Gå til innhold

Erfaringer men Acer 3002 WTMI

a_f

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå hatt denne pc i litt over en uke og vil dele mine erfaringer med andre.

Denne pc har både positive og negative sider.

Tar det som jeg synes er positivt først.

Denne pc er velidig liten. ca A4 størrelse og så veier den heller ikke mye. Det følger 2 batterier med den. En 3 celler og en 6 celler. Den lille baterien klarte å overleve 2 fysikkforelesninger(ca 2 timer) med aktiv bruk av trådløs nettverk. Den store skal vel klare dobbelt så mye. Uten bruk av WLan lever den lille batteri ca 2.5 timer. Synes at det er veldig bra.

Støyen er nesten fraværende. Jeg klarer å høre vifte- og harddisk støy KUN når jeg er hjemme og det TOTALT stille på rommet. I forelesninger hører jeg blyanten til naboen bedre enn HD-støy Vifta slår seg på kun under oppstart når man kjører på batteri.

Wlan kortet er veldig bra. Følsomheten er helt topp. Klarer å kople til skolens trådløs nett med "utmerket" signalstyrke, mens naboer har "lav".

Tilkoplingsmuligheter kan man heller ikke klage på. Hvis man tar hensyn til størrelse. Her har man 3 USB, 1 firewire, gigabit-lan. modem, replikatorport, Wlan, BT og IR. Ganske kjekt å synke Ipaq'en min

Det følger også en del praktisk Acer-software med. I Acer eManeger Kan man enkelt lage diverse strøm profiler, forandre CPU hastighet, lysstyrke på skjermen, samt slå av og på Wlan, BT, Firewire. Fungere glimrende! Acer GridVista er praktisk ved dualscreen.

Og så til den negative.

Knappene "ø", "æ" og "å" er halvparten så store som resten av knappene, så i begynnelsen ble det litt feiltasting. Ellers er tastaturet fin å bruke.

Ventiljasjonsluke ligger på undersiden av pc. Det er ganske upraktisk, siden man kan fort dekke den hvis man har pc på fangen.

Ble også litt skuffet over skjermen. Eller for å si det rettere, med fargegjengivelsen. Fargene føles veldig kjedelige og livløse. F. eks standard skrivebordbakkgrunn, den med acer logo, skal egentlig vøre grønn. den er i hvert fall grønn på Dell lcd og en Viewsonic ctr skjermer. Mens på acer skjerm er den litt blågrønn aktig… Skal prøve å fikse litt bilder av akkurat det.

Kvaliteten på lyden er heller ikke til å bli helt begeistret for. Ikke bare med de innebygde høytallere, men også hvis man bruker en headsett. Koss porta pro Høres mer eller mindre ok ut, men Beyerdynamic DT 770 høres ikke ut. Skal teste det senere med en hodetelefon forsterker senere...

Så min konkljusjon er: En veldig bra ultraportabel med litt skuffende skjerm

edit: rettet noen av skrivefeilene.

Endret av a_f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fin liten review. Men du burde kanskje tatt deg litt bedre tid når du skrev den? Florerer med skrivefeil. :p

Må bare beklage skrivefeilene. Måtte også følge litt på matte. Skal prøve å rette feilene senere idag, men siden nors er ikke morsmålet mitt, så kan jeg ikke garantere at det lir færre av dem :blush:

Lenke til kommentar

Takk for nyttig info, a_f.

Det var jo litt skuffende dette med øæå-tastene, laber lydkvalitet og litt tamme farger på skjermen, da ("heldigvis" er jeg fargesvaksynt (-; hehe). Et lavt viftestøynivå derimot lover bra! Håper du a_f eller noen andre Acer 3002WTMi-eiere kan svare på litt flere spørsmål som jeg (og kanskje også andre) sitter inne med:

• - Hvordan oppleves 4200 rpm-harddisken? Er den (ofte) et irritasjonsmoment?
  • - Hvordan er varmeutviklingen på håndleddstøtte/tastatur og hva med varmluftutblåsning (hvilken retning)?
  • - Oppleves maskinen som robust bygget? Er skjermen avstivet eller lett bøyelig?
  • - Bråker den eksterne, optiske IO-enheten mye ved lesing?
  • - Bråker musetastene/tastaturet mye ved bruk?
  • - Føler du, nå som du har testet den, at den er verdt pengene (~14k) og at den kan anbefales? ;-)

Alle ytterligere svar og erfaringer mottas med takk. Ellers virker denne maskinen svært fristende pga sin lette vekt, 12" WXGA og gode batteritid. (Men med Ubuntu installert går jeg vel glipp av all den fancy Acer-software'n. doh).

Edit: BB-LIST funket dårlig. PS: Bilder (av tastatur og skjermbilde) etterlyses!

Endret av kommers
Lenke til kommentar
Takk for nyttig info, a_f.

Det var jo litt skuffende dette med øæå-tastene, laber lydkvalitet og litt tamme farger på skjermen, da ("heldigvis" er jeg fargesvaksynt (-; hehe). Et lavt viftestøynivå derimot lover bra! Håper du a_f eller noen andre Acer 3002WTMi-eiere kan svare på litt flere spørsmål som jeg (og kanskje også andre) sitter inne med:

•  
  • - Hvordan oppleves 4200 rpm-harddisken? Er den (ofte) et irritasjonsmoment?

• - Hvordan er varmeutviklingen på håndleddstøtte/tastatur og hva med varmluftutblåsning (hvilken retning)?

• - Oppleves maskinen som robust bygget? Er skjermen avstivet eller lett bøyelig?

• - Bråker den eksterne, optiske IO-enheten mye ved lesing?

• - Bråker musetastene/tastaturet mye ved bruk?

• - Føler du, nå som du har testet den, at den er verdt pengene (~14k) og at den kan anbefales? ;-)

Alle ytterligere svar og erfaringer mottas med takk. Ellers virker denne maskinen svært fristende pga sin lette vekt, 12" WXGA og gode batteritid. (Men med Ubuntu installert går jeg vel glipp av all den fancy Acer-software'n. doh).

Edit: BB-LIST funket dårlig. PS: Bilder (av tastatur og skjermbilde) etterlyses!

- Kan ikke si at hardisken er så treg, at den er irritasjonsmoment.

- Så lenge man kjører på batteri, så er ikke varmen et problem. Men hvis man kjører pcc'en på AC, og særlig ved stor belastning på hd og cpu, kan pc bli litt varm øverst til høyre på tastaturet(der cpuen er) og nederst til venstere for touchpad(der ligger hd) Varmluft blåser fra høre siden, men viften starter ikke så ofte, så man risikerer ikke å grille hånden når man bruker mus

- Pc er veldig solid bygget. Ingenting å klage der.

- Den eksterne optiske enheten bråker ikke mye ved lesing. Vet ikke hvordan er lydnivå ved brenning enda

- Tastaturet bråker ikke ved normal bruk. Musetastene bråker litt mere, men langt fra å være iriterende

-Hvis man ser på forhold mellom pris, ytelse, størrelse, lydnivå og vekt, så er denne pc verd sin pris. Skal man i tilleg se på bilde- og lyd kvelitet, så den er vel fortsatt verd sin pris, ved mindre man skal bruke pcen til bildet- video- og lydredigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...