i flere språk på samme IDE-platform bruker du Eclipse. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Emacs og JDEE. Emacs er bra den, men man mister lett oversikten. Lenke til kommentar
.... Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Emacs og JDEE. Emacs er bra den, men man mister lett oversikten. Jeg vet ikke helt hva du sikter til, men Speedbar (som JDEE baserer seg på) gjør det veldig enkelt å finne fram. Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 En må nesten prøve de forskjellige IDE'ene å se hva en liker selv, for folk er forskjellig og liker forskjellig IDE'r. Det som er best for en trenger ikke være best for andre...... men det ser jo ut som de fleste bruker enten eclipse el. idea.... for webapps liker jeg selv netbeans. ellers bruker jeg eclipse. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Bruker jEdit jeg. Enkelt og greit og uendelige av muligheter til det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå