abene Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Ny nettside kartlegger spam En ny nettside er lansert som kartlegger hvor uønsket e-post (spam) kommer fra. Tjenesten bruker Google Maps til å vise spredningen. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Dette ser spennende ut! Interessant å kunne vite hvem som plager livet av meg ved å sende spam. Endret 21. september 2005 av @kd Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Jeg sender all spam tilbake til avsenderen. Men det er vel mulig å sende spam fra kunstig epostadresse osv.? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Men det er vel mulig å sende spam fra kunstig epostadresse osv.? Ja, det er svært enkelt å gjøre. For eksempel er det ikke noe problem å late som at mailen er fra [email protected]. For å finne ut hvem som virkelig sendte mailen, må du finne IP-adressen/navnet på SMTP-serveren. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Å sende spam til bake til senderen er som å sende den ut i det store intet. Alle som bedriver spam faker avsenderadressene sine. Skaff deg et spamfilter og slutt å tenke på det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Å sende spam til bake til senderen er som å sende den ut i det store intet.Alle som bedriver spam faker avsenderadressene sine. Skaff deg et spamfilter og slutt å tenke på det. Nå tenkte jeg på spam som diverse meldinger f.eks. invitasjon til adressebok, kalender osv. annen spam får jeg ikke. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hvis man sender spammen tilbake til avsender får man vel bare enda mer spam. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Hvis man sender spammen tilbake til avsender får man vel bare enda mer spam. Jepp, da bekrefter man at adressen er i bruk og får som regel enda mer spam. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Og pga at mye spam sendes fra fake adresser og infiserte maskiner er det vel mulig at andre uskyldige får spammen i "retur". Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg anbefaler folk å tenke seg om to ganger før de "returnerer" spam. Ofte vil dette bomme totalt. Hver dag mottar jeg ca. 2-300 email, alt unntatt ca. 5 email er spam. Et par av denne spammen er idiotisk email som forteller at jeg har sendt dem spam/ormer/svineri, og 100 prosent av dette er totalt feil. Om du ikke kan tolke headeren eller vet hva en joejob er, bør du la være å returnere spam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå