-Teddy- Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Mary’s mother The title of the song The laughter of the children The husbands of the girls (The girls' husbands?) The doctor’s examination The shores of New York A day of wait. (A day's wait?) The ship’s colour The rich’s privileges Oppgaven var "Combine words in column A with words in Column B by using either the s-genitive or an of-construction. Examples: Mary's Mother The title of the song. A - B Mary - Mother the song - title the children - laughter the girls - husbands the doctor - examination New York - shores a two weeks - journey a day - wait the ship - color the rich - privileges -- Ønsker litt kontrollsjekk på det jeg gjorde. Oppgaven er til i morgen! Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Mary's mother The title of the song The children's laughter The girls' husbands The doctor's examination The shores of New York A two weeks' journey A day's wait The ship's colour The privileges of the rich Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Mary's motherThe title of the song The children's laughter The girls' husbands The doctor's examination The shores of New York A two weeks' journey A day's wait The ship's colour The privileges of the rich Takk. Lurer mest på "A two weeks' journey" og "The color of the ship" nå. Er enig med deg i de andre nå, etter litt diskutering med meg selv. Skal det være med ' etter weeks? Er det "ukenes ferie"? The color of the ship og the ship's color, kan begge være rett mon tro? EDIT: Men har jeg ikke med ' på weeks så blir jo oppgaven feil. Enten skal jeg ha med s-genitiv (noe det ikke er om jeg ikke har med ' fordi den andre s'en bare markerer flertall) eller så skal jeg ha en of-construction, noe jeg ikke har... Mulig å lage en "of construction" da? Ser jo ikke sånn ut. Endret 21. september 2005 av -Teddy- Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Mange av disse har ingen rett eller feil, det går an å si begge deler på noen. Så det er ikke noe galt når du synes det høres riktig ut med både "the colour of the ship" og "the ship's colour". Men den siste har bedre flyt i dette tilfellet. Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Skal det være med ' etter weeks? Er det "ukenes ferie"? Nei, det er ikke ukenes ferie, men det er en "to ukers ferie" Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 21. september 2005 Forfatter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) Skal det være med ' etter weeks? Er det "ukenes ferie"? Nei, det er ikke ukenes ferie, men det er en "to ukers ferie" Jojo, trodde bare at ' ble brukt fordi en s etter en s pga genitiv. Eieforhold osv. akkurat som Tobias' bil. Fordi Tobias's blir så "tungt". Vet det ikke brukes på norsk... Men i weeks er det jo ikke noen stum s så skjønte ikke helt poenget med den '. Er litt trøtt og er ikke så veldig god til å formulere setninger akkurat nå. EDIT: Men har sendt inn det du skrev, syns det så riktig ut. Bare bare den weeks' jeg lurer på nå. Endret 21. september 2005 av -Teddy- Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Ny dag, ny lekse. Skulle fylle inn was/were og is/are, har jeg gjort rett? Er egentlig veldig i tvil på dette, går mest på "gehør". B) Countable and uncountable nouns 1. The advice my father gave me was worthless! 2. The contents of my suitcase were searched. 3. All the necessary information was printed on the leaflet. 4. His income is low. 5. The police is looking for illegal immigrants. 6. All our furniture was lost in the fire. 7. All his money is gone 8. His knowledge about American immigration laws was poor. 9. The last piece of information they gave us was false 10. No news is good news 1. Rådet faren min gav meg var verdiløst! 2. Innholdet i kofferten min ble gjennomsøkt. 3. All nødvendig informasjon var skrevet i brosjyren. 4. Inntekten hans er lav. 5. Politiet leter etter ulovlige immigranter. 6. Alle våre møbler ble tapt i brannen. 7. Alle pengene hans er borte. 8. Kjennskapen hans til Amerikansk immigrasjonslover var dårlig. 9. Den siste informasjonen de gav oss var feil. 10. Ingen nyheter er gode nyheter! Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 Tror det skal være the police are, fordi dette på britisk engelsk regnes som å være flere personer. På amerikansk engelsk kan man muligens skrive is, men jeg tror uansett det er mest vanlig å skrive are. Riktig med is på news, spesiell den fordi den virker som den er i flertall men er det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå