Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stå opp om morgenen

Disease

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med det samme selv. Legger meg altfor seint, og når jeg skal tidlig opp er det umulig å stå opp og jeg blir liggende å sove mye lenger enn jeg burde. Hvis jeg MÅ opp (f.eks forelesning eller annet) går jeg gjerne helt i koma hele dagen p.g.a søvnmangel. Som noen andre her sa, så er nok mangel på behovet for "noe å våkne til" avgjørende for de omvendte søvnproblemene mine...hehe. Men jeg klarer ikke helt å finne noe som gjør at jeg bare må opp. Så hittil vet jeg ikke helt hvordan jeg skal angripe det lille problemet jeg har..

Lenke til kommentar

Hopp skikkelig fort ut av sengen og bli stående der helt til blodtrykk-mangel-blackout'en tar deg og du eventuelt smeller i gulvet. Da blir du rimelig våken.

Eller kanskje det bare er jeg som får blodtrykk-mangel-blackout når jeg reiser meg fort opp fra noe veldig avslappende. :dontgetit:

*gå og legge seg så fort som mulig*

Lenke til kommentar
blir liksom ikke trøtt før i ca 1-2 tiden..

Det trodde jeg også før, men så merket jeg plutselig at jeg ble trøtt både i 23-tiden og i 1-2-tiden, men at jeg presset meg gjennom 23.00-grensen uten å merke det.

det er ikke umulig at det stemmer det du sier der...

selv pleier jeg å bli trøtt i ca 17-19 tiden å vokner igjen etter en time ca så blir jeg trøtt igjen i 1-2 tiden...

Lenke til kommentar
Bare vent til du får deg dame, da løser problemet seg helt av seg selv.

Du hopper ut av senga i det du får en kald fot i ryggen av ei sur kjerring som ikke skal opp så tidlig som deg.

Ellers så kan har jeg ingen andre lure triks en å legge seg tidligere.

Å kvelde klokka 2300 når du skal opp klokka 5 om morran er dådfødt og vil skape problemer nesten hver gang.

Hehe, da har det seg sånn at jeg har dame som sover her bare et par ganger i uka.. Disse dagene er det ikke noe problem :p

Et annet problem er at man egentlig er skikkelig innstilt på å sto opp tidsnok, men at man bare er så trøtt at man ikke vet hva man egentlig gjør og da legger seg til å sove videre : P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...