834HF42F242 Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Samtidig som den nye filmen 'War of The Worlds' ble lansert, gikk Jeff Wayne i studio for å gå gjennom alle lydbåndene fra hans store album med samme navn. Det er mulig dette er helt tilfeldig, da Wayne selv aldri har nevnt noe om den nye filmen i forbindelse med hans arbeid i studio. Resultatet er uansett en relansering av 1978-albumet, hvor han har gått gjennom og mixet alt på nytt helt fra bunnen av. Originalalbumet ble gitt ut på dobbel vinylplate, og temaet var basert på H.G Wells bok med samme tittel. Etter hele 27 år ønsket Jeff Wayne å toppe karieren ved å gjøre en massiv kjempeproduksjon og remastring av de gamle båndene. Utgangspunktet var 77 analoge multispors-bånd, som viste seg å være påvirket av noe oksydering etter alle disse årene. Prosessesen fra å gjøre om den analoge informasjonen til digitale lydspor på harddisk var tidkrevende, og krevde en helt spesiell "baking" av båndene i kjemikalier før de i det hele tatt kunne spilles av. I over tre måneder satt Jeff Wayne i studio og bygget opp den ferdige 48-spors-produksjonen på nytt, bit for bit, lyd for lyd og tone for tone. Resultatet er to nye utgivelser, henholdsvis en på SACD mixet i 5.1 surround, og en spesialutgave på 6 CDer inkludert en ekstra DVD. Pakken består av fire forskjellige remixer samt outtakes, rarieteter, en dokumentar og intervjuer. I følge Jeff Wayne selv skal visst 5.1-versjonen være intet mindre enn spektakulær, og spesielt - men ikke nødvendigivs bare - fans som sitter med originalvinylen hjemme i hylla har virkelig noe å glede seg til. Hva synes folk her i forumet om albumet? Endret 21. september 2005 av anth Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Har faktisk ikke hørt albumet, men regner med at du vil anbefale det Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Vil anbefale det til de som er glad i lange pompøse og progressive stykker med en rød tråd i gjennom hele musikken. Liker du Rick Wakeman, Yes, Pink Floyd, King Crimson, Jean Michelle Jarre o.l. så er dette skiva for deg. Lenke til kommentar
moray Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Albumet er greit nok det, litt mye av de samme temaene synes jeg, Men så "tilfeldig" er det vel ikke at det kommer en relansering i disse dager.. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 Vel, det har vært en stor fokus på albumet lenge (lenge før det var snakk om en ny film), og tatt i betraktning av at det tidligere bare har kommet ut på vinyl, var det på tide med en remastring. Vi har det siste året sett relanseringer av gamle vinyl-album på CD-mediet (blant annet en hel del krautrock album fra Tyskland som Amon Düül II), og det har i hvert fall ikke noe å gjøre med filmen 'War of the Worlds'. Det er trenden som gjør at mange relanserer gamle album. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Dæven, denne er det lenge siden jeg har hørt. Må nok skaffe meg den ja Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Har vinylalbumet i hylla. Og der blir det stående. T'Weed Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Hva skal man med vinyler om man ikke spiller dem? Selg den heller... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hva skal man med vinyler om man ikke spiller dem? Selg den heller... Aldri. Av ca 1800 vinylplater er det ikke rart om noen av dem ikke blir spilt. Denne ble kjøpt kun pga Phil Lynotts "rolle" som Nathaniel. Siden jeg samler på alt som har noe med Lizzy å gjøre, måtte jeg også ha denne. T'Weed Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Man snakker noen titalls høvdinger for en så stor samling. Men jeg vet hvordane det er ja... Plater har en stor affeksjonsverdi. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Ah...ser jeg har fomla litt med tastene. skal være ca 1000 vinyler. Mye bra musikk og ikke minst historie fra jeg begynte å kjøpe vinyl som guttunge. T'Weed Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Vel, det har vært en stor fokus på albumet lenge (lenge før det var snakk om en ny film), og tatt i betraktning av at det tidligere bare har kommet ut på vinyl Sitter her med CD-utgivelsen fra 95.Syns det er et kongealbum,selv om kompisene kikker rart på meg,når jeg spiller den. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. september 2005 Forfatter Del Skrevet 23. september 2005 Heter ikke den "Highlights from War of The Worlds"? Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Nei,det er Musical Version of "The War of the Worlds",altså hele greia.Har også spillet "The War of the Worlds",til ZX-spectrum,det er ikke akkurat Doom3 grafikk.he he! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå